Gjest Phair Skrevet 27. mai 2004 #41 Skrevet 27. mai 2004 "Er det ikke lov å ta seg en trall en gang når man gjør lekser nå da"? Aurora Patricia 7 1/2 år.
jolie Skrevet 27. mai 2004 #42 Skrevet 27. mai 2004 Spurte et av barna (3 år) på bhg om hva de pleier å gjøre når de går på tur, og så for meg 'vi ser på krabber og fisker og fugler og kongler' etc. Men neida..: 'da smiler vi pent til narkomane!'. Og barns observasjoner: Vi har hester i nærheten av bhg, og det er alltid stas å se på dem, gi dem gulerøtter og kanskje til og med klappe dem. Noen voksne er ikke like begeistra som alle barna.. 'Se da, Mia!' 'Ja, ja, jeg ser.' 'Jammen SE da!' 'Ja, jeg ser jo sier jeg. Fin hest.' 'Jammen Mia, se den mauren'a!' Hører gullkorn flere ganger daglig, men glemmer alle når jeg skal skrive om dem. Heldigvis har jeg greid å formidle de fleste til de respektive foreldrene
:-) anna Skrevet 27. mai 2004 #43 Skrevet 27. mai 2004 Det formelig hagler ut av min tre år gamle sønn for tida. I går forklarte jeg at damer kan ha babyer i magen, som kommer ut når de er store nok for det. Han lurte (selvsagt) på hvor de kom ut og jeg svarte at damer har et hull ved siden av tissen sin som blir stort når en baby skal ut. Da kommer det ettertenksomt fra den lille: "Pappa må passe på meg slik at jeg ikke faller i det hullet. Da mormor kom på besøk her om dagen stod poden på trappa... Mormor spurte om hun kunne få en klem og gutten svarer: Ja... men jeg har snørr altså... Han har også fått en dokke med klær som kan tas av og på. Og i kveld etter at han hadde lagt seg så kommer det fra rommet hans... mammaa, når jeg blir jente så skal jeg ha kjole og truse. Han snakker også om NÅR han blir fulg og fisk og hva han skal gjøre da... Og når han blir voksen så skal han fly et fly hit som vi bor og gå på besøk til Ole Brumm (han bor tydeligvis her i nabolaget) Jeg spurte om han ville komme på besøk til mamma og pappa også da... Han tenkte seg om og så sa han: ja... men... da vil jeg bli liten igjen.
lille mor Skrevet 27. mai 2004 #44 Skrevet 27. mai 2004 Har flere på lager. Jeg sto på badet å vasket da min sønn på 4 kom inn og fant alt skuffe-innholdet på benken, deriblant bind. Han lurte selvsagt på hva dette var, og jeg svarte at jeg brukte sånne når jeg blødde. Slår du deg mye, lurte han på da. Så da fant jeg ut at jeg skulle fortelle hele pakka. Så mor fortalte om når egget ble befruktet og vokste til baby, eller at det "råttnet" opp og kom ut med blod en gang i mnd. og da pleide mor å få vondt i magen. Ok, sa han bare og gikk, så jeg regnet med at det hadde gått "rett igjennom" Men nei da, noen uker senere var søsteren min på besøk. Vi satt på kjøkkenet å drakk kaffe (poden på gulvet med lego) da søs sier: å jeg har så vondt i magen i dag! Da kommer det kontant fra lillemann: du har nok bare et råttent egg i høna di tante. :o :o Jeg måtte forklare meg endel kan du si. En annen gang satt han å leste i Donald, et stykke om B-gjengen. Plutselig legger han ifra seg bladet å utbryter med frykt i stemmen: ÅÅÅ det er så mange skurker her i verden. I fjor sommer var han med bestemor og bestefar på restaurant, bestemor bestilte seg et glass øl, som hun koste seg veldig med. Dette falt ikke i smak hos 8 åringen, som høyt fortalte at: Jeg liker deg best når du ikke er drita jeg bestemor. Og i forbinnelse med restaurant besøket overnattet han hos bestemor og far i noen dager. Det skal sises at de har det veeeldig rent og pent hjemme. Så når krapylet kommer springende inn til meg etter endt besøk hos de, titter han på gulvet og så opp på bestemor og utbryter: ja,ja tilbake til møkkalivet. :oops:
Gjest gjest1 Skrevet 27. mai 2004 #45 Skrevet 27. mai 2004 Ler meg skakk her eg! Gledar meg til eg får ungar! :-)
Gjest Poirot Skrevet 27. mai 2004 #46 Skrevet 27. mai 2004 En annen gang satt han å leste i Donald, et stykke om B-gjengen. Plutselig legger han ifra seg bladet å utbryter med frykt i stemmen: ÅÅÅ det er så mange skurker her i verden. I fjor sommer var han med bestemor og bestefar på restaurant, bestemor bestilte seg et glass øl, som hun koste seg veldig med. Dette falt ikke i smak hos 8 åringen, som høyt fortalte at: Jeg liker deg best når du ikke er drita jeg bestemor. MERE! MERE!
~sikka~ Skrevet 28. mai 2004 #47 Skrevet 28. mai 2004 Har flere på lager. Jeg sto på badet å vasket da min sønn på 4 kom inn og fant alt skuffe-innholdet på benken, deriblant bind. Han lurte selvsagt på hva dette var, og jeg svarte at jeg brukte sånne når jeg blødde. Slår du deg mye, lurte han på da. Så da fant jeg ut at jeg skulle fortelle hele pakka. Så mor fortalte om når egget ble befruktet og vokste til baby, eller at det "råttnet" opp og kom ut med blod en gang i mnd. og da pleide mor å få vondt i magen. Ok, sa han bare og gikk, så jeg regnet med at det hadde gått "rett igjennom" Men nei da, noen uker senere var søsteren min på besøk. Vi satt på kjøkkenet å drakk kaffe (poden på gulvet med lego) da søs sier: å jeg har så vondt i magen i dag! Da kommer det kontant fra lillemann: du har nok bare et råttent egg i høna di tante. :o :o Jeg måtte forklare meg endel kan du si.
Twigi Skrevet 28. mai 2004 #48 Skrevet 28. mai 2004 Så når krapylet kommer springende inn til meg etter endt besøk hos de' date=' titter han på gulvet og så opp på bestemor og utbryter: ja,ja tilbake til møkkalivet. :oops:[/quote'] Da ungene var små, var det relativt kaotisk hos oss. Morgener hvor man fant cherroxene under sofaputene og sånt. Dresser, klær og leker overalt. Bager sluppet rett ned innafor døra - dere skjønner? Jeg hadde innimellom skikkelige skippertak, og da kunne jeg holde på til langt på natt, men så ble det strøkent også! En lørdag morgen etter en slik "jobbenatt" kom poden ned trappa, titter seg rundt og sier forbauset "Næh, nå kan man gå på gulvet uten å løfte bena!"
lille mor Skrevet 28. mai 2004 #49 Skrevet 28. mai 2004 Sitter å blar i minneboka for eldstemann, utrolig hvor mye rart han har sagt. *ved middagsbordet.gutten er 7 år. -Mamma i dag begynnte det en ny gutt i klassen. -ÅÅ så fint, var han kos? -ja, så var han helt kinisk og. -hva?? mener du kynisk? -Ja øynene hannes var helt smale! Vi skulle ha fest i familien og vi skulle ha min onkel og tante til overnattning som alltid. Dette falt ikke i smak hos min bedre halvdel som utbrøt: Herregud, tror de at dette er et hotell eller? Gutten som da var fem år satt å tegnet, så jeg regnet ikke med at han hørte det. Da onkel og tante kom spurte tante om det var greit de sov hos oss. Da spretter lillemann opp fra fanget til far å sier høyt og tydeligt: Tror du dette er et hotell eller? :oops: :oops: :oops: Mor og gutten hennes er på Mc. Donalds. Mor spør; hva vil du ha å drikke du da vennen min? Høyt svar; BRENNEVIN!! :oops: Lillegutt skulle være med til presten til sammtale om dåp, når lillebror skulle døpes. Han satt lenge å tittet på presten, så spurte han plutselig; Synes du det er stygt å banne? Akkurat som vi hadde prentet det inn for at han ikke skulle gjøre det. Så den klassiske på bussen. Mamma, synes du ikke at hun dama der *peke, er veeeldig tykk? :oops: Ehh nei. En sommerkveld satt jeg og min kjære på verandaen å koste oss, elskling hadde tatt en cognac og flaska sto på verandaen. Men så våkner lillegutt opp, og får komme ut til oss. Mor går inn på kjøkkenet for å hente saft til lillen og far går på do. Plutselig står lillen på do sammen med far og en tom cognac flaske :o og utbryter; Far denne brusen her luktet sååå vondt at jeg tok å tømte den ut! fra mor :-( fra far. Behøver jeg si at gutten min er kjent for sine kommentarer.
Gjest Nimue Skrevet 28. mai 2004 #50 Skrevet 28. mai 2004 Vi kommer ruslende inn porten i barnehagen og så kommer det et vinddrag med veldig kloakklukt. 4 åringen ser på meg og sier - Her lukta det vondt. Her lukta det skikkelig stink altså. Har du ikke vaska deg i dag? Kunne ikke annet enn å le da.
Gjest gjest1 Skrevet 28. mai 2004 #51 Skrevet 28. mai 2004 Morsomt å lese alt disse små sier, jeg ler så jeg gråter. Jeg har noen nieser og nevøer, og en av dem sier mye rart. Han er fem år nå og tenker og reflekterer veldig mye. En dag han satt på bestemors fang og ramset opp vennene sine ved navn, lurte bestemor på om han ikke hadde noen jentevenner også. Han tenkte en stund, funderte litt på om han hadde det og så så han opp på bestemor og sa: Jeg har jo deg! (Jeg er sikker på at bestemor smeltet bitte lite grann akkurat da) En annen gang kunne han fortelle at "vi gutta lekej ikke med jentej". Og på spørsmål om hvorfor ikke det, svarte han: "Fordi de gjåtej hele tiden.." "Jentej likej og kose og nusse og sånn de - det gjøj de faktisk.. Æsj, ikke vi gutta" På 17. mai var han på skolen der de bor for å delta på aktivitetene som arrangeres, sekkeløp og ringspill og alt hva de har av tilbud. Han løp rundt for seg selv, mens foreldre og besteforeldre satt stasjonert på "kaffeen" med kaffe og kaker. Plutselig kommer han løpende mens han leker med et lite fly han plutselig har. "Hvor har du fått det flyet hen?" "Jeg vant det - jeg haj hoppa i pose".
Lilletrollet Skrevet 28. mai 2004 #52 Skrevet 28. mai 2004 Da min kusine var yngre (3-4 år) var hun veldig gnien på å gi fra seg klemmer. Og hun var morfars lille jente så det var "Bare" han. Så hadde mormor og morfar tatt med seg ungene på hytta og skulle være der til foreldrene kom å hentet barna. Mormor hadde laget mat og funnet frem is og greier. Vært skikkelig mormor. Men da de skulle til å dra og klemmer skulle bli utdelt så var det bare min morfar som fikk klem. Mormor spurte flere ganger,men den lille svarte bare at etter på etter på.... Da hun satt godt fast spent i setet i bilen,så strekker mormor seg inn for å få en kos,da sier jenta: Nei nå har jeg bare gamle koser igjen,og de sitter jeg på.
Hilde Skrevet 28. mai 2004 #54 Skrevet 28. mai 2004 Min lillebror er kjent for en del kommentarer, og de har av en eller annen grunn stort sett kommet når vi har vært på hytta på ferie. Der har vi båt med elektrisk motor (ikke lov med vanlig motor, og den elektriske har vel 2 hk ellerno, såvidt den går framover.) Når pappa startet motoren måtte han ha propellen nesten over vann, så den ikke gikk i bunnen. Da gikk det naturlig nok saktere, og i følge bror hadde denne farten navnet "slurpefart", for det ble laget slurpelyd.. En gang vi kom hjem fra båttur var han mildt sagt sliten, og aldri så lite sjøsyk pga endel vind og bølger. Mamma spør hva som er galt med lillebror, hvorpå han svarer "åh, det ækkeno å bry seg om, det var bare så voldsomt humpete vann utpå der". Det er utedo på hytta, og første gang han var med hadde han akkurat slutta med bleie. Han fikk beskjed om å si fra når han måtte på do, så skulle han bli fulgt til utedoen. Jeg, som den ekle storesøster jeg var har selvsagt øra på stilk, og når jeg hører han sier at han må på do, så løper jeg i forveien for å rekke fram før han. Mamma og bror venter utenfor når hun plutselig ser et lettelsens uttrykk i ansiktet hans, og hun skjønner at han ikke har behov for å gå på do mer nå nei, alt er i buksa. "neimen, hva er det du gjør forno, du som har blitt stor gutt?" sier mamma. "Hø!? Ække dette utedo a?!" Han stod jo ute han..
Gjest Anki Skrevet 29. mai 2004 #55 Skrevet 29. mai 2004 tror jeg ler meg ihjel, utrolig mye bra! Guttungen på 4 år kommer opp trappen i underbuksa, hvorpå jeg sier: Heisann, er det Tarzan i underbuksa?? Hvorpå gutten ser oppi underbuksa si og sier: Hæ? Nei, det er ikke noe Tarzan oppi her?!.... Sambo går gjennom rommet og jeg sier: Hei sexy! Da sier guttungen : Hei taxi!
Gjest gjest. Skrevet 29. mai 2004 #56 Skrevet 29. mai 2004 Min lillesøster var til tider veldig rastløs og kunne ikke sitte i ro da hun var mindre. Engang jeg passet henne og hun var som værst spurte jeg om hun hadde "mark i seg",siden hun måtte bevege seg hele tiden. Nei sa hun, jeg har ikke spist snø.... Logisk... Og gutten jeg er fadder for ble spurt hva han skulle bli når han blir stor. jeg skal bli pensjonist akkurat som oldemor. Hun bare er hjemme og koser seg, og alikevell kommer pengene strømmende. Store fremtidsplaner for en syvåring....
Gjest Anonymous Skrevet 29. mai 2004 #57 Skrevet 29. mai 2004 Utrolig mye bra her! En episode jeg kommer på i farten er: Min lillesøster (da 5 år) kom ivrig hjem til middagsbordet fra sin to år eldre venninne, sprekkferdig etter å fortelle en ny vits hun hadde lært seg...: "Vet dere hvorfor babyer er født med rødt hår?" "Neeeei", sier vi. Hun ler og kniser, og klarer til å slutt å fortelle hvorfor: "Fordi pappa'n hadde rusk i øret, vel!!!" Og vi lo og lo, for poenget hun opprinnelig hadde fått fra venninnen var at "faren hadde rust i røret", og min lillesøster ikke helt hadde forstått dette.
Gjest Danielle 73 Skrevet 30. mai 2004 #58 Skrevet 30. mai 2004 Meg og min datter var på h & m. Vi stod i kø og forran oss var det en litt eldre dame som luktet båd svette, gammel og urin. Og det er det verste jeg har opplevd. Min datter stod rett før denne damen og sa plutselig: Mamma?? hva er det som lukter sånn Drit her?? Æsj hvor hæselig. :oops: Jeg ble selv sagt flau og snudde meg. Så utbrøt hun. Flere ganger høyrøstet: Mamma mamm! kjenn det STINKER. :oops: :oops: da. Jeg kommenterte selv sagt at jeg ikke kjente noen verdens ting, GA HUN SEG ETTER HVERT. Det at damen i seg selv luktet så grusomt var jo egentlige en tragedie, men jeg blir ganske sjokket over hvor rett frem barn er og at de rett og slett ikke forstår konsekvensene.
Gjest Muslingen Skrevet 31. mai 2004 #59 Skrevet 31. mai 2004 Denne er uslåelig: Min venninne gikk gravid for andre gang. Eldstegutten kommer bort til henne og sier; -Mamma, er babyer nakne i magen? -Ja, det er de. -Men fryser ikke babyen da? -Nei, det tror jeg nok ikke. -Jeg tror vi må putte inn en genser slik at vi er sikre på at babyen ikke fryser. -Nei, det går nok ikke an. -Jammen mamma, når du har fått inn en baby der, så MÅ det da gå an å sende inn en genser!
Gjest Starya Skrevet 31. mai 2004 #60 Skrevet 31. mai 2004 Jeg bakte en gang en banankake som viste seg å smake helt forferdelig. Jeg og ungen tok en bit hver, spytta ut, og lot kaka stå på benken. Neste morgen vekket ungen meg med et stor smil og sa: "Mamma, jeg har spist et stort stykke kake. Ikke fordi den var så god, men for at du skulle bli glad!"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå