AnonymBruker Skrevet 23. januar 2014 #1 Skrevet 23. januar 2014 Er det bare jeg som begynner å bli dritt lei hele treningsbransjen og kostholdseksperter og hva man nå har? Hver eneste gang det tilsynelatende dukker opp noe bra, kommer det alltid noe som bare bekrefter tankene mine om at dette er en bransje gjennomsyret av kyniske og kjipe mennesker. Alle treningssider på internett må mene noe nytt hver eneste dag, for å få klikk og lesere. Da er det ikke så farlig om de er konsekvente eller baserer seg på fakta, eller om de bare hiver seg på alle hyper og trender som finnes. Fett? Farlig i dag, flott i morgen, eller var det karbohydrater? Jeg husker ikke. Det viktigste er å skremme leserne, selge PT-timer eller kostholdsoppsett, og få folk til å kjøpe boken. Enhver fitnessblogg man leser imploderer ved et eller annet tidspunkt i navlebeskuende dritt eller spiseforstyrrelser. En etter en står ekspertene og toppbloggerne frem og det viser seg at det flotte sporty livet var visst ikke så flott og sporty likevel, men derimot en kamp mot en stadig svakere psyke, eller så var det enda verre ting som lå og ulmet. Ta Fitnessbloggen, for eksempel. Var et flott sted, med tilsynelatende fornuftige mennesker og en god del gode artikler. Så viste det seg at Robert Eilertsen, sjefsredaktør og artikkelforfatter hadde vært med i en kriminell organisasjon som solgte dopingmidler litt sånn på siden. Nå er han ute av fitnessbloggen, og gjemmer seg i stedet bak den anonyme PT-siden http://elitetrener.no/ og facebooksiden Elitetrener Online PT, og bruker den til å selge kostholds og treningsprogrammer til tilsynelatende intetanende kunder, samtidig som han tilbringer dagene i rettssalen under en av norges største dopingsaker. Det verste er, store deler av internett synes det er helt ok. Det flotte treningsmiljøet jeg likte på internett jeg en gang likte er erstattet med kriminelle, nevrotikere og instagramjenter som skal stille i bikini fitness. Er det bare jeg som har det sånn? Finnes det fine steder på internett igjen? Anonymous poster hash: dab8d...e1b 10
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2014 #2 Skrevet 23. januar 2014 Internet, the place where all thing comes to die. Execpt rasism. Anonymous poster hash: 5131d...a2a 2
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2014 #3 Skrevet 23. januar 2014 Internettsider, forumer (også her), og lignende har en tendens til å danne gruppekonsensus om hva som er bra og hva som er dårlig. Miljøet blir formet deretter. Kombinert med at din kunnskap og erfaring utvikler seg vil også synet endres noe. Fitnessbloggen har noe bra på forumet, men det er gjennomsyret av folk som mener at styrkeløft eller fitness (les bodybuilding) er det eneste som er bra trening. Treningsforum er så og si dødt, iform likeså. Kvinneguiden derimot virker som er på vei opp, men vi ender nok opp samme sted. Hurra. Anonymous poster hash: f9635...95f 3
Gjest Ciegus Skrevet 23. januar 2014 #4 Skrevet 23. januar 2014 Helt enig. Når det kommer til trening er Internett en elendig motivasjonskilde, alt som er bra blir etterhvert elendig. Fitnessbloggen var tidligere et sted jeg hentet kunnskap og inspirasjon, nå er det bare ræl om sprettrumper og babe-kropper og en haug av spiseforstyrra folk som innbiller seg at de er så ekstremt sunne mens de smatter på kesam og fun-light. De eneste sidene som duger der inne er de som går direkte på teknikk. 5
Gjest Kim Skrevet 23. januar 2014 #5 Skrevet 23. januar 2014 Jeg har stoppet å lese slike sider. Jeg orker ikke flere "pictuary retards" som flasher absene sine. At noen mennesker er villig til å ofre hele livet for sixpacken er noe jeg ikke klarer å relatere meg til.
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2014 #6 Skrevet 23. januar 2014 Helt enig. Når det kommer til trening er Internett en elendig motivasjonskilde, alt som er bra blir etterhvert elendig. Fitnessbloggen var tidligere et sted jeg hentet kunnskap og inspirasjon, nå er det bare ræl om sprettrumper og babe-kropper og en haug av spiseforstyrra folk som innbiller seg at de er så ekstremt sunne mens de smatter på kesam og fun-light. De eneste sidene som duger der inne er de som går direkte på teknikk. Haha, ja, det er liksom bare bilder av rumper og se på hun som en gang var feit men nå er tynn Den eneste fordelen er at de to som kanskje har bidratt mest til hele bikinifitness sprettrumpe babekropp-opplegget er Gunnar Strand Jacobsen og Robert Eilertsen, som begge er involvert i dopingsaken, og de er jo blitt "borte" som skribenter på fitnessbloggen nå (artiklene ligger der fortsatt men navnene er fjernet). Så da kommer det i hvertfall ikke mer på en stund! Anonymous poster hash: dab8d...e1b
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2014 #7 Skrevet 23. januar 2014 Haha, ja, det er liksom bare bilder av rumper og se på hun som en gang var feit men nå er tynn Den eneste fordelen er at de to som kanskje har bidratt mest til hele bikinifitness sprettrumpe babekropp-opplegget er Gunnar Strand Jacobsen og Robert Eilertsen, som begge er involvert i dopingsaken, og de er jo blitt "borte" som skribenter på fitnessbloggen nå (artiklene ligger der fortsatt men navnene er fjernet). Så da kommer det i hvertfall ikke mer på en stund! Anonymous poster hash: dab8d...e1b Nja, kona til han ene har jo publisert mye etter at mannen ble tatt for doping. Har mine mistanker om at det fremdeles er han som skriver artiklene, men de utgis under hennes navn. Anonymous poster hash: 34512...afb 2
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2014 #8 Skrevet 26. januar 2014 Jeg tilbrakte mye tid på treningsdelen av internett tidligere, og har nå gitt opp 100%. Heldigvis har jeg funnet et opplegg som fungerer for meg, og en idrett jeg trives med, så da slipper jeg ganske billig unna. Når jeg hører kolleger diskutere de siste motediettene og hva det måtte være i lunsjen blir jeg svett. Glad jeg er fri for det nå, og gjorde meg ferdig med trening på internett en gang i 2008-2009. I tillegg ble jeg drittlei av jenter med spiseforstyrrelser som prøver å overgå hverandre i nevroser, og det at det tilsynelatende ikke eksisterer 100% seriøse aktører. Og prøvde man å kritisere livsstilen for å ikke være sunn, ja da var man misunnelig. Jadda. Anonymous poster hash: 36706...c0d
Gjest Ciegus Skrevet 26. januar 2014 #9 Skrevet 26. januar 2014 Jeg tilbrakte mye tid på treningsdelen av internett tidligere, og har nå gitt opp 100%. Heldigvis har jeg funnet et opplegg som fungerer for meg, og en idrett jeg trives med, så da slipper jeg ganske billig unna. Når jeg hører kolleger diskutere de siste motediettene og hva det måtte være i lunsjen blir jeg svett. Glad jeg er fri for det nå, og gjorde meg ferdig med trening på internett en gang i 2008-2009. I tillegg ble jeg drittlei av jenter med spiseforstyrrelser som prøver å overgå hverandre i nevroser, og det at det tilsynelatende ikke eksisterer 100% seriøse aktører. Og prøvde man å kritisere livsstilen for å ikke være sunn, ja da var man misunnelig. Jadda.Anonymous poster hash: 36706...c0d "Haters gonna hate" er standardfrasen man får slengt i trynet om man prøver å bidra med litt gangsyn. 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2014 #10 Skrevet 26. januar 2014 For de av oss som synes engelsk også går fint er Fitness forumet på Makeup Alley ganske bra: http://www.makeupalley.com/board/board.asp?bid=9 Anonymous poster hash: 0ce98...5d7
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2014 #11 Skrevet 26. januar 2014 For de av oss som synes engelsk også går fint er Fitness forumet på Makeup Alley ganske bra: http://www.makeupalley.com/board/board.asp?bid=9 Anonymous poster hash: 0ce98...5d7 Skulle man sett! Takk for tipset. Anonymous poster hash: 36706...c0d
Gjest Daenerys Skrevet 29. januar 2014 #12 Skrevet 29. januar 2014 Tråden er ryddet for innlegg skrevet av utestengt bruker. Daenerys, mod.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå