Arkana Skrevet 15. juni 2004 #81 Skrevet 15. juni 2004 Åh, jeg har en til, som jeg hørte et eller annet sted, men ikke husker hvor. En mor var og handlet med sin lille jente. Og mens de står i kassa og venter på tur har jenta sett de flotte fargerike kondompakkene (ser jo ut som godteri) som henger ved kassa. Hun plukker ned den aller fineste, holder den opp mens hun utbryter høyt "Nå skal vi hjem og kose oss Mamma!".
Gjest Anonymous Skrevet 17. juni 2004 #82 Skrevet 17. juni 2004 husker bare slike som mamma har fortalt.. jeg har to eldre søstre, og da mamma ble gravid med meg spurte hun den yngste (da 5 år) om hun kunne tenke seg en liten søster eller bror? "Nei, vi har jo meg!" og en gang da jeg skulle i bhg (var vel 3-4 år) skulle jeg og mamma sparke dit. det var på vinteren, og veiene var dekket av blank is (glarholka, som vi sa). på toppen av en bakke sa mamma at nå måtte jeg sette meg på. skeptisk svarte jeg "neeei.. jeg vet ikke om jeg tør, for du kommer til å få ei helvetes fart!" hilsen fartsfantomet
lena24 Skrevet 17. juni 2004 #83 Skrevet 17. juni 2004 sønnen min på 4 spurte når besten kom, sa jeg ikke viste og da kommer det fra han.. mamma, du vet ikke så mye du.
Gjest *Fiona* Skrevet 17. juni 2004 #85 Skrevet 17. juni 2004 Fortalte nettopp gullungen at vi måtte kjøpe presang til tante, for hun har giftet seg (en venninne vi kaller tante, bor et stykke unna og stakk av for å gifte seg så vi var ikke der). Han spurte "Hva er det?" og siktet vel til begrepet gifte seg - jeg angret LITT på at jeg uttrykte meg sånn. Han er 4 år. Også skjedde det et eller annet, så jeg fikk aldri svart, så vi snakket ikke mer om det. Litt senere ringte pappaen, så sier gullungen: "Pappa, vi skal kjøpe presang til tante og onkel for de skal elske sammen". Tenk så mye rart de skjønner, egentlig... Tror du jeg smeltet eller...
Gjest Anonymous Skrevet 17. juni 2004 #86 Skrevet 17. juni 2004 HVem har vært nedi kakeboksen nedi kjellern??? Ikke jeg,for jeg satt på lokket etter meg.
:-) anna Skrevet 17. juni 2004 #87 Skrevet 17. juni 2004 Min sønn på tre har en storebror på 16. Nå under fotball-EM er den eldste rimelig engasjert under kampene... (som bare en ung mann kan bli det.... ) Yngstemann hadde sett seg lei på dette så en dag tok han for seg eldstebroren: "Petter, det er ikke lov å rope inne her hos oss..."
Gjest Gjesta Skrevet 17. juni 2004 #88 Skrevet 17. juni 2004 Lillesøster er skikkelig B-menneske og vil gjerne ha myyye søvn...I barnehagen gikk hun og gjespet og lederne spurte henne hvorfor,.. svaret de fikk var "Det er fordi jeg har sittet og sett Cartoon Network heeele natten".....(mamma var sååå flau da hun hentet vesla.. hun hadde ikke sett CN hele natten...men hun ser det mye...) Clea
Hedda-78 Skrevet 17. juni 2004 #89 Skrevet 17. juni 2004 Ei veninne passa ei lita jente, veit ikkje heilt kor gammal ho var, 4 år? Dei gikk tur, og stoppa for å sjå på nokre hestar på eit beite. Pluselig hoppar hingsten på hoppa, og lille jenta peikar på dei og utbryt: "Sjå, dei puuuula!"
Gjest Anonymous Skrevet 18. juni 2004 #90 Skrevet 18. juni 2004 Hørte en historie for en stund siden. En mor er på det lokale postkontor med sine 2 sønner. Mens de står og venter på tur, drar plutselig eldstemann på 4 ned buksa, peker på sine edlere deler og roper begeistret: "Se mamma, se så stor den er blitt!!!" Hun prøvde å roe seg ned med å tenke - "han er 4, ikke 14, han er 4 ikke 14...".
Gjest Muslingen Skrevet 18. juni 2004 #91 Skrevet 18. juni 2004 Tulla på 2 år la seg nettopp ned på golvet her inne for å studere et ganske stort rusk. Åååh, fin mus! sa hun plutselig...
Vimsevips Skrevet 18. juni 2004 #92 Skrevet 18. juni 2004 Vesla hadde kastet alle leikene sine utover rommet sitt i dag, så vi sa ho måtte rydde opp. Ho tenkte litt,- og så kom det: "Ja, rydde,- i morgen ?" Eller da vi skulle i barnehagen i går, og ho somler som vanlig. Jeg stopper midt i trappa og roper på henne, ho står da øverst i trappa. Jeg sier:"Vesla, nå må du komme." Og der oppe fra kommer svaret med streng stemme: "Vesla! Nå må du skynde deg!"
Mockbamilla Skrevet 19. juni 2004 #93 Skrevet 19. juni 2004 Var hos fadderbarnet mitt for en stund siden, han er 2 1/2 år. Til slutt skulle jeg dra hjem, og jeg ga ham hadetklem. Da kommer det fra ham: "Kjør forsiktig!"
Frk. Lykkelig Skrevet 20. juni 2004 #94 Skrevet 20. juni 2004 Denne er fra min niese da hun var 6 år gammel: Barnet: Tante, hvem skal være pappa til din baby? Meg: Men det er jo Ola det...... Barnet: Men hvordan vet du det. Dere er jo ikke gift.....
Gjest melle Skrevet 20. juni 2004 #95 Skrevet 20. juni 2004 lillesøsteren min var veldig veslevoksen da hun var 3år. hør bare her: mamma fant ut at hun var gravid mens pappa var i afrika. hun fortalte det til meg og min søster. og etter dette fortalte lillesøster alle som kom på besøk at: "Mamma blei gravid når pappa var i afrika!!" mamma måtte forklare alle og enhver at hun IKKE hadde vært utro, men at hun fant ut at hun var gravid da pappa var i afrika :-) lillebror på 5år hadde grist med vaselin på hele gulvet i stuen, og pappa holdt på å slå seg fordervet da han gle og falt så lang han var. lillebror fikk selvsagt en skyllebøtte, og dagen etter på spurte mamma han hvorfor han hadde grist på gulvet. til svar fikk hun: -Ååååå, pappa sa vi var ferdige med den saken!!!! han sa det var glemt.
diddi Skrevet 20. juni 2004 #96 Skrevet 20. juni 2004 Hørte dene om en av min sønns venner. Det var når det var snakk om streik i bryggeriene, og folk hamstret. Gutten på tre og moren hans syklet forbi sykkelskuret, der det satt tre av de "lokale" alkisene, med hver sin pose øl og drakk. Gutten stoppet sykkelen og sa: "Hva venter dere på da?". De lokale begynte å råle. "Nei, hva venter vi på? Det er vel ikke så mye?" Da måtte selv den flaue moren le.
Lula Skrevet 20. juni 2004 #97 Skrevet 20. juni 2004 Da jeg var ca. 5 år sa jeg til min mormor: "Du mormor, om du hadde hatt bare litt lengre nese hadde du sett akkurat ut som en heks" vakke så populær der på en stund :oops:
diddi Skrevet 20. juni 2004 #98 Skrevet 20. juni 2004 Her er hva jeg skrev på bursdagskortet til mormor da jeg var 5 år: "Mel. Jeg har en tulle. Jeg har en mormor på 60 år, med slengepupper og fleskelår." + ditto tegning!! (Mormor sparte på det i alle år. Tror hun ennå ikke har kastet det (nå blir hun 87).)
Gjest Phair Skrevet 20. juni 2004 #99 Skrevet 20. juni 2004 Da jentungen min på 8 var med bestemor på stranden i fjor kom følgende kommentar: "rekk opp hånden de som har dinglepupper". "så rekk opp hånden din da bestemor!"
Mitzi Skrevet 20. juni 2004 #100 Skrevet 20. juni 2004 Her på Østlandet hadde vi et skikkelig haglskur for noen uker siden, med digre haglkorn som spratt rundt omkring på bakken. Datteren min på 2,5 år kikker ut av vinduet, og utbryter: "Se mamma! Popkorn!"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå