snexi Skrevet 1. juni 2004 #61 Skrevet 1. juni 2004 Mellomste jenten vår skulle ivrig fortelle tanten sin at hun spydde dagen før, og i kampen om å få ordet fortalte hun at hun spydde vaselin??? Tanten lurte på hvorfor hun hadde spist det da, før det ble rettet på og forklart at det skulle være masse slim :-) Så var det eldste som skulle rydde rommet sitt for hun hadde så masse "møbelkaniner" Gullkorn får vi hver dag, men må innrømme at med tre barn har vi ikke vert flinke å skrive dem ned, noe som vi angrer på.
Gjest Gjesta Skrevet 1. juni 2004 #62 Skrevet 1. juni 2004 I helgen som var sa lillesøsteren min på 4 år dette til vår bror : "Hvis jeg hadde vært dronning, kunne du bror fått vært teneren min,...." Clea
vimsa Skrevet 2. juni 2004 #63 Skrevet 2. juni 2004 Barn har mange gullkorn å komme med, det er sikkert og visst!
ellapille Skrevet 2. juni 2004 #64 Skrevet 2. juni 2004 Maten smaker bæsj. Tvn er drit jeg er en promp søstra er en fjasko Ja idag var alt galt
Dru Skrevet 3. juni 2004 #65 Skrevet 3. juni 2004 Lillebroren min var omtrent to år da dette skjedde. Han var en fremmelig kar, og fikk med seg mye mer enn vi trodde. Så skjedde det da at oldefaren vår døde, etter mange års sengeleie. Mamma prøver å forklare dette for broderen, og det går tydeligvis opp et lys for han etterhvert, og han har nok assosiert med noe han har sett på tv, tenker jeg. Full av bekymring sier han: "Har dere skyt han?"
Gjest Anonymous Skrevet 4. juni 2004 #66 Skrevet 4. juni 2004 Dette skjedde i morrest, da jeg skulle kle på datteren min( 2 år) Hun er i trassalderen og vil ikke ha på seg det vi fåreslår. Fikk ikke på henne mer enn bodyen og strømpebuksa. Jeg: " Hva tror du de sier i barnehagen når du bare kommer dit i body og strømpebukse?" Datteren min svarer:" Såå fiin! "
Gjest Ny her inne . Skrevet 6. juni 2004 #67 Skrevet 6. juni 2004 Koselige innlegg her Datteren min på 3år står på badet da pappa kommer ut av dusjen . "a..ha..ha .. du har jo skjegg på tissefanten og du ...hi..hi ..hi "
mariann Skrevet 7. juni 2004 #68 Skrevet 7. juni 2004 datteren min på 3:MAMMA,DU HE SÅ LANGE PUPPA!(jeg sa selvsagt tusen takk) lille pia ser på pappa som kler på seg og konstanterer høgt;MAMMA,PAPPA HAR HALE HAN!LANGE HALE!DE HEKJE EJ,IKKJE DU HELLER!!.........pappan snur seg vekk når han kler på seg heretter
Gjest StoreSky Skrevet 7. juni 2004 #69 Skrevet 7. juni 2004 Hale har min samboer også...ifølge min datter... Og mamma er best å sitte på fange til, for jeg er så "feit og dumpete"!!! Dessuten er alle klær over en uke gammel "så utrolig kjedelig å ha på"
Gjest celine Skrevet 8. juni 2004 #70 Skrevet 8. juni 2004 Min niese som har bodd hele sitt liv i bymiljø, var med sin mormor på tur i skogen. Plutselig ser mormor et ekorn og blir veldig ivrig med å vise det til fireåringen. Min unge niese er heller uinteressert, men gir det et raskt blikk da mormor begynner å kalle det for "Nøtteliten". Så ser hun alvorlig på mormor og utbryter med en anklagende tone: "Mormor, jeg ville mye heller ha sett en elefant!" Celine
Gjest Muslingen Skrevet 8. juni 2004 #71 Skrevet 8. juni 2004 Vi var ute å jobbet i garasjen. Jentungen på 2 år sto og gjentok; Mamma, jeg vil sykle! Mamma, jeg vil sykle! Jeg var litt opptatt akkurat da, så jeg ba henne vente. Men hun fortsatte; Mamma, jeg vil sykle! Etter å ha stått der en stund, kommer det oppgitt fra henne; Huff, ikke mase.... Og så tuslet hun bort å fant på noe på egenhånd.
Seterjenta Skrevet 10. juni 2004 #72 Skrevet 10. juni 2004 Rett før påske skulle barnehagen på kirkevandring, med en liten fremføring av påskebudskapet. Etter noen dager sa min datter på nesten 3: Mannan va sint på kongen, så han gikk over vannet for å finne sin egen båt!!! (etter dette var Jesus hennes beste venn, og han bodde i kirketårnet i ei kirke som vi kjører forbi når vi skal til mormor og morfar! )
Gjest Anonymous Skrevet 13. juni 2004 #73 Skrevet 13. juni 2004 Lillebroren min var omtrent to år da dette skjedde. Han var en fremmelig kar, og fikk med seg mye mer enn vi trodde. Så skjedde det da at oldefaren vår døde, etter mange års sengeleie. Mamma prøver å forklare dette for broderen, og det går tydeligvis opp et lys for han etterhvert, og han har nok assosiert med noe han har sett på tv, tenker jeg. Full av bekymring sier han: "Har dere skyt han?" Nøyaktig sa naboen min og da han var 2! Du bor ikke tifeldigvis rundt Kr.Sand?
Gjest Anonymous Skrevet 13. juni 2004 #74 Skrevet 13. juni 2004 Jeg arbeider i barnehagen og hører gullkorn hver dag *smile* Alle barna hos oss har en egen perm med ting de har laget, bilder, og alt mulig annet, som da tilhører kun dem. I den permen skriver vi også inn om de har sagt noe morsomt. En ny en: Vi driver og griller pølse og snakker om fisking, en gutt på 4 år forteller at han og pappa var på fisketur i går. Da jeg lurte på om de fikk noe mye fisk, rista han på hodet og sukket tungt: "Nei, det ble mest mark!" *le* Jeg og ei 5 år gammel jente sitter og snakker om katter, og det faktum at de kan hoppe fra høye høder og lande på alle fire føttene uten og skade seg. Hun fundere litt over den før hun helt alvorlig sier: "Jamen du, *mitt navn*, det er vel ikke så rart at de greier det, for de liker jo å jakte på fugler!"
Gjest kristinn Skrevet 15. juni 2004 #75 Skrevet 15. juni 2004 Ikke helt typisk gullkorn da siden hun er under et år, men da hun var ti-elleve mnd var vi i åpen barnehage. Jenta mi krøp rundt med to andre små barn og lo og koste seg. Plutselig stoppet hun opp satte seg på rumpa og ble veldig viktig og alvorlig. Pekte på de andre barna mens hun sa så veslevoksent :" Det deidi! " (baby) Da ble jeg varm av ømhet
Saeria Skrevet 15. juni 2004 #76 Skrevet 15. juni 2004 Jeg kommer ikke på noe gullkorn som andre unger har sagt, men min mor fortalte meg en historie fra når jeg var liten. Jeg, da ca. 3 år, hadde vært på toalettet mens pappaen min hadde kledd på seg. Han var helt naken. Når jeg var ferdig løp jeg sprekkeferdig inn til mamma, og utbrøt entusiastisk: "Gutter har hale, og jenter har stikkontakt!" :oops: Hadde jeg bare visst hvor "sant" det var. Min yngste storesøster var fæl til å finne på ting hun ikke hadde lov til som barn, og en morgen hadde hun sneket seg ut tidlig i bare trusa. Mamma fikk vite senere på dagen at hun hadde stått ved et busstopp. Ventet på at bussen stoppet. Før hun slo armene rundt seg gang etter gang mens hun sa: "Jeg kjenner det høstes!" (Søstera mi og mamma bodde på landet den gangen.)
mari Skrevet 15. juni 2004 #77 Skrevet 15. juni 2004 Min sønn hadde en fin en under navnedagen til søsteren sin. Det var ca 10 min. ut i sermonien og de introduserte dagen tale. Hun som skulle holde den gikk opp og begynte og snakke. Etter ca 30 sek. kommer det fra sønnen min på 2, "er du ferdig snart eller?" høyt og tydelig. Alle fikk seg en god latter da, før hun litt fortumlet fortsatte på talen. :oops: har aldir før vært så glad for at noe blir filmet! Her om dagen var han sint på pappan sin: "du er ikke pappan min, bestefar er pappan min" Så der fikk mannen den.. Tror jeg skal begynne å skrive de ned, for de kommer jo tilstadighet, jeg bare glemmer dem så fort!
Gjest Anonymous Skrevet 15. juni 2004 #78 Skrevet 15. juni 2004 "oldemor? Pleier ikke sånne gamle som deg å sove ganske mye?"
Sandra Skrevet 15. juni 2004 #79 Skrevet 15. juni 2004 Da jeg var liten, kanskje 2 år, var jeg med mamma på visning i en leilighet som skulle selges av en gammel dame. Som dere sikkert vet lukter det noen ganger litt spesielt i gamle leiligheter, og det kunne jeg selvfølelig ikke holde inne: ...Kom a' mamma, vi går! Her lukter det så vondt!
Arkana Skrevet 15. juni 2004 #80 Skrevet 15. juni 2004 Da jeg var liten (2½) og mamma ble gravid igjen spurte hun meg om jeg ville ha en lillebror eller en lillesøster. Etter litt betenkningstid kom det fram: "Jeg vil ha en banan, jeg". (men jeg er nå glad det ble lillebror istedet da)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå