AnonymBruker Skrevet 22. januar 2014 #1 Skrevet 22. januar 2014 Jeg skal kjøpe nytt kjøkken. Men hele kjøkkensystemet er jo endret? Kjenner ikke noe igjen fra det kjøkkenet jeg kjøpte til min forrige bolig for fire år siden? Og det ser ut til at omtrent alle de kjøkkenstilene jeg vil ha er i offewhite, og det passer ikke med hverken gulv eller vegger i mitt nå nye kjøkken, så det jeg ønsker er hvitt. Problemet er at jeg bor 3 timer unna ikea, så jeg ønsker å vite omtrent hva jeg skal ha før jeg drar, ellers tar det så lang tid. Og vi skal handle flere ting også. Anonymous poster hash: 9e3e1...b74
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2014 #2 Skrevet 22. januar 2014 Ikea har endret på kjøkkensystemet ja. Det skjedde i april i fjor. Både skrog og fronter ble endret/skiftet ut. Men mange ble også videreført. Kan vel stemme at også fargene er endret. Vi holder på å sette opp kjøkken nå. Vi har valgt Bodbyn fronter, det er omtrent de samme som het Lidingø før. Men fargen er nok en tanke mer offwhite. Jeg hadde heller ikke mulighet til å se på kjøkkenet før vi reiste for å kjøpe(5 timer unna her). Og jeg kunne nok tenkt meg at det var litt hvitere enn det er, men nå hadde jeg mulighet til å tilpasse fargen på veggene til kjøkkenfrontfargen da, så for meg gjorde det ikke så mye. Anonymous poster hash: 0fbd6...7ca
Kladd Skrevet 23. januar 2014 #3 Skrevet 23. januar 2014 (endret) De bytta kjøkkensystem i fjor, ja. Høres ut som om du er ute etter profilerte fronter? Hvis ikke har de jo glatte fronter som er helt hvite. Ville bare tipse deg om tre ting siden du bor så langt fra IKEA: - Tegn kjøkkenet i kjøkkenplanleggeren på forhånd (litt knotete, men minst like knotete å gjøre mens du er der, og du bør tegne for å sikre deg at du får med deg alle deler). Lag konto hvor du lagrer den, så finner du tegninga igjen når du er på IKEA. - Få en av de som jobber der til å dobbelsjekke at alt er med i plukklista deres - Beregn goood tid! (Å plukke og få betalt alle delene tar fort 1-2 timer i seg selv! Går fort en liten time i kø ved vareutlevering også om dere skal ha mye derifra.) Og som en advarsel: de er ALLTID tomme for ett-eller-annet (skuffer, fronter, whatever) , så dere gjør klokt i å belage dere på en ekstratur om noen uker. Hilsen nylig IKEA-kjøkkenkunde. Endret 23. januar 2014 av Kladd
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2014 #4 Skrevet 23. januar 2014 De bytta kjøkkensystem i fjor, ja. Høres ut som om du er ute etter profilerte fronter? Hvis ikke har de jo glatte fronter som er helt hvite. Ville bare tipse deg om tre ting siden du bor så langt fra IKEA: - Tegn kjøkkenet i kjøkkenplanleggeren på forhånd (litt knotete, men minst like knotete å gjøre mens du er der, og du bør tegne for å sikre deg at du får med deg alle deler). Lag konto hvor du lagrer den, så finner du tegninga igjen når du er på IKEA. - Få en av de som jobber der til å dobbelsjekke at alt er med i plukklista deres - Beregn goood tid! (Å plukke og få betalt alle delene tar fort 1-2 timer i seg selv! Går fort en liten time i kø ved vareutlevering også om dere skal ha mye derifra.) Og som en advarsel: de er ALLTID tomme for ett-eller-annet (skuffer, fronter, whatever) , så dere gjør klokt i å belage dere på en ekstratur om noen uker. Hilsen nylig IKEA-kjøkkenkunde. Evt kan man velge å få det tilsendt. Det gjorde vi. Og så langt(litt over halvveis i monteringen, har vi mottatt alt vi skal ha. Har foreløpig ikke telt opp antall håndtak og hengsler, men krysser fingrene for at det stemmer, om ikke så får vi bestille på nett. Anonymous poster hash: 0fbd6...7ca
Gjest Coolaid Skrevet 23. januar 2014 #5 Skrevet 23. januar 2014 Satt opp et kjøkken fra ikea i sommer. Det nye kjøkkensystemet er kjempegreit og enkelt for oss menn som bygger det. Det er vel enklest å kjøpe et kjøkken som man syns er fint, i stedet for å kjøpe et kjøkken som skal passe inn til gulv og vegger? Gulv og vegger kan enkelt gjøres noe med. Det blir som å kjøpe hus eller leilighet etter fargene som allerede er det.
Kladd Skrevet 23. januar 2014 #6 Skrevet 23. januar 2014 Evt kan man velge å få det tilsendt. Det gjorde vi. Og så langt(litt over halvveis i monteringen, har vi mottatt alt vi skal ha. Har foreløpig ikke telt opp antall håndtak og hengsler, men krysser fingrene for at det stemmer, om ikke så får vi bestille på nett. Anonymous poster hash: 0fbd6...7ca Jeg visste ikke at man kunne bestille og få det fraktet når man bor så langt borte! Da hadde jeg gjort det! Angrer på at jeg ikke bestilte "plukk og levering" da jeg kjøpte. Mulig jeg kjøpte på et dårlig tidspunkt, men da var de i allefall tomme for enkelte skuffer, skuffefronter, hylleplater og hengsler. Opplevde det samme da jeg skulle kjøpe garderobe både nå nettopp og tidligere; tomt for dører og innmat. Heldigvis er IKEA bare en kort kjøretur unna! Da har jeg unnskyldning for å spise soft-is litt oftere
momo Skrevet 23. januar 2014 #7 Skrevet 23. januar 2014 Jeg bestilte kjøkkenet mitt i god tid, før jeg skulle pusse opp, og fikk det levert på døra. Veldig praktisk. Tror jeg ikke brukte mer enn 30 min på ikea, da jeg bestilte det, og betalte.
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2014 #8 Skrevet 23. januar 2014 Satt opp et kjøkken fra ikea i sommer. Det nye kjøkkensystemet er kjempegreit og enkelt for oss menn som bygger det. Det er vel enklest å kjøpe et kjøkken som man syns er fint, i stedet for å kjøpe et kjøkken som skal passe inn til gulv og vegger? Gulv og vegger kan enkelt gjøres noe med. Det blir som å kjøpe hus eller leilighet etter fargene som allerede er det. Gulvet er akkurat lagt nytt. Og alt pusset opp, men kjøkkenedkapene er gamle. Så kun det som må byttes. Anonymous poster hash: 9e3e1...b74
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå