Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

En veldig god venninne av meg har nettopp fått et barn, vi er såpass nære at jeg kan fortelle henne alt og ei jeg virkelig stoler på!

Men, hun er alenemor, bakrunnen hennes er egentli litt absurd, mtp hvordan dette barnet ble unnfanget osv...egentli også graviditeten. Hun har nettopp fått dette barnet.

Hun er godt kjent i hjembyen sin, men det jeg vil fram til er at; jeg vet ikke men jeg TROR og ser for meg at mange er nysjerrige på ting rundt henne nå pga dette barnet og alt rundt dette, og at mange maser og spørr osv, og jeg vil tro at mange gjør dette pga ren nysjerrighet. Hun har ikke sakt noe av dette til meg, men jeg er ganske så sikker på dette.

Hun har så klart alle sine SKIKKELIGE venninner som er like gode venninner som før hun ble gravid som nå.

Så kommer meg, som er en veldig god venninne som har dette i bakhode, men jeg vil så gjerne stille opp for henne, være en god venninne fordi jeg er veldig glad i henne, men iom jeg sitter med disse tankene er at jeg er redd for at jeg bare maser. Jeg har flyttet fra hjembyen min, så utenom når jeg er hjemme er det kun meldinger, tlf og bilder det går i..

Hva tenker dere? Eneste jeg vil er å være en god venninne, å vise at jeg bryr meg om henne og at jeg stiller opp for henne unsett hva.

Anonymous poster hash: bc59a...e8c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du ikke sende en melding: "Hei! Hadde vært hyggelig å møtes snart. Gleder meg til å møte deg og babyen. Du har det sikkert travelt og det er sikkert mange som vil møte dere. Kan ikke du gi en lyd når ting har roet seg?"

Da har hun jo mulighet for å bestemme når. Og hun kan jo også si at hun vil møte deg om noen få dager også, hvis hun vil. I tillegg viser du at du har forståelighet for at hun kanskje ikke har tid.

Skrevet

Kan du ikke sende en melding: "Hei! Hadde vært hyggelig å møtes snart. Gleder meg til å møte deg og babyen. Du har det sikkert travelt og det er sikkert mange som vil møte dere. Kan ikke du gi en lyd når ting har roet seg?"

Da har hun jo mulighet for å bestemme når. Og hun kan jo også si at hun vil møte deg om noen få dager også, hvis hun vil. I tillegg viser du at du har forståelighet for at hun kanskje ikke har tid.

Jeg har vert med henne og barnet etter hun fikk. Jeg har også sakt til, henne at om jeg sender en melging så forventer jeg ikke svar, iallefall ikke med en gang pga nå har hun andre prioriteringer. Men er redd hun kommer til å stenge ute de som VIRKELIG vil stille opp

TS

Skrevet

Kanskje du kan gjøre ting for andre som ikke alle andre gjør? Er ikke sikkert besøk er det hun setter mest pris på, hvis det er i hytt og pine.

Kanskje du kan bake noe, lage middag som kan fryses ned? Det er sikkert ting hun kanskje ikke har så god tid lenger. Også viser du at du bryr deg!

Du kan jo også invitere dem til deg, slik at hun slipper å rydde/vaske og stelle i stand noe. En trilletur sammen med de er jo også greit.

Eller du kan tilby deg å passe babyen et par timer slik at hun kan få gjøre ting hun ikke har fått tid til. Eller tilby deg å passe babyen hjemme hos henne slik hun kan ta en lang dusj og bare slappe av.

Skrevet

Du sier at hun nettopp har fått barn (mindre enn 4 uker gammel baby?) og da trenger mor og barn ro til å bli kjent med hverandre. Du har allerede møtt henne og babyen, og da må du slutte å mase sånn på henne. Hun har garantert haugevis med andre familiemedlemer og venner som også vil treffe mor og barn.

Anonymous poster hash: 4e854...8a4
Skrevet

Du sier at hun nettopp har fått barn (mindre enn 4 uker gammel baby?) og da trenger mor og barn ro til å bli kjent med hverandre. Du har allerede møtt henne og babyen, og da må du slutte å mase sånn på henne. Hun har garantert haugevis med andre familiemedlemer og venner som også vil treffe mor og barn. Anonymous poster hash: 4e854...8a4

nei 2 mndr gammel baby

TS

Skrevet

Siden du ikke bor i nærheten... Hva med å sende henne en pakke? Med noe hun setter pris på? God lotion, ukeblad, sjokolade eller noe?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...