Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det "virkelig" sunt? Greia er at jeg begynner å spise sunnere, og i den sammenheng tenker jeg å bytte colaen med diet coke, eventuelt fun light saft. Men får jeg virkelig i meg typ 5 kalorier per glass? Eller er det noe annet inni der som ikke vil fungere om jeg dropper sukkerbrus til forhold for sukkerfri brus? Føler meg ganske oppblåst etter en sukkerfri brus... :S Noen meninger?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sukkerfri brus og saft er ikke sunt, men er heller ikke noe særlig usunt... Du føler deg nok oppblåst i mage etter å ha drukket sukkerfri brus pga kullsyren.

Skrevet

Selvfølgelig er det ikke sunt. Det har få kalorier, men har jo ikke noen stoffer som er nyttige for kroppen din (noe ting bør ha før de betegnes som sunne i min verden). Men de er selvfølgelig et bedre alternativ en sukkerholdig brus!

Nå er du på vei inn i en verden full av synsing, skråsikkerhet og folk som har bestemt seg for hva de mener om noen fordi de føler at det er riktig uansett hva fakta måtte si. Let litt på nett, så finner du at søtningsstoffer er farlige (med mindre du drikker MANGE liter brus om dagen over en laaang periode så er de ikke det), at lettbrus vil få deg til å legge på deg enklere (stemmer ikke), at folk som drikker lettbrus har vanskeligere for å gå ned i vekt (stemmer forsåvidt, men det har ingen verdens ting med lettbrusen å gjøre, men med resten av kostholdet ditt. Noen har f.eks. lettere for å spise mer annen mat etter å ha drukket lettbrus fordi de "mangler" metthetsfølelsen man får etter å drikke/spise noe sukkerholdig og kompenserer. Noen beholder også de dårlige kostholdsvanenene sine, men bytter ut brusen - og det "ødelegger" statistikken. Har du styr på hva og hvor mye du spiser så er det ikke noe problem).

Drikk et glass lettbrus eller -saft innimellom med god samvittighet, du. Men siden det kan herpe vanene dine, og siden syren uansett ikke er bra for tennene dine i det hele tatt så er det lurt å venne seg til å drikke vann.

Anonymous poster hash: a894b...869
  • Liker 1
Skrevet

Ja, er mest på fun light nå. Drikker veldig mye av den for tiden svakt blandet. Det er liksom mer spennende enn å drikke maaasse vann og jeg bli også godmett av fun light.

Fun light er vel bedre enn brusen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...