missdior Skrevet 22. januar 2014 #1 Skrevet 22. januar 2014 Jeg har sett alle sesongene sikkert to ganger, men det er først nå jeg har begynt å stusse på en ting... Utestedet *tric* der de henger hele tiden, har konserter osv.. der sereveres det alkohol, og det virker som om ungdommene drikker alkohol der. Men de er jo 17-18 år? Og aldersgrensen på alkohol er vel 21 i USA? Vet ikke hvorfor jeg ikke har tenkt på dette før! Haha! Noen andre som også har stusset på slike ting i denne serien? Nathan kjører jo også motorsykkel uten lappen.
Gjest Corto Maltese Skrevet 22. januar 2014 #2 Skrevet 22. januar 2014 Aldergrensen på alkohol kommer ann på hvilken stat du er i. I Nord Carolina hvor One Tree Hill er satt er aldergrensen 18 år. Det er faktisk bare 3 stater hvor aldergrensen er 21 år. Nevada, Utah og Alaksa 37 stater har 18 års aldersgrense Main har 17 års aldergense og resten har 19.
missdior Skrevet 22. januar 2014 Forfatter #3 Skrevet 22. januar 2014 (endret) Aldergrensen på alkohol kommer ann på hvilken stat du er i. I Nord Carolina hvor One Tree Hill er satt er aldergrensen 18 år. Det er faktisk bare 3 stater hvor aldergrensen er 21 år. Nevada, Utah og Alaksa 37 stater har 18 års aldersgrense Main har 17 års aldergense og resten har 19. DET forklarer en hel del! Takk skal du ha! Vel, mannen var ikke enig i dette. Han linket meg dette; The National Minimum Drinking Age Act of 1984 withholds revenue from states that allow the purchase of alcohol by anyone under the age of 21. Prior to the effective date of that Act, the drinking age varied from state to state. Some states do not allow those under the legal drinking age to be present in liquor stores or in bars (usually, the difference between a bar and a restaurant is that food is served only in the latter). Contrary to popular belief, since the act went into law, only a few states prohibit minors and young adults from consuming alcohol in private settings. As of January 1, 2010, 15 states and the District of Columbia ban underage consumption outright, 17 states do not ban underage consumption, and the remaining 18 states have family member and/or location exceptions to their underage consumption laws. Federal law explicitly provides for religious, medical, employment and private club possession exceptions; as of 2005, 31 states have family member and/or location exceptions to their underage possession laws. However, non-alcoholic beer in many (but not all) states, such as Idaho, Texas, and Maryland, is considered legal for those under the age of 21.[21] By a judge's ruling, South Carolina appears to allow the possession and consumption of alcohol by adults 18 to 20 years of age, but a circuit court judge said otherwise.[22] The State of Wisconsin allows the consumption of alcohol in the presence of parents. Some U.S. States have legislation that make providing to and possession of alcohol by persons under 21 a gross misdemeanor with a potential of $5,000 and a year in jail (or more).[23] Endret 22. januar 2014 av missdior 1
Nuttery Skrevet 23. januar 2014 #4 Skrevet 23. januar 2014 21 års aldersgrense i Oklahoma hvor jeg bodde. Også New York, Kansas, Arkansas, Texas, Florida, Louisiana osv. ALDRI hørt om 18 års grense på alkohol i USA. 1
Arianna Skrevet 24. januar 2014 #5 Skrevet 24. januar 2014 Hmm, husker jo et par episoder der Karen og Deb tar Brooke i å drikke alkohol blant annet, og da får hun beskjed om at det fikk hun ikke lov til. Så tror nok ikke de hadde lov til å drikke der før de senere sesongene!
Gjest Corto Maltese Skrevet 24. januar 2014 #6 Skrevet 24. januar 2014 21 års aldersgrense i Oklahoma hvor jeg bodde. Også New York, Kansas, Arkansas, Texas, Florida, Louisiana osv. ALDRI hørt om 18 års grense på alkohol i USA. Vel kanskje den siden jeg så på var feil da
ABC4- Skrevet 26. januar 2014 #7 Skrevet 26. januar 2014 Jeg reagerte på alkoholen flere steder, f. eks bryllupet til Nathan og Haley
missdior Skrevet 26. januar 2014 Forfatter #8 Skrevet 26. januar 2014 Jeg reagerte på alkoholen flere steder, f. eks bryllupet til Nathan og Haley Men det er jo privat, så jeg tror de har lov til å servere alkohol der? Nei, aner egentlig ikke
-littleme- Skrevet 26. januar 2014 #9 Skrevet 26. januar 2014 Jeg har også reagert på dette, men har valgt å avfeie det som en lite gjennomtenkt detalj av skaperne av serien. Jeg mener å huske en episode, tror det er i sesong 6, hvor de kommer tilbake etter college og Brooke nevner noe om at "dette er første gangen vi drikker lovlig her (på Tric)", men jeg er ikke 100% sikker. De har vel også nevnt det et par ganger (i serien) at det er ulovlig, men ungdommene drikker likevel. De har det kanskje med i serien fordi det er ganske så vanlig å drikke før man har lov uansett, og det er noe "alle" gjør, selv i den virkelige verden. Uansett, OTH er langt ifra den eneste serien hvor ungdommer drikker før de når lovlig alder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå