Gå til innhold

Gutt 3 år sikler MYE

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

sønnen min fylte tre år for en liten stund siden. Han har hele livet siklet mer enn det som er "normalt". Han har gode og dårlige perioder mtp siklingen. Vi har begynt å planlegge munn-trening fordi vi mistenker at dårlig munnmotorikk er årsaken.

Men de siste dagene har han vært sååå forkjølet og tett i nesa, og da har siklingen bare tatt helt av! Det går sikkert flere liter om dagen, det renner konstant. Helt ærlig så har jeg lite erfaring med dette, for han har nesten aldri vært forkjølet før.

Likevel kan det virke som om noe annet enn motorikken styrer siklingen, eller hva tror dere? Vi har legetime i morgen, men vil være forberedt.

Noen her som får noen umiddelbare tanker om hva årsaken kan være?

Anonymous poster hash: eeb2b...a30
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Sønnen vår sikler veldig mye han og, og det øker når han er forkjølet. På toårskontrollen kunne legen se at han hadde unormalt store mandler, så vi skal på ny kontroll neste uke. Dersom de fortsatt er store, så blir vi henvist til øre- nese- hals for å få fjernet mandlene. Noe som uroer meg da gutten allerede har legeskrekk.

Uansett, får sjekket de mandlene. Det høres jo sånn ut siden det blir værre nå når barnet er forkjølet. :)

Endret av Teriyaki
Skrevet

Vet om barn som har fått en helt ny hverdag etter at mandler og polypper er fjernet. Ikke umulig at det er årsaken. Jeg ville bedt om henvisning til en øre, nese, hals spesiallist :)

Skrevet

Tusen takk for svar! Spent på hva de sier i morgen nå. Håper på en måte det er mandlene, siden det kan "løses". Begynner jo å bli redd for at det skal gå utover det sosiale i barnehagen. Heldigvis har ikke min legeskrekk, men han blir ikke særlig blid når han må bli tatt på og ihvertfall ikke ubehagelige undersøkelser.

Anonymous poster hash: eeb2b...a30

• 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...