AnonymBruker Skrevet 22. januar 2014 #1 Skrevet 22. januar 2014 Hei! Jeg har nå hatt et par episoder der jeg opplever at halsen min blir veldig kald inni. At det er iskaldt å puste, nesten som om jeg hadde svelgt en mintpastill som ble liggende fast øverst i svelget.. Forståelig? Kansje det motsatte av hvordan det kjennes når du drikker sprit - da får du jo en veldig varm følelse nedover i spiserøret. Kan nesten føles litt sårt ut også, men ikke vondt å svelge. For det er ingen forkjølelse/influensa. Men kan på en måte ligne litt. Når jeg får det vedvarer følelsen i alt fra 6 til 24timer. - Dette har hendt når jeg sov over i en "eldre" bolig(hybel, fra.. 50-60tallet kansje?). - En annen gang var når jeg sov over hos min bestefar, han har bygget huset selv (han er 70år snart). - Jeg får samme følelse når jeg sov over hos min tante, hun bor i en bolig av Nav, så den er vel også noen og 30+år gammel (+hun storrøyker inne). Nå i morges våknet jeg igjen opp med denne veldig kalde halsen, hele spiserøret mitt er "sårt". Men det er som sagt ikke forkjølelse jeg brygger på! Og det gjør ikke vondt, bare forferdelig plagsomt/ubehagelig. Er iskaldt nedover hele spiserøret mitt på en måte.. Jeg sov over hos kjæresten min inatt som nettopp har flyttet inn i en hybel i sentrum, sov der 2netter, så merker jeg dette i halsen min... merkelig! Hver gang dette har hendt, har jeg sovet over hos noen andre, i mer enn 2-3netter i strekk.Hver gang våkner jeg opp og tror jeg har begynt å brygge på en influensa, men det blir ikke verre. Det blir ikke vondt. Bare kaldt, veldig kaldt.. Og iløpet av neste morgen så er følelsen borte (hvis jeg da ikke sover samme plassen påfølgende natt). Det jeg da mistenker er at det kan være mugg i disse husene? At jeg reagerer på det? Kan jeg være alergisk mot dette isåfall? Er jeg veldig alergisk, eller bare litt? Er ikke det farlig isåfall? At det kan sette seg bakterier i lungene mine som bruker opp til et døgn på å rense seg? Første gang jeg merket dette er halvannet år siden, da jeg sov i en hybel i noen netter. Men det rare er at jeg i perioder sov over i uker i strekk - uten å reagere. Det er bare av og til dette skjer. Som sagt har jeg aldri opplevd dette når jeg sover hjemme, som er en bolig som er 20+ år gammel. Min kjæreste kjenner til denne følelsen jeg beskriver da hans mor var storrøyker inne, og han reagerte på røyken hennes når han overnatter hos henne i mer enn 3-4dager i strekk... Men det får han til å hoste og harke, det gjør ikke jeg av dette. Men det er ingen som røyker der jeg har overnattet heller. Bortsett fra det tilfellet jeg sov hos min tante. Når jeg sover borte, er det som oftest i en hybel til kjæresten min. Og jeg sover veldig mye borte, kansje 30% av året? Allikevel har jeg bare opplevd dette kansje rett under 10 ganger, men det er bare innen det siste halvannet året. Har forresten også sovet over hos enda flere enn dette, men ikke kjent noenting. Bare skjønner ingenting. Håper noen har noen erfaringer eller tips? Anonymous poster hash: 7939a...bbf
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #2 Skrevet 25. april 2023 Hei. Lenge siden nå. Men fant du ut hva det var? Jeg har også den mint følelsen i halsen ofte. Anonymkode: 696df...d79
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå