Gå til innhold

Nå skal jeg ned 10 kg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er jeg lei og det er nok, jeg har 10 kg for mye, og de skal vekk! Noen som er med? Jeg har tenkt å klare dette på kortest mulig tid, rundt 2-3 måneder. Har startet med trening og kommet i gang der, maten tar jeg fra mandag av, holder meg på rundt 1300 kcal daglig tenker jeg, blir nok mindre noen dager og litt mer en annen. Spiser ikke så sunt, men skal prøve på det etterhvert, kan ikke bli for store forandringer første ukene. Tenker å trene 3-4 dager i uken, jogge en 30-40 minutter, så trene styrke i 20 etter det, hvor fokuset er rumpe og mage. Mitt største problem blir nok alkohol i helgene, drikker litt for ofte og litt for mye. Dette skal jeg prøve å kutte ned på, maks ut en gang i uken, og helst ikke, men av og til må være lov!

Noen som har noen andre tips? Hva gjør dere for å gå ned i vekt? Og er det noen som har samme mål?

Jeg skal gi meg selv en premie om jeg klarer å gå ned de 10 kg. Noe jeg har hatt lyst på lenge, setter av penger til det allerede nå :)

Anonymous poster hash: eeda7...275
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Start med sunt kosthold i dag, ikke mandag. Det er ikke bra å trene for hardt i starten, men kostholdet kan man endre når som helst uten at det blir for brått. Kast all godis og ferdigmat og lag sunne måltider med naturens ingredienser, gå en tur på 45-60min hver dag i høyt tempo.

Anonymous poster hash: 971f7...c87

• Liker 3
Skrevet

Start med sunt kosthold i dag, ikke mandag. Det er ikke bra å trene for hardt i starten, men kostholdet kan man endre når som helst uten at det blir for brått. Kast all godis og ferdigmat og lag sunne måltider med naturens ingredienser, gå en tur på 45-60min hver dag i høyt tempo.

Anonymous poster hash: 971f7...c87

Har ingen godis eller ferdigmat. Med usunt mener jeg vel lite og dårlig, spiser en 3-4 brødskiver (noe jeg annser som usunt) og litt middag per dag. Mener jeg skal spise ordentlig og mer :) Men har ikke råd til å kjøpe noe før mandag, var helst derfor!

Skrevet

Hei :-)

Jeg aner ikke hvor mange av denne type tråder jeg har vært med på og falt av igjen......

Er av den typen som er utrolig flink til å starte å trene og spise sunt, men enda flinkere til å slutte igjen :-(

Jeg vil gjerne ned 6-8 kg og stramme opp kroppen betraktelig.... Vet ikke om jeg klarer det så raskt som deg (2-3 mnd) men vi får se :-)

Jeg starter gjerne sammen med deg fra mandag av med sunn mat/trening og bør vel også minske på vin-inntaket i helgene ;-)
Har tidligere hatt faste dager å trene på og vil nok starte med det igjen.

Tirsdag, torsdag og søndag. Skal også bli bedre på hverdagstreningen, som å gå i trapper i stede for heis o.l.
Synd du er anonym, for da har jeg liksom ikke noe "navn" på deg.
Men jeg er med!

Masse lykke til "anonym" så håper jeg vi kan hjelpe hverandre mot en sunnere og bedre kropp.

Kanskje flere henger seg på også?

Skrevet

Det som hjalp meg mest når jeg gikk ned i vekt, var at jeg kutta ut alkoholen. Da hadde jeg en jevn og fin nedgang. Har prøvd å gå ned i vekt tidligere samtidig som jeg gikk på fylla en dag i uka - det gikk ganske treigt skal jeg si deg. Du gjør deg selv en tjeneste ved å kutte det ned til maks én gang i mnd (da mener jeg fyllekuler, et glass rødvin her og der er ok).

Anonymous poster hash: 028c3...d10
Skrevet (endret)

Kan jeg også være med? Jeg skal i første omgang gå ned 6kg, så stramme opp litt :) tror det viktigste er å spise noe som holder deg mett og er sunt, type proteiner unngå raske karbohydrater. Du kan i teorien spise sjokolade på 1300 kcal, men det holder deg ikke like mett som f.eks egg, fisk osv :) Bønner og linser er også fine alternativer. Husk masse grønt! :D

Glemte, ønsker å gå ned til begynnelsen av april :)

Endret av humsafar
Skrevet (endret)

Ja du må hvertfall kutte ut alkoholen for den er en kaloribombe!!

Slik ser dagen min ut, hvis du vil ha litt inspirasjon:

Frokost: 2 ryvita knekkebrød med hamburgerrygg + 1 glass skummet melk

Lunsj: Frukt eller Yoplait double 0%

Middag: Spiser det meste(ikke fastfood), men tar en liten posjon.

Kvelds: Frukt/knekkebrød eller yoghurt.

Trener: 2 timer hver dag på tredemølla, 9-9,5km/t med små pauser innimellom. Tar situps, pushups og planken hver kveld før jeg legger meg.

Endret av Ozelot
Skrevet

Ja du må hvertfall kutte ut alkoholen for den er en kaloribombe!!

Slik ser dagen min ut, hvis du vil ha litt inspirasjon:

Frokost: 2 ryvita knekkebrød med hamburgerrygg + 1 glass skummet melk

Lunsj: Frukt eller Yoplait double 0%

Middag: Spiser det meste(ikke fastfood), men tar en liten posjon.

Kvelds: Frukt/knekkebrød eller yoghurt.

Trener: 2 timer hver dag på tredemølla, 9-9,5km/t med små pauser innimellom. Tar situps, pushups og planken hver kveld før jeg legger meg.

Ta noen squats også så blir det bra :)

Men kostholdet høres kanskje litt ensidig ut?

Anonymous poster hash: 389f0...bf2

Skrevet

Ta noen squats også så blir det bra :)

Men kostholdet høres kanskje litt ensidig ut?

Anonymous poster hash: 389f0...bf2

Tenker at middagen er nokså forskjellig fra gang til gang at det går greit at jeg spiser slik som jeg gjør, så lenge jeg ikke går lei av det. Kan hende jeg bytter pålegget på knekkerbørdene til leverpostei noen ganger, men ellers er dette fast.

Skrevet

Da er mandagen her, er dere andre klare?

Fra i dag blir det fokus på sunnere mat, mer vann, mindre alkohol.... og tenke over hva jeg putter i munnen.

Trening blir tirsdag, torsdag og søndag, samt å få inn litt ekstra hverdagsmosjon som å ta trapper i forhold til heis osv.

Satser alt på at jeg nå skal klare å holde meg til dette og ikke slutte igjen som jeg alltid gjør, så får vi forsøke å motivere hverandre mot målene våre.

Masse lykke til dere andre ;-)

I dag er starten på et sunnere, sprekere og bedre liv!!!

Heia oss !!!

Skrevet

Jeg blir med!

Jeg kommer tikke til å starte så "ekstremt" fordi er da jeg har lett for å hoppe av. Jeg skal begynne å kutte ut ting litt etter litt og begynne sunnere litt etter litt..

Blir mye egg, knekkebrød, rent kjøtt, kylling, frukt, grønnsaker og vann på meg fremover! :)

Skrevet

Jeg aner ikke hvor mange av denne type tråder jeg har vært med på og falt av igjen......

Er av den typen som er utrolig flink til å starte å trene og spise sunt, men enda flinkere til å slutte igjen :-(

Jeg vil gjerne ned 6-8 kg og stramme opp kroppen betraktelig.... Vet ikke om jeg klarer det så raskt som deg (2-3 mnd) men vi får se :-)

Jeg starter gjerne sammen med deg fra mandag av med sunn mat/trening og bør vel også minske på vin-inntaket i helgene ;-)

Har tidligere hatt faste dager å trene på og vil nok starte med det igjen.

Tirsdag, torsdag og søndag. Skal også bli bedre på hverdagstreningen, som å gå i trapper i stede for heis o.l.

Synd du er anonym, for da har jeg liksom ikke noe "navn" på deg.

Men jeg er med!

Masse lykke til "anonym" så håper jeg vi kan hjelpe hverandre mot en sunnere og bedre kropp.

Kanskje flere henger seg på også?

Da er jeg i gang! Med sunn mat og greier, ble kylling og fullkornspasta til middag, med litt pesto, ikke supersunt, men jeg prøver! Spist egg og to skiver og en smoothie. Dette skal gå fint :D Kan sende deg en PM om du vil? Men ønsker å være anonym på tråden her! Du klarer det helt sikkert på 2-3 måneder om du er målbevist, er ikke umulig ihvertfall!

Skrevet

Det som hjalp meg mest når jeg gikk ned i vekt, var at jeg kutta ut alkoholen. Da hadde jeg en jevn og fin nedgang. Har prøvd å gå ned i vekt tidligere samtidig som jeg gikk på fylla en dag i uka - det gikk ganske treigt skal jeg si deg. Du gjør deg selv en tjeneste ved å kutte det ned til maks én gang i mnd (da mener jeg fyllekuler, et glass rødvin her og der er ok).

Anonymous poster hash: 028c3...d10

Ja, alkohol er et problem! Veldig glad i fylla hver helg, men prøver på en hvit måned, selv om det skjer litt av hvert fremmover :) Tror helt klart alkohol ødelegger en del for vektnedgang, ihvertfall mitt forbruk.

Skrevet

Vil være med her. Men jeg hater å jogge, er det nok å bare trene styrke f.eks i begynnelsen? Jeg begynner i morgen, har skaffet meg målebånd :) hva kan man erstatte brus og sjokolade med? Er dessverre avhengig. (Spiser ikke meieriprodukter).

Skrevet

Vil være med her. Men jeg hater å jogge, er det nok å bare trene styrke f.eks i begynnelsen? Jeg begynner i morgen, har skaffet meg målebånd :) hva kan man erstatte brus og sjokolade med? Er dessverre avhengig. (Spiser ikke meieriprodukter).

Du kan fint spise sjokolade og drikke brus, bare ikke hver dag :) Hva med litt en gang i uken? Noe må du jo kutte for å gå ned i vekt!

Skrevet

Okei, fuck it! Jeg gidder ikke være anonym, er meg som er TS :P Mye enklere sånn! Så får jeg fulgt med!

• Liker 2
Skrevet

Du kan fint spise sjokolade og drikke brus, bare ikke hver dag :) Hva med litt en gang i uken? Noe må du jo kutte for å gå ned i vekt! Anonymous poster hash: eeda7...275

ja du sier noe.. Hehehe! Men jeg må ha en slags erstatning, ellers kommer jeg til å ryke på smell etter smell. Har hatt spiseforstyrrelser så er "redd" for å gå sulten. Liker ikke nekte meg selv noe slik som jeg gjorde før, er vel derfor jeg er blitt overvektig.
Skrevet

Jeg skal ned 13 kg i første omgang, har allerede gått ned alt i alt 57 kg. Hvis jeg klarer de siste 13, så har jeg halvert vekten min, faktisk. Jeg har spart penger helt siden jeg begynte å gå ned i vekt, og planen er at jeg skal kjøpe meg noe skikkelig fint når jeg har klart dette-foreløpig siste- delmålet. Hvis jeg klarer det til sommeren, så hadde det vært kult, men det er ingen hast. Dette har gått sakte men sikkert til nå, og jeg har hatt platåer og stagneringer, mens i perioder har jeg gått mye ned- så jeg stresser ikke. Spesielt siden jeg vet at jo nærmere normalvekt man kommer, jo treigere kan man forvente det går.

Jeg har tatt bilder gjennom hele prosessen, noe jeg er glad for. Det har motivert meg veldig, samtidig som det er trist å se de eldste bildene og hvor stor jeg var. Jeg har spart ei bukse som jeg prøver på meg innimellom for å minne meg selv på fremgangen i perioder hvor det føles som alt står stille, resten av klærne har jeg kastet fortløpende.

Siden jeg har tillagt meg nye og sunne vaner allerede, så vet jeg hva som skal til. Det skled bare litt ut i jula, med usunn mat osv., men jeg gikk ikke opp i vekt. Likevel-nå er det tilbake til å gå ned i vekt igjen.

Ønsker deg lykke til, TS. Resten av dere og. :D

Anonymous poster hash: 42bff...106
Skrevet

Okei, fuck it! Jeg gidder ikke være anonym, er meg som er TS :P Mye enklere sånn! Så får jeg fulgt med!

Så bra :-) Mye bedre å ha et "navn" å forholde seg til :-)

Skrevet

Så bra :-) Mye bedre å ha et "navn" å forholde seg til :-)

Helt enig! Dette går bra så langt :)

I dag har jeg vært på trening, jogget 50 minutter og trent litt styrke etter det. Så har jeg spist to grove skiver med reker og to speltlomper med skinke og philadelphia light. Handlet inn masse sunt og godt på butikken. Det som er viktig for meg er å spise nok mat, har slitt med å få i meg nok og variert. Synes ikke det er vanskelig enda, men kan vel fort bli det! Fokuserer du på kcal eller lavkarbo eller bare sunn fornuft?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...