Gå til innhold

Er dette veldig dårlig kvalitet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Er student og har lenge lett etter en perfekt kort kåpe. Nå har jeg altså funnet en på mango! Prisen er litt stiv, den koster 1499,- men jeg elsker den.

Problemet er at jeg er redd det er dårlig kvalitet. Den er laget av 66% polyester,29% wool,4% polyamide,1% acrylic.

Er dette veldig ille?

http://shop.mango.com/NO/p0/mango/clothing/straight-cut-coat/?id=21090112_48&n=1&s=prendas.abrigos&ident=0__0_0_1390430268841&ts=1390430268841 - her er kåpen.

Takk for alle svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det ser jo litt svakt ut...? Akryl og polyester liksom. Jeg har et skjerf noe av den samme blandingen. Ingen stor suksess.. Høres ut som dyr morro:)

• Liker 1
Skrevet

Ingen fler?

Skrevet

Tror jeg heller ville gått for ei kåpe av bedre kvalitet. Gjerne med mere ull i. Har en mistanke om at den du linker til ikke er så varm, og at den fort vil miste fasongen.

Beste ville være om du finner ei kåpe som varer flere sesonger.

• Liker 2
Skrevet

Min erfaring sier egentlig at det varierer helt vilt i kvaliteten på den type stoffer. Jeg har vært borti polyesterklær som holder seg kjempegodt, og rene ullklær som nupper og blir uformelige veldig fort. Det er nok oftere at det med mye ull blir seende pent ut lengre, men noen regel er det ikke. Jeg lurer på om det kan ha vel så mye med fiberlengde og vevetetthet å gjøre, som med materialene...? :klo:

Men denne vil jo ikke være så varm, da. Og til den prisen ville jeg nok vært litt tilbakeholden. Jeg mener å ha sett flere av samme slaget på Zalando, har du sjekka der?

Anonymous poster hash: d49e2...80f
Skrevet

Min erfaring sier egentlig at det varierer helt vilt i kvaliteten på den type stoffer. Jeg har vært borti polyesterklær som holder seg kjempegodt, og rene ullklær som nupper og blir uformelige veldig fort. Det er nok oftere at det med mye ull blir seende pent ut lengre, men noen regel er det ikke. Jeg lurer på om det kan ha vel så mye med fiberlengde og vevetetthet å gjøre, som med materialene...? :klo:

Men denne vil jo ikke være så varm, da. Og til den prisen ville jeg nok vært litt tilbakeholden. Jeg mener å ha sett flere av samme slaget på Zalando, har du sjekka der?

Anonymous poster hash: d49e2...80f

Har sjekket litt rundt på Zalando men fant ingen dessverre.. det at den ikke er varm gjør ikke så mye

Skrevet

Akryl bruker å nuppe noe helt ekstremt på meg, men har hørt at dette kan variere fra person til person. Jeg synes kåpa var kjempefin, men samtidig veldig overpriset med tanke på hvilke materialer den er laget av.

Anonymous poster hash: 9c725...6f2
Gjest Lille-pus
Skrevet

Kunne denne være noe?

41350013gr_9_f.jpg41350013gr_9_r.jpg

Den er i 60% ull og 40% viskose. Det er kun en tilbake, i italiensk størrelse 42 (M), og prisen (uten frakt og toll og mva) er 95 Euro (ca 793 kroner uten nevnte tillegg)

• Liker 1
Skrevet

Akryl bruker å nuppe noe helt ekstremt på meg, men har hørt at dette kan variere fra person til person. Jeg synes kåpa var kjempefin, men samtidig veldig overpriset med tanke på hvilke materialer den er laget av.

Anonymous poster hash: 9c725...6f2

Sant. Men er bare 1% akryl da..

Skrevet

Kunne denne være noe?

Den er i 60% ull og 40% viskose. Det er kun en tilbake, i italiensk størrelse 42 (M), og prisen (uten frakt og toll og mva) er 95 Euro (ca 793 kroner uten nevnte tillegg)

Den var fin, men litt for voksen for meg!

Skrevet

Hvis du er innom Mango kan du jo se litt på jakka, om stoffet ser tykt og slitesterkt ut, og se på sømmene. Jeg ville heller investert i noe med mer ull i!

Gjest Tigress
Skrevet

Kunne denne være noe?

Ull og viskose nuppar, det seier mor mi. Mammaer har alltid rett.

Skrevet

Hvis du ser på vinkelen ermene er sydd på, ser du at den gir utrolig lite bevegelighet i armene. Pent å se på, men grusomt å ha på.

Jeg ville absolutt ha prøvd den på for å sjekke at du har bevegelighet i armene med den. Jeg har et par jakker som jeg nesten ikke kan kjøre bil med fordi de strammer sånn over overarmene pga. vinkelen på ermer/skuldre.

Skrevet

mango selger jo ikke akkurat kvalitetsklær.... syns mange av jakkene derfra er så rare i stoffet :/

Anonymous poster hash: b00d5...58f
Skrevet

Kunne denne være noe?

:wow: den fikk jeg lyst på!

Skrevet

Kunne denne være noe?

Kunne denne være noe?

Åh, den elsket jeg, men ettersom du skrev at de bare hadde en igjen i str 42 gikk ikke det for min del. Synd egentlig, den var nydelig.

Skrevet

Den du ville ha var nydelig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...