Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lenge vurdert å rette snuten mot Trondheim (NTNU), med tanke på studie, men det er en del ting som veier for og imot. Har hørt rykter om et forykende bra studentliv, noe som jeg også setter høyt. Ellers har jeg hørt at boligene er ganske så dyre (litt kjipt for en lutfattig student)

Så, er det noen som studerer i Trondheim (eller har studert), som vil fortelle meg litt om hvordan livet som student i Trondheim er?

Videoannonse
Annonse
Gjest Chica_
Skrevet

Her finner du priser på studentsamskipnadens leiligheter: www.sit.no

Jeg og samboeren min betalte 3300 for en parleilighet på 34m2. (dette er 3 år siden, så prisene har vel økt litt.) Da betalte vi kun for den strømmen vi brukte (ikke noe abonnement) og bruk av telefon(kun bruken og det var gratis til å ringe til skolene og de andre studentleilighetene i byen) i tillegg. Bredbånd kostet 100kr i mnd.

Gjest Student
Skrevet

Vil absolutt anbefale deg NTNU, da spesielt profesjonsstudiene. Tror ikke boligene er så mye dyrere her enn i de andre store byene, vi klarer oss økonomisk stort sett alle sammen.. Studentmiljøet er bra og Trondheim er en fantastisk by! Det er selvsagt mye jobbing med studiene, men det må man jo regne med når en studerer på et universitet.

Kommer ikke på så mye mer og si, har det bare strålende flott her oppe! Svarer gjerne på spørsmål om du har flere! :-)

Skrevet

Hei!

Jeg gikk i trondheim fra august til desember og sosialt trivdes jeg meget bra! Problemet mitt var at jeg valgte feil og fant dette ut rimelig kjapt... ;) Men jeg vil absolutt anbefale Trondheim og jeg bodde privat og sentrumsnært og betalte 2750 i måneden inkludert strøm. (Da hadde jeg 10-15 min til Gløshaugen på sykkel og 3-4 til sentrum).

Jeg trivdes veldig bra i Trondheim med alt anna enn studiene (men det hadde lite med studiekvalitet, mer med at jeg hadde valgt fullstendig feil, og fått endel veldig villedende info:(

Selv flytta jeg til NLH, Ås, og her har jeg det bedre enn noen sinne! ;)

Lykke til!

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei!

Jeg har nå vært 5 år i Trondheim - stortrives her. Jeg tror ikke det er så mye dyrere her enn i andre studentbyer. Det bruker stort sett ikke være noe problem å få seg studenthybler fra samskipnaden - jeg betaler 2200 i mnd inkl strøm. Det kan være vanskelig å få disse til semesterstart, men skriver du deg på venteliste rykker du fort oppover i køen.

Trondheim er en kjempeflott by å studere i. Jeg synes den er akkurat passe stor. Stor nok til at det er mye som skjer - og liten nok til at studentene virkelig setter sitt preg på bybildet.

Dersom du har flere spørsmål er det bare å fyre løs.

Velkommen til bartebyen! ;)

Gjest Anonymous
Skrevet

jeg har gått et år på NTNU(dragvoll) og likte meg veldig godt der. Siste eksamen min er om to uker, så etter det flytter jeg mest sannsynlig til oslo. trondheim er en utrolig fin studentby, og det er lett å bli kjent med andre studenter. veldig lurt å melde seg på fadderordningen, slik at du blir raskt kjent med folk.

betaler 2500+strøm og bor i kollektiv. jeg flytter til oslo fordi jeg har lyst til å prøve noe nytt igjen, men det er nok ikke umulig at jeg flytter tilbake hit om noen år.

trondheim er et godt valg synes jeg:)

Skrevet

Slenger meg på de andre som sier at Trondheim er en super studentby.

Eneste negative jeg kan si om byen er været. I dag er det snø i Bymarka og det har snødd flere ganger.

Ellers er alt topp her i bartebyen :Nikke:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...