AnonymBruker Skrevet 22. januar 2014 #1 Skrevet 22. januar 2014 hei, vasker badet med jevne mellomrom, senest i går, men merker fortsatt en stram lukt fra området etter jeg er ferdig med en dusj, altså når det fortsatt er vått på badet. sånn ellers legger jeg ikke merke til det, kun etter jeg har dusjet. vasket ganske grundig nå sist men har gått knapt en dag så lukter det død og fordervelse her igjen. så jeg lurer på hva dette kan komme av. kan det være vannet i seg selv? siste skanse jeg vurderer nå er å ta taket siden det er eneste plassen jeg ikke har fått vasket enda. :s trenger tips og råd her. det lukter så ille at jeg blir flau. Anonymous poster hash: 6a2de...b64
Gjest skravle Skrevet 22. januar 2014 #3 Skrevet 22. januar 2014 Tyder på at vannlåset i sluket er ødelagt.
flinkeceline Skrevet 22. januar 2014 #4 Skrevet 22. januar 2014 Ok, det kan være plausibelt. Hvordan sjekker jeg det da?
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2014 #5 Skrevet 22. januar 2014 Prøv å slå kokende vann ned i sluket. Anonymous poster hash: 983d2...921
flinkeceline Skrevet 22. januar 2014 #6 Skrevet 22. januar 2014 Ok, kan noen andre enn Anonym Bruker bekrefte at det er safe?
Gjest navnelapp Skrevet 22. januar 2014 #7 Skrevet 22. januar 2014 Eg ville heller dratt på meg ein hanske og prøvd å rense sluket. Det gjer du ved å fjerne rista og å grave ned i røret og dra opp det du eventuelt måtte finne. Ha ei bøtte klar til å ha det i. Ofte vil hår og feittrestar og anna drit sette seg der, og skape slik dårleg lukt. Spesielt viss det er ei stund sidan dusjen har blitt brukt kan det bli ganske ekkel lukt frå sluket. Er det øydelagt treng du rørleggar. Renn det greitt ned?
flinkeceline Skrevet 22. januar 2014 #8 Skrevet 22. januar 2014 Det renner greit, dusjen funker liksom. Men det er altså trygt å helle ned kokende vann da går jeg ut i fra eller? Tok også en titt nedi der gjennom rista med en lommmelykt. så bare et lite rør med vann i.
Gjest navnelapp Skrevet 22. januar 2014 #9 Skrevet 22. januar 2014 Rista kan du løfte av, det er først då du får sjekka om det er gugge der.
Amberleaf Skrevet 22. januar 2014 #10 Skrevet 22. januar 2014 Reis til en rørlegger, Byggmakker e.l. og kjøp Mudin avløpsrens i stedet for å åpne sluket og rense ut selv. Noen ganger kan det være vanskelig og få det helt tett igjen pga pakningen.
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2014 #11 Skrevet 22. januar 2014 Der ligger garantert noe ekkelt greier i nedi der selv om det ikke ser sånn ut. Du må løfte av risten (ta for eksempel en binders og bøy ut og stikk den i et hull i risten og løft opp. Ta på en plasthanske eller en brødpose på hånden og stikk hånden nedi og inn og begynn å grave. Når du har dratt ut alt kan du helle kokende vann nedi for å drepe bakterier. Blir det ikke bedre så kan du prøve sånn avløpsrens. Blir det ikke bedre DA, må du tilkalle profesjonell hjelp. Prøv å lokalisere hvor lukten kommer fra. Kan det for eksempel være muggsopp bak veggene? Anonymous poster hash: 42736...3cb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå