Lutetium 71 Skrevet 22. januar 2014 #21 Skrevet 22. januar 2014 (endret) Et voilà! Der har vi den ja! Har hatt et par dritsure kunder innom som har mistet selve søkedingsen D'oh! Edit:Hva med å; feste søkedingsen i en rull hyssing, og feste hyssingrullen i beltet? Endret 22. januar 2014 av Lutetium 71
sofie777 Skrevet 22. januar 2014 #22 Skrevet 22. januar 2014 Har man Samsung-klokken, sier den fra når man går for langt unna Samsung-mobilen, så da er den reddet også.
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2014 #23 Skrevet 22. januar 2014 En oppfinnelsesmaskin. En maskin som oppfinner ting. Anonymous poster hash: c8f2d...31b 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2014 #24 Skrevet 23. januar 2014 Jeg har ønsket meg en hårplukkemaskin i 25 år! Som kan kose og dulle med håret mitt! Tihi! Anonymous poster hash: 1674b...f08 1
Sommernatt Skrevet 23. januar 2014 #25 Skrevet 23. januar 2014 En pille som beskytter mot sol så man slipper å smøre på den forbanna solkremen hele tiden! Og et stativ som holder boka for meg når jeg vil lese når jeg ligger på ryggen. Ja, jeg er på ferie 😉
Karenina Skrevet 23. januar 2014 #26 Skrevet 23. januar 2014 En omvendt mikrobølgeovn som kjøler ned brus/vin etc i en fei, i stedet for å varme opp! 3
Sunshine Skrevet 23. januar 2014 #27 Skrevet 23. januar 2014 En skikkelig massasjemaskin som virkelig kjennes ut som hender. Massasjestoler og apparater fungerer jo ikke i det hele tatt.
Guy Fawkes Skrevet 24. januar 2014 #28 Skrevet 24. januar 2014 Er det noen oppfinnelser dere savner? Eller har man virkelig alt man trenger nå for tiden? Jeg tenkte litt på dette før i dag, men kommer ikke egentlig på noe jeg mangler. Anonymous poster hash: cc617...714 Det er alltid vanskelig å forestille seg noe man ikkevet noe om. Savne noe man aldri har hatt er ikke mulig. Savn ligger i tap av noe, og du må være bevisst på hva man savner. Man kan jo tenke seg at vi mennesker knne forflytte os med tankens hastighet slik at vi gikk inn en dør på, f.eks Oslo S og kom ut i New York hvis man ønsket seg dit. Men savne det er altså ikke mulig. Allerede i 1850 når den vestlige verden hade opplevd dn industrielle revolusjon var det en almenn oppfatning også blant forskere at nå var man kommet teknolgisk så lang at det ikke var mulig å komme lenger. Bare som en kuriositet.
Guy Fawkes Skrevet 24. januar 2014 #29 Skrevet 24. januar 2014 En omvendt mikrobølgeovn som kjøler ned brus/vin etc i en fei, i stedet for å varme opp! Det er ikke vanskelig det. Det finnes flytende væsker som nitrogen som har en tempratur på - 200 grader. Det er mer et spørsmål om det finnes marked for det. Det er få av oss som er så dårlige til å planlegge at vi ikke legger brus i kjøleskap.
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2014 #30 Skrevet 24. januar 2014 En robotkvinne. Som ser akkurat som og føles som et kvinnemenneske. Uten følelser selvsagt. Jeg kunne be robotkvinnen lage mat, ta oppvasken og jeg kunne knulle henne akkurat slik jeg ville når som helst. Hun hadde også hatt en av og på knapp. Anonymous poster hash: 535fc...17b 1
Lutetium 71 Skrevet 24. januar 2014 #31 Skrevet 24. januar 2014 En omvendt mikrobølgeovn som kjøler ned brus/vin etc i en fei, i stedet for å varme opp! Det er ikke vanskelig det. Det finnes flytende væsker som nitrogen som har en tempratur på - 200 grader. Det er mer et spørsmål om det finnes marked for det. Det er få av oss som er så dårlige til å planlegge at vi ikke legger brus i kjøleskap. En time i fryseboksen gir en sånn passe kald 1,5 liter. Kanskje ikke instant, men nær nok. Isbiter i et glass gir nesten instant kald drikke, selv om brusen holder romtemp.
sofie777 Skrevet 24. januar 2014 #32 Skrevet 24. januar 2014 (endret) Hvis man har lest et par LifeHacker-artikler/samlinger, så vet man at man skal væte et stykke kjøkkenpapir og ha rundt brusen før man legger den i kjøleskapet, da skal den bli kaldere på null komma niks. Endret 24. januar 2014 av sofie777
Gjest Skrevet 24. januar 2014 #33 Skrevet 24. januar 2014 En pille som beskytter mot sol så man slipper å smøre på den forbanna solkremen hele tiden! Og et stativ som holder boka for meg når jeg vil lese når jeg ligger på ryggen. Ja, jeg er på ferie 😉 http://www.bookholder.com/i/21/levo-book-stand-floor-model.htm
flesvik Skrevet 24. januar 2014 #34 Skrevet 24. januar 2014 Autonom flygende "bil" skulle vi jo ha hatt for mange år siden. Nå er det på høy tid at vi får det!
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2014 #35 Skrevet 24. januar 2014 En robotkvinne. Som ser akkurat som og føles som et kvinnemenneske. Uten følelser selvsagt. Jeg kunne be robotkvinnen lage mat, ta oppvasken og jeg kunne knulle henne akkurat slik jeg ville når som helst. Hun hadde også hatt en av og på knapp. Anonymous poster hash: 535fc...17b Og vips så hadde menneskeheten vært utryddet. Med mindre virkelige kvinner hadde blitt veldig ivrige på kunstig befruktning da. Anonymous poster hash: e40b4...d35
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2014 #36 Skrevet 24. januar 2014 Det er ikke vanskelig det. Det finnes flytende væsker som nitrogen som har en tempratur på - 200 grader. Det er mer et spørsmål om det finnes marked for det. Det er få av oss som er så dårlige til å planlegge at vi ikke legger brus i kjøleskap. Leidenfrost effekten hindrer at de skjer så ekstremt raskt. Anonymous poster hash: e40b4...d35
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2014 #37 Skrevet 24. januar 2014 Det meste av det jeg skulle hatt finnes sikkert allerede, jeg har bare ikke penger til å kjøpe alt eller plass til å oppbevare det. Men det jeg kunne hatt mest bruk for er en dings som skrur av alle irrelevante nettsider, slår ut mobiltelefon og lydbokspiller, fjerner alt av potensielt husarbeid og andre distraksjoner, slik at det eneste jeg hadde igjen å gjøre, var pensumlesing... Anonymous poster hash: 7256d...92c
Guy Fawkes Skrevet 27. januar 2014 #38 Skrevet 27. januar 2014 Leidenfrost effekten hindrer at de skjer så ekstremt raskt. Anonymous poster hash: e40b4...d35 Nå gjelder leidenfrost effekten ikke nedkjøling men ved ekstrem varme slik som hvis du slipper en vanndråpe ned på en glodhet plate fordamper ikke dråpen umiddelbart men det dannes en hinne rundt dråpen. Slik som denne illustrasjon http://no.wikipedia.org/wiki/Fil:BoilingWaterdropletLeidenfrost.png
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2014 #39 Skrevet 27. januar 2014 Nå gjelder leidenfrost effekten ikke nedkjøling men ved ekstrem varme slik som hvis du slipper en vanndråpe ned på en glodhet plate fordamper ikke dråpen umiddelbart men det dannes en hinne rundt dråpen. Slik som denne illustrasjon http://no.wikipedia.org/wiki/Fil:BoilingWaterdropletLeidenfrost.png Feil. Det gjelder også kulde. Og det er forresten ikke noe som heter kulde i fysikken allt er bare mer eller mindre varme/temperatur. Leidenfrost effekten gjør f.eks at du helt fint kan dryppe flytendes nitrogen på hånda di uten å få noe frostskader.Anonymous poster hash: e40b4...d35
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2014 #40 Skrevet 27. januar 2014 Det er i prinsippet ingen forskjell på å dryppe en vanndråpe på en stekeplate og det å dryppe en flytende nitrogendråpe på kjøkkenbordet. Nøyaktig det samme skjer. De vil danse rundt en god stund før de fordamper pga Leidenfrost effekten.Anonymous poster hash: e40b4...d35
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå