Lemoni* Skrevet 22. juni 2004 #101 Skrevet 22. juni 2004 jeg sitter mye barnevakt for to herlige unger. i farta husker jeg selfølgelig ikke alle gullkornene, men jeg har fått høre at før jeg skulle komme dit en kveld, hadde faren fortalt barna at jeg skulle komme, hvorpå gutten på 4 sier i en meget alvorlig tone: " Jeg eelsker Lemoni jeg". han kan smelte en isbrè den gutten :-) en gang gav de meg også en liten opplysning om at: "i natt, når jeg gikk inn i sengen til mamma og pappa så hadde ikke mamma truse på seg.." ikke noe mer liksom, bare fakta! ingen hemmeligheter i det huset nei
Nigella Skrevet 22. juni 2004 #102 Skrevet 22. juni 2004 Sønn(4 år) til ei venninne av meg til foreldrene ved middagsbordet:"Dere har ødelagt heele livet mitt!" Vesla på 3 år pleier å få noen visdomsord om morgenen når pappa (en kamerat av meg) vekker henne om morgenen. Pappa: "Ny dag! Nye muligheter!" Vesla neste morgen: "Ny dag! Nye nøtter!"
Lenemor Skrevet 30. juni 2004 #103 Skrevet 30. juni 2004 Leste litt på senga for tanteungen min da han spurte; Tante...skal du ha barn eller??? Jeg svarte nei. Han spør; hvorfor har du så stor mage da? Fordi du spiser for mye???? Må legge til at han ikke liker at jeg ler, han hater det så en dag lånte han stefaren sine hørselvern for å slippe å høre at jeg lo av det han sa. Sier mye rart den gutten,men kommer ikke på mer nå.
LilleBille Skrevet 30. juni 2004 #104 Skrevet 30. juni 2004 en gang gav de meg også en liten opplysning om at: "i natt, når jeg gikk inn i sengen til mamma og pappa så hadde ikke mamma truse på seg.." ikke noe mer liksom, bare fakta! ingen hemmeligheter i det huset nei .. dette minner om datteren til noen bekjente som med klar stemme forkynte i barnehagen "Pappan min er et dyr"... og på spørsmål om hvorfor det (som man spør skal man få svar) ... "Jo fordi han har hale"...
:-) anna Skrevet 30. juni 2004 #105 Skrevet 30. juni 2004 I forigårs kjørte jeg og sønnen min hjem fra dagmammaen, og i det vi passerer kirka spør han: Hvem er det som bor i kirka. Jeg svarer at det er ingen som bor der, men det er Gud og Jesus sitt hus. Men Gud og Jesus er liksom litt over alt de... (og tenker... dette blir for vanskelig for en treåring men, men) Så kommer vi hjem... guttungen tar i utgangsdøra og spør "Hvorfor har du låst" Jeg svarer at "det er fordi vi ikke vil at noen skal gå inn i huset vårt når vi ikke er hjemme" Treåringen ser forstående på meg og spør "Jesus da, eller?!"
Lillemor Gull Skrevet 30. juni 2004 #106 Skrevet 30. juni 2004 Jeg ler så jeg gråter. Gleder meg til lille blir større og begynner å snakke.
Soleil Skrevet 1. juli 2004 #108 Skrevet 1. juli 2004 Min sønn på tre har en storebror på 16. Nå under fotball-EM er den eldste rimelig engasjert under kampene... (som bare en ung mann kan bli det.... ) Yngstemann hadde sett seg lei på dette så en dag tok han for seg eldstebroren: "Petter, det er ikke lov å rope inne her hos oss..." Minner om en liten gutt (3 år kanskje) som jeg hørte om, som hadde fått en liten bror. Babyen skrek nok i høyeste laget, og storebror skulle hjelpe til med oppdragelsen: "Innestemme, Robin, innestemme!".. Min datter, da ca 3 1/2, satt og kikket på Løvenes Konge. Helt på slutten holder Simba og Nala opp sin nyfødte baby foran de andre dyrene. Min datter spør da: "Mamma, hvorfor har de fått baby?" Og så går det opp et lys.. "Å ja, det er sikkert PREMIEN deres!" Søt ja
Bauche Skrevet 1. juli 2004 #109 Skrevet 1. juli 2004 Broren min ble tatt på fersken i det han var på god vei til å ha spist opp en hel kjekspakke...Mamma måtte bli litt streng og si at det ikke var lov å spise en HEL pakke med kjeks uten å spørre...og broren min svarte, med tårer i øynene: Kolles more' e du egentlig eksempel som e så grådig! (For de som synes det er vanskelig å lese trøndersk: altså: Hvilken mor er du....osv)
Lenemor Skrevet 2. juli 2004 #110 Skrevet 2. juli 2004 Kom på en historie fra et kjøpesenter i området. Mor med sitt barn i matvarebutikken, barnet som ikke får godteri blir sint og gråter og sier: hvis ikke jeg får godteri så sier jeg hva du gjør med tissen til pappa!!! Litt flaut det der, vet ikke hvor sann den historien er ,men men.
Lenemor Skrevet 2. juli 2004 #111 Skrevet 2. juli 2004 Kom på en kommentar tanteungen min kom med en dag vi var i svømmehallen. Tante du er så god og lubben. Sier mye rart den gutten....
Gjest Gjesta Skrevet 2. juli 2004 #112 Skrevet 2. juli 2004 Kom på en historie fra et kjøpesenter i området. Mor med sitt barn i matvarebutikken, barnet som ikke får godteri blir sint og gråter og sier: hvis ikke jeg får godteri så sier jeg hva du gjør med tissen til pappa!!! Clea
Naken Skrevet 2. juli 2004 #113 Skrevet 2. juli 2004 Når jeg og dattera mi, (på 4 år), drar på besøk, pleier det nesten alltid å være til venner som har barn, men denne dagen hadde vi vært hos ei venninne av meg som ikke har barn. Da vi var på vei hjem etter besøket, kommer det fra baksetet: "Du mamma,- er barnet til ***** død?" I hennes verden var det den eneste logiske forklaringen på at venninnen min ikke hadde noe barn,- hun er jo en voksen dame og det er jo synonymt med det å være mamma, for henne.
Gjest Trulselinemor Skrevet 2. juli 2004 #114 Skrevet 2. juli 2004 Jeg gleder meg til det blir min og samboeren sin tur.
Gjest Anonymous Skrevet 3. juli 2004 #115 Skrevet 3. juli 2004 sønnen min på 5 skulle reise bort en uke på ferie, jeg sa at jeg skulle ønske han kunne være hjemme istedet fordi jeg kom til å savne han så fælt, da jeg fikk tilbake: men mamma, du må jo skjønne at jeg trenger å komme meg bort litt jeg og.. syntes det var fryktelig søtt jeg da
Gjest Gjesta Skrevet 3. juli 2004 #117 Skrevet 3. juli 2004 Søsteren min (på 4) skulle overnatte hos tante ifjor før jul. Pappa sa til henne at han var litt trist fordi hun skulle sove borte. Tante kom og mens hun hjelper vesla på med bilbeltet sier vesla "Han pappa er så glad i meg, at han savna meg kjempemasse allereide han"... (Det er forøvrig bare 3min kjøretur mellom tante og mine foreldre.. ) Clea
Gjest StoreSky Skrevet 5. juli 2004 #118 Skrevet 5. juli 2004 Datteren min (5 år)har akkurat vært på hyttetur med bestefar. Og han ville gjerne en tur til Tvedestrand for å handle. Det ville ikke min datter : "ÅÅ, men bestefar. Der har jeg jo vært såå mange ganger at DET orker jeg ikke idag altså" (forøvrig vært der en gang for to år siden...)
majan Skrevet 5. juli 2004 #119 Skrevet 5. juli 2004 hørte om en jente som var så lei seg i barnehagen , foreldrene hennes skulle flytte fra hverandre. så de voksne trøstet henne. men så sa hun at pappa kommer jo snart hjem igjen. og den voksne svarte javel, gjør han det!? ja svarer den lille jenta for tissen til pappa ligger i skuffen på rommet til mamma, og den må han jo ha hvis han skal tisse...........
Gjest storesøster Skrevet 10. juli 2004 #120 Skrevet 10. juli 2004 min lillesøster sa til meg da hun var 5år: -anna, jeg er så glad i deg at jeg nesten elsker deg!!!!!!! hun er så søt...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå