Gå til innhold

Så, damer... 5:2-dietten.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er nysgjerrig og har lyst til å prøve den, så jeg lurte på om dere ville svare på noen spørsmål :danse:

Er det noen her som har erfaring med den? Hva slags?
Hvordan ser uken din ut?
Hva slags resultater har den gitt deg?
Trives du?
Hva spiser du de to dagene man skal være skjerpa? Og hva spiser du resten av uka?

:danse:

Anonymous poster hash: f812d...a5e
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fordi (enda en) diett har blitt hypet i media får du lyst til å prøve den? Hva med å bruke litt sunn fornuft?

Hvis man faster eller spiser svært lite i to av ukas dager, vil de aller fleste tendere til å spise veldig mye den første dagen eller de første to dagene etter endt faste. Det er slik kroppen vår er innretta; vi tåler å faste fordi det i naturen periodevis kan være knapphet på mat, men når det er mat tilgjengelig spiser vi så mye som mulig i tilfelle det blir ny knapphet.

Det høres sikkert artig ut med en rask løsning, men det eneste som er rimelig sikkert å gi varig effekt er å spise sunn mat i passelige mengder hver dag, og en aktiv livsstil. Det er ikke så lett å skape hype rundt det, slik er det med de fornuftige valgene.

Skrevet

Nå har jeg aldri gått på noen diett, bare for å ha det på det tørre. Du kan jo gjerne være en besserwisser og tilsynelatende negativ hvis du føler du kommer langt med det. Men fagpersoner og eksperter på kropp, helseog kosthold anbefaler denne dietten og mener det kan ha gode helsemessige utfall. Det skal man selvfølgelig ikke stole blindt på. Men det kan være verdt et forsøk, både for de med overvekt og for de med stabil vekt som tenker mest på de positive helsemessige utfallene. Ja, det er mulig det er stor fare for å overspise, men da passer nok denne dietten best for de med litt selvkontroll. Og da er vel det opp til hver enkelt å ta stilling til? Hvor vidt de føler de kan klare det eller ei. Eller rett og slett bare prøve og feile, det er ikke noe galt med det heller! Det å påstå at jeg/folk hiver meg/seg på dietter og ikke har sunn fornuft blir rett og slett for dumt. Jeg spurte etter erfaringer, og en ikke en petter-smart som ikke har erfaring med det.

Anonymous poster hash: f812d...a5e
  • Liker 1
Skrevet

jeg startet den kuren på mandag og har allerede gått inn 4 cm rundt midje og 3 cm rundt hoftene :)

har ikke veid meg da jeg ikke har noen vekt, men kjenner at ting går rette veien nå :)

jeg er full av energi og og humøret er på topp.

På fastedagene holder jeg meg under 500 kcal, drikker buljong og en lett og sunn middag, feks kyllingfilet/ laksefilet og grønnsaker.

på spisedagene holder jeg meg til ca 1700_2000 kcal.

lørdager er min kosedag hvor jeg ikke kommer til å telle kalorier og koser meg med det jeg vil :)

Skrevet

Du er fult klar over at hvis du går med et så kraftig kaloriunderskudd så tærer det direkte på musklene dine i stedet for på fettet ditt? Stikk på spinning i stedet. Latskap.

Skrevet

Du er fult klar over at hvis du går med et så kraftig kaloriunderskudd så tærer det direkte på musklene dine i stedet for på fettet ditt? Stikk på spinning i stedet. Latskap.

Har du hørt om "non responders" til trening. 1 ut av 6 får ikke de samme gunstige effektene fra trening som resten får og ved økt trening står de enten stille i vekt eller legger til og med på seg.

Kanskje urettferdig, men sant.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har vurdert det, men er veldig usikker på om jeg orker det. Jeg blir så utslitt når jeg ikke får spise regelmessig, også får jeg sånn "spisekick" hvis jeg ligger i for kraftig kaloriunderskudd over lengre tid.

Skrevet

Jeg har prøvd på en fastedag. Men hadde ikke selvkontroll nok. Hadde ikke planlagt godt nok heller. Burde hatt veldig kalorifattig mat i hus, men jeg hadde ikke nok av det.

Anonymous poster hash: 7c405...85e
Skrevet

Du er fullt klar over at det går an å lese litt om emnet før du uttaler deg? Latskap.

Anonymous poster hash: 72190...db8

• Liker 2
Gjest ungogdum
Skrevet

Du er fult klar over at jeg ikke skal på dietten for å gå ned i vekt? Men på grunn av de helsemessige årsakene? Og for what its worth, så jeg trener tre ganger i uken, men det burde egentlig du DRITE i og slutte og se ned på og være frekk mot andre mennesker som evt. ikke trener. Håper du er fult klar over dette? Hvis ikke: Latskap.

Skrevet

Jeg får alltid så vondt i hodet av å ikke spise, skjer det med noen andre?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...