Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

blir blank av kremer som er for fet hud, tørr hud og kombinasjonshud, blir blank av bareminerals, jane iredale og glominerals, av alt!! noen råd?

Anonymous poster hash: e2f91...55c
Videoannonse
Annonse
Gjest secondfloor
Skrevet

Har du en god rutine for hudpleie? Er ikke sikkert at bare kremen er nok. Prøv å gå til en hudpleier og få anbefalt i alle fall en rens og en fuktighetskrem som passer deg. En toner og/eller et serum er sikkert også bra. De fleste produkter kan kjøpes på nett, så det trenger ikke bli så dyrt. Selv blir jeg også blank av de fleste mineralpudder, spesielt ID, fordi det tørker ut huden min. Har gått over til å bytte på mellom Mineral Hygienics og Tromborg. De funker for meg, men vi er jo alle forskjellige, på godt og vondt :-)

blir blank av kremer som er for fet hud, tørr hud og kombinasjonshud, blir blank av bareminerals, jane iredale og glominerals, av alt!! noen råd?

Anonymous poster hash: e2f91...55c

Gjest Gresshoppesang
Skrevet

Bliss har en god krem for fet hud. Den får du på parfymeri.

Akkurat nå for tiden bruker jeg bare serum fra Exuviance og det funker greit. Noen dager føles plutselig huden tørr og da bruker jeg dagkrem fra Exuviance.

Skrevet

Du trenger nok en krem for dehydrert hud. Hud som mangler fukt blir ofte blank da huden prøver å kompensere for mangel av fuktighet ved å produsere mer "olje". Unngå også uttørkende renseprodukter og ikke rens for ofte (2 ganger om dagen er for ofte).

Anonymous poster hash: 7fbdc...4d2
Skrevet

Samme her :/ Og de kremene som ikke gjør meg speilblank gir ikke nok fukt. Løser det med å alltid ha blotting paper i lommen/vesken, selv om det ikke er helt optimalt.

Skrevet

Jeg hadde samme problemet, så ble jeg annbefalt CC cream fra Clinique og The balm sexy mama anti-shine pudder. Etter at jeg begynte å bruke det så blir jeg ikke like blank lengre, og blir jeg det så er Glo mineral sine blotting paper redningen. Hadde ikke klart meg uten disse produktene :)

Skrevet

Jeg hadde det samme problemet som deg, huden ble blank uansett hva jeg gjorde.

Hvis du ikke vet helt hvor mye fukt huden din trenger, eller hvilken type hud du har, er ett godt tips å bruke Matis Delicate fuktighetskrem, den gir som regel nok fukt til de fleste hudtyper, og passer de fleste selv om den er for sensitiv hud.

En annen ting som har hjulpet meg er Terre D`Oc mineralfoundation, jeg har prøvd mange mineralfoundation og alle som en gjør meg i løpet av en dag blanke, foruten denne.

Jeg tilfører også en minimal mengde finishing powder i t-sonen, da bruker jeg The Balm Sexy Mama Anti Shine pudder. Men bruk ikke mye av dette, det kan få motsatt effekt etter noen timer, en liten mengde er nok.

Skrevet (endret)

Skriver under på Matis. De har noen gode fuktserumer som gjorde at huden min ikke ble så fort blank. Men så er de ganske dyre og nå når jeg er student har jeg ikke råd til å kjøpe. Så nå tyr jeg til blottingpaper.

Må bare legge til at jeg i begynnelsen kjøpte kremer som skulle være mattende. De hjalp meg ikke i det hele tatt for de ga ikke nok fukt, og huden fortsatte bare å produsere enda mer fett for å dempe "tørsten". Så om ingen har nevnt det så ville jeg nok ha holdt meg unna såkalt mattende kremer.

Endret av Salmonella
Gjest Makemeloveit
Skrevet

Finnes noen "servietter" som man dytter på blanke områder utover dagen. Husker ikke i farten hva de heter, men tror du finner det i en makeup butikk, evt søk på nettet :) En annen ting som kan hjelpe er å vaske/rense fjeset, smør med en ikke så fet krem mens huden fortsatt er fuktig. Så venter du ca 20 minutter med å ta på pudder/foundation :)

Skrevet

Jeg hadde samme problem som deg! Fuktfattig hud som ble kjempeblank utover dagen. Unngå krem for fet hud, da blir det bare værre. Har nå begynt å bruke kanebo sensai silk (dobbelt fukt med lotion og emulsion). Har brukt dette litt over et år og har nå så fin hud at jeg har kuttet ut både foundation og pudder!! Kanskje du kan teste ut?

Gjest secondfloor
Skrevet

Blotting paper og pudder er bra det, men skal man løse problemet må man starte med å pleie huden riktig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...