Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboeren min er opptatt nesten hver kveld. Vi er mye sammen på helgene og har det fint sammen da. På hverdagene er han så å si ute hver kveld og ganske sent. Han er sammen med venner, men kommer hjem sent. Syns det er litt kjedelig, og begynner å tenke mitt. Har snakket med han om det og det hjelper. Finner også på ting på hverdagene med venner, trener, danser.. Men han kommer nesten alltid hjem senere og jeg "venter". Føler meg kjedelig og uinteressant. Noen innspill på hvordan tenke rundt dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Iblant greit, hele tiden ugreit.

Skrevet

Du må skaffe deg din egen hobby. Jeg satt på akkurat samme viset og det endte med at han ikke orket å komme hjem. Han synes det var kjedelig å være her sammen med meg. Han flyttet ut og er nå en eks.

Men det at han aldri er hjemme ville jeg tatt som en varsellampe. Sånn ble det iallefall i vårt forhold og jeg så ikke at et samlivsbrudd var nært forestående. Luft dine tanker for han.

Anonymous poster hash: d3bed...1de

• Liker 1
Skrevet

Men hva hvis jeg har en hobby, føler jo egentlig at jeg gjør nok, jeg er fornøyd med min fritid.. Men han gjør alltid litt mer. Har heller ikke lyst til å være ute å renne hver kveld, jeg jobber jo på dagene og trenger litt ro. I hodet mitt er jeg fornøyd, men kroppen urolig da han har så høyt tempo. Er jo også redd han syns det er kjedelig å komme hjem og jeg sitter på sofaen.. Men som oftest så har jeg vært på noe i et par timer.. Bare han som velger å komme hjem så sent..

Skrevet

Hva om du kommer hjem fra jobb og tar litt tid for deg selv mens du er hjemme alene og heller går ut på trening eller besøker venner eller noe når du vet han snart kommer hjem, er jo litt greit for han også å ha huset for seg selv noenganger. du trenger jo ikke gjøre dette hver kveld, men lag en liten plan om hva du kan gjøre. da får du jo litt pause etter jobb, og har tid til å gå ut på noe litt senere. Jeg kan også tenke meg det er litt kjedelig for han å alltid komme hjem til at du er der. Han må også få følelsen av at du ikke er der når han er hjemme, det å alltid vite at du er hjemme kan være kjedelig i lengden.

Skrevet

Takk for svar. Ja det er nok greit for han å komme hjem til tom leilighet innimellom også. Syns jo selv det er digg! Men Hvis jeg ska være borte når han kommer hjem så må jeg komme hjem rundt tolv på natta og jeg takler ikke jobben min hvis jeg får så lite søvn. Er så merkelig at det liksom er blitt kampen om "å være borte mest" (i mitt hode). Føler at det blir litt spill og får ikke til å slappe av helt i eget hus.

• Liker 1
Skrevet

Hva gjør han da? Er det ikke litt "barnslig" og umodent å "henge med venner" HVER dag HELE uken? Jeg er 25 år og jeg hadde ikke orket å ha det sånn. Noe må man ofre når man får kjæreste og samboer. Legge rutiner og tilbringe litt tid sammen som samboere er vel bra, men man skal ikke sitte oppå hverandre å kjede seg heller selvsagt. Flott med hektisk liv, men kanskje ikke hele tiden?

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde ikke likt at han hengte med venner HVER BIDIGE DAG OG SENT PÅ KVELD HVER AV DISSE DAGENE. Det hadde jeg virkelig ikke likt. Jeg hadde satt ned foten, og sagt at f.eks. to eller tre ganger i uka hadde vært greit, men ikke mer. Hvordan skal man ellers få kvalitetstid sammen som kjærester?

Anonymous poster hash: 49c40...a9d
Skrevet

hvorfor skal det være slik at det å fly ute hver kveld er "bedre" enn å være hjemme? hvis man trives hjemme og trenger å slappe av, hvorfor skal man tvinge seg selv til noe annet?

Anonymous poster hash: ac2cb...b1f
Skrevet

Ja det føles innimellom som jeg tvinger meg selv fordi jeg ikke vil være hun som "venter", men merker jeg blir fryktelig sliten. Men dette er ikke nye greier altså. Vi har vært sammen i noen år og han har bestandig vært slik. Tror jeg merker mer hva det gjør med meg nå fordi vi er blitt samboere. Vil jo at det skal funke å bo ilag så vil finne en måte å forholde meg hans høye tempo uten at jeg selv blir utslitt, og uten å krangle med han.. Tenkte jeg skulle snakke med han nå fordi nå er vi faktisk begge hjemme (siden et kvarter) men da ble han opptatt med skype med en kompis i utlandet. Sukk.. Lurer på om han ikke er så veldig opptatt av kvalitetstid med meg..

Skrevet

Høres uutholdelig ut i mine ører. Hva skjer hvis dere får barn en dag da?

Anonymous poster hash: 295f2...fe5

Skrevet

Vær med ham ut da? Eller få ham med på å planlegge noe i god tid, f.eks. "tirsdag i neste uke har jeg lyst på en kjærestekveld, kan vi planlegge at du er hjemme da, så kan vi se en god film/spille spill/kose?". Finn eventuelt en hobby dere kan gjøre sammen, hva med å spille biljard?

Ellers bør du bare gjøre det du skal om kveldene, og så legge deg og sove, ikke sitte og vente på ham.

Anonymous poster hash: c21b0...969
Skrevet

Hvorfor er man kjærester og samboere hvis man aldri ser hverandre og gjør ting sammen?

Anonymous poster hash: ffb7e...1da
Skrevet

Snakket med han igår når han omsider kom og la seg. Jeg får ikke sove da han fortsatt er våken.. Han er ikke enig i at han som oftest er opptatt. Han syns jeg overreagerte litt, men det ble en koselig samtale og jeg var fornøyd. Han vil jo være med meg minst like mye som jeg vil være med han, sier han. Han er veldig kjærlig. Så imorges sa jeg at jeg bestemt meg for å ha en rolig kveld hjemme (har vært en hektisk uke for meg også), og spurte hva han vil/skal gjøre.. Han hadde da planer for kvelden. Er det mulig..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...