Gå til innhold

Toårskontrollen, hva skjer der?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer litt på hva som skjer på toårskontrollen?

Har fått et ark som skal fylles ut og jeg stresser litt fordi barnet mitt kan ikke alle ordene, han kan veldig mange ord altså, men bare en tredjedel av de som står på arket. Vet alle utvikles forskjellig osv, men er alltid litt stresset før disse kontrollene.

Anonymous poster hash: ad149...1a3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det arket skal du ikke stresse med, det er bare for å se at språkutviklingen er i gang. Det er like normalt å kunne 10 % av ordene som 90, etter det jeg forsto. Ellers lekte helsesøster med barnet for å se på språkutvikling og litt hvordan det ligger an i sosial utvikling. Deretter var vi hos lege som tok en liten fysisk sjekk. Ikke noe å grue seg til :)

Skrevet

Kontrollen er forskjellig forskjellige steder i landet. På vår helsestasjon var det nesten bare lek og så spurte hun han en del spørsmål for å finne ut hvordan der sto til med ordforrådet og farger etc. Spurte oss spørsmål om mat, søvn, barnehagen etc. Ikke noe lege eller noe annet.

Anonymous poster hash: 1da2d...3ab

Skrevet

Ok, takk for greie svar :)

Er av en eller annen grunn alltid redd at noe ikke skal være bra nok... Vet det er jeg som er litt vel stresset men sånn er jeg :)

Skrevet

Lurer litt på hva som skjer på toårskontrollen?

Har fått et ark som skal fylles ut og jeg stresser litt fordi barnet mitt kan ikke alle ordene, han kan veldig mange ord altså, men bare en tredjedel av de som står på arket. Vet alle utvikles forskjellig osv, men er alltid litt stresset før disse kontrollene.

Er det ark det du skal fylle ut antall ord barnet kan, eller er det sånn at du må krysse av for ord som hun kan som allerede er på arket?

Hvor mange ord er det på arket?

Vi skal snart på to årskontroll selv, derfor så nysgjerrig!

Anonymous poster hash: 3055b...e6c

Skrevet

Vi fikk ark der vi krysset av for ord som allerede sto på arket. Temmelig omfattende liste med ord for familie, dyr, mat, vær, klær og andre temaer fra dagliglivet. Listen er så omfattende for at alle skal kunne finne noe å krysse av for mener jeg å huske.

Skrevet

Vi kom inn, og helsesøster snakket litt med jenta mi og så på hvordan hun lekte med en dukke, en liten seng, dyne osv. Jeg krysset av ordene på skjemaet og så tok vi veiing og måling som vanlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...