Gå til innhold

Hyggeligste noen har gjort for deg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er det hyggeligste/snilleste noen har gjort for deg? Jeg har en ganske fin opplevelse som skjedde for noen måneder siden, med en totalt fremmed faktisk...:

Jeg var en tur i Oslo, som ligger ca. 30 minutter fra der jeg bor. Da jeg hadde kommet hjem igjen oppdaget jeg, til min forferdelse, at lommeboka mi (med penger, bankkort, mobil, nøkler og div. småting) var borte. Jeg tenkte selfølgelig at den hadde blitt stjålet, eller at det uansett var umulig å finne den igjen. Men før jeg hadde rukket å sperre bankkortet og fått kastet meg inni bilen igjen, stod en superhyggelig (helt unkjent) mann på døra, med lommeboka mi! Han hadde kjørt i en halvtime, bare for å få levert den til meg. Da var lettet og takknemlig, ja!

Jeg har selfølgelig flere litt mer betydningsfulle historier med folk jeg kjenner godt, men jeg synes dette var så hyggelig gjort av en fremmed :) Kom gjerne med deres historier.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

For ca. 2 år siden da jeg gikk på folkehøgskole hadde jeg sagt ja til en utfordring med Rubiks kube som en av lærerne gidde klassen. Jeg var den eneste som tok utfordringen, så en dag overrasket han meg og hadde kjøpt en ny Rubiks kube til meg. Jeg hadde bare en gammel som ikke var så god å vri på selv.

Samme lærer: På skoleavslutningen skulle han opp for å si noe til en av de andre elevene, men før det, til min STORE glede forteller han at jeg har imponert han med Rubiks kube og har vært en veldig interessant elev å bli kjent med. Utrolig kjekt å ha gjort inntrykk på en av lærerne (som selv gjorde utrolig inntrykk på meg).

Da vi skulle på ferie en gang ble pappa med meg å ta tog til Frankrike istedenfor fly da jeg hadde flyskrekk.

Skrevet

Var med i en treningsgruppe for et års tid siden, samme gjengen hver gang. Hadde svært dårlige treningssko og fikk dette påpekt av trener. Slet litt med smerter i leggene pga dårlig demping. Jeg sa ærlig at jeg som student ikke hadde råd til nye sko, men at jeg holdt på å spare.

Neste trening kom en av damene å spurte om hun kunne få noen ord med meg. Hun fortalte at hun hadde overhørt samtalen med trener og at en gang i hennes liv hadde en fremmed hjulpet henne. Han hadde sagt at han kun ville at hun en dag hun hadde sjansen kunne hjelpe noen andre. Så ga hun meg 800 kr og sa at dette var til nye treningssko, og at jeg kunne bruke de pengene jeg hadde spart til noe annet. Nå hadde hun penger å avse og ønsket å hjelpe meg, og ønsket at jeg en gang i tiden hjelper noen andre når jeg har mulighet. Det gleder jeg meg til!

Dette er det hyggeligste noen noensinne har gjort for meg :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...