Gå til innhold

Får ikke tak i drømmekjolen....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har funnet drømmekjolen...... På nett!! En Pronovias Davis fra en tidligere kolleksjon...... Den kan ikke bestilles fra Pronovias lenger....og hva er vel sjaensen for at det henger en rundt i de tusen brudesalonger i min størrelse..... :(

Nesten så desperat at jeg vurderer å bestille en replica bare for å se hvor håpløs den er :( *hyyyyyyl*

post-4259-0-83518000-1390393211_thumb.jp

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde eg vore deg hadde eg ringt/sendt mail til brudebutikker som distrubuerer Pronovias. Om det er drømmekjolen er det verdt eit forsøk.

I tillegg ville eg ha leita på finn.no og lignande, om du syns det er ok med ein bruk kjole.

Skrevet

Om du ikke vil ha en kopi, kan du jo forsøke å se om noen selger en brukt en: http://www.preownedweddingdresses.com/

Før du gjør det, vil jeg anbefale at du prøver på kjoler med lignende snitt slik at du vet du passer en slik kjole.

Den var forresten veldig pen^_^

Skrevet

Det var en nydelig kjole! Håper du får tak i den :)

Skrevet

Hadde eg vore deg hadde eg ringt/sendt mail til brudebutikker som distrubuerer Pronovias. Om det er drømmekjolen er det verdt eit forsøk.

I tillegg ville eg ha leita på finn.no og lignande, om du syns det er ok med ein bruk kjole.

Haaaar gjort dette :( :(

Skrevet

Så kjedelig situasjon :(

Du har 3 valg, slik jeg ser det:

Finn en linknende kjole, og få den tilpasset slik at den blir så lik som mulig (dårlig ide, synes jeg)

Kjøp en kopi (sjansen for å bli skuffet er veldig stor)

Slå deg til ro med at du ikke får den kjolen, du har ikke prøvd den så det er overhodet ikke sikkert du ville falt for kjolen når du hadde prøvet den, bestill prøvetime i brudesalonger, fortell hva du liker (stoff, form osv, ikke ta med bilde av drømmekjolen, da blir du fastlåst til å finne noe som ligner) og prøv ivei.

Vær åpen for å prøve andre typer, du finner fort ut om det er rett eller ei.

Ikke glem å kose deg, skulle ønske jeg hadde mer enn 1 prøvetime i mer enn 1 butikk ;)

Skrevet

Den var bare helt nydelig! Skjønner virkelig at du blir litt besatt. He he :) Fikk lyst til å gifte meg på flekken!

Anonymous poster hash: d0f43...2bf
Skrevet

Så kjedelig situasjon :(

Du har 3 valg, slik jeg ser det:

Finn en linknende kjole, og få den tilpasset slik at den blir så lik som mulig (dårlig ide, synes jeg)

Kjøp en kopi (sjansen for å bli skuffet er veldig stor)

Slå deg til ro med at du ikke får den kjolen, du har ikke prøvd den så det er overhodet ikke sikkert du ville falt for kjolen når du hadde prøvet den, bestill prøvetime i brudesalonger, fortell hva du liker (stoff, form osv, ikke ta med bilde av drømmekjolen, da blir du fastlåst til å finne noe som ligner) og prøv ivei.

Vær åpen for å prøve andre typer, du finner fort ut om det er rett eller ei.

Ikke glem å kose deg, skulle ønske jeg hadde mer enn 1 prøvetime i mer enn 1 butikk ;)

Megana, jeg har gitt det ut mnd å få tak i den..... Har sendt mail til sikkert hundre brudesalonger rundt om i europa..... Så de får få litt tid på seg til å svare, etter det må jeg slå meg til ro med at det blir en annen kjole, og muligens en heeeeelt annen, så jeg ikke skal føle den som et substitutt for davis-kjolen hehe

Skrevet

Morra di har sikkert noen gamle gardiner liggende.

Anonymous poster hash: d2914...2ac
  • Liker 1
Skrevet

Megana, jeg har gitt det ut mnd å få tak i den..... Har sendt mail til sikkert hundre brudesalonger rundt om i europa..... Så de får få litt tid på seg til å svare, etter det må jeg slå meg til ro med at det blir en annen kjole, og muligens en heeeeelt annen, så jeg ikke skal føle den som et substitutt for davis-kjolen hehe

Aah, trodde den var "out of stock" over alt. Krysser fingrene for deg, håper du finner den

(Om noen har den anbefalet jeg deg på det sterkeste og dra dit for å prøve den, det er vel en dyr kjole og sender de den med post kommer jo mva og tollgebyr i tillegg, kjedelig om det ikke sier pang når du prøver den på)

Er ikke meningen å være negativ, det er jo et anerkjent merke, men jeg hadde selv sett en som var helt fantastisk på bilder, men når jeg prøvde den på var den helt feil for meg, men det sa pang med en annen.

Du bør uansett bestille noen timer og prøve andre kjoler, du innser det kanskje ikke nå, men det er noe helt spesielt med å prøve brudekjoler, og jeg skulle ønske jeg hadde hatt noen flere prøvetimer, hihi

(Jeg var heldig og traff blink min første time, angret ikke et sekund, men det var allikevel en helt spesiell følelse.)

Uansett kan den ikke sammenliknes med følelsen du får når dagen er der, om du som meg er rolig og litt nervøs, men når hår og sminke er ferdig, kjolen er på og du har litt tid for deg selv før faren din kommer (om dere reiser sammen til kirken eller likende)

Det var først da det VIRKELIG traff meg at jeg endelig skulle gifte meg, og pusten ble litt nervøs <3

Skrevet

Aah, trodde den var "out of stock" over alt. Krysser fingrene for deg, håper du finner den

(Om noen har den anbefalet jeg deg på det sterkeste og dra dit for å prøve den, det er vel en dyr kjole og sender de den med post kommer jo mva og tollgebyr i tillegg, kjedelig om det ikke sier pang når du prøver den på)

Er ikke meningen å være negativ, det er jo et anerkjent merke, men jeg hadde selv sett en som var helt fantastisk på bilder, men når jeg prøvde den på var den helt feil for meg, men det sa pang med en annen.

Du bør uansett bestille noen timer og prøve andre kjoler, du innser det kanskje ikke nå, men det er noe helt spesielt med å prøve brudekjoler, og jeg skulle ønske jeg hadde hatt noen flere prøvetimer, hihi

(Jeg var heldig og traff blink min første time, angret ikke et sekund, men det var allikevel en helt spesiell følelse.)

Uansett kan den ikke sammenliknes med følelsen du får når dagen er der, om du som meg er rolig og litt nervøs, men når hår og sminke er ferdig, kjolen er på og du har litt tid for deg selv før faren din kommer (om dere reiser sammen til kirken eller likende)

Det var først da det VIRKELIG traff meg at jeg endelig skulle gifte meg, og pusten ble litt nervøs <3

Jeg VET ikke om den er out of stock over alt, men ingen har den i norge, og den er ikke mulig å bestille da den er fra en utgått kolleksjon......

Jeg gruer meg faktisk litt til å dra å se på kjoler, men det skyldes vel to faktorer..... Jeg hater å gå i kjole....er liksom ikke så damete :P og jeg har ikke den vekta jeg skulle ønske jeg hadde!!

Men langt større folk enn meg har da sett alldeles nydelige ut i brudekjole....så jeg finner nok en jeg faller for!!! :D

Skrevet

Jeg VET ikke om den er out of stock over alt, men ingen har den i norge, og den er ikke mulig å bestille da den er fra en utgått kolleksjon......

Jeg gruer meg faktisk litt til å dra å se på kjoler, men det skyldes vel to faktorer..... Jeg hater å gå i kjole....er liksom ikke så damete :P og jeg har ikke den vekta jeg skulle ønske jeg hadde!!

Men langt større folk enn meg har da sett alldeles nydelige ut i brudekjole....så jeg finner nok en jeg faller for!!! :D

Å se på og kjøpe en brudekjole er noe helt annet, det finnes mange brudekjoler utover de stooore barbie-kjolene, dra på en prøvetime og prøv noen kjoler, så skal du nok se at du føler deg spesiell.

Det finnes veldig mange brudekjoler og forskjellige typer, mange er spesielt beregnet på "større bruder" det er ikke sikkert du er i den kategorien heller, de aller fleste jenter er sjelden 100% fornøyd med alt med seg selv!

Et lite tips er å ta et par soltimer før prøvetimen, om du er typisk norsk-vinterblek, litt hudfarge gjør underverker på selvfølelsen og hva du ser i speilet.

(Spesielt siden alle kjolene som oftest er hvite, er man blå-hvit, som jeg av og til er om vinteren, hihi, hjelper det med litt farge)

Ta på deg nøytralt, men fint undertøy, gjør litt ekstra med håret ditt og litt ekstra sminke (men pass på/dropp pudder etc, det kan smitte av), så kommer nok bruden frem skal du se.

Lykke til, oppdater gjerne tråden med hvordan det går :)

Skrevet

Hei TS :)

Dette er kun ment som oppmuntring/trøst, og ikke et forsøk på å være ufin på noen som helst måte :) Jeg har jo aldri sett deg og aner ikke hvordan du ser ut :)

Kjolen du har falt for er helt nydelig, men den krever på mange måter en høyreist, slank, nærmest modellkropp for å fremstå slik som på bildet. Hvis man ikke har lang hals, blir man veldig "avskåret" av den rette kanten øverst på kjolen. De fleste bruder kler hjerteformet eller v-utringning best, da den forlenger linjene og ikke gjør oss så kantete/oppdelt.

Partiet over skuldrene, er også et kritisk punkt for mange. JEG kan absolutt ikke ha sånn type kjole som du har sett deg ut pga skulderpartiet på kjolen. Jeg er slank, men ser allikevel ut som en bryter/svømmer i sånne kjoler, for jeg blir veldig bredskuldret. Slik er det også for andre som ikke er veldig spedbygd.

Men igjen; jeg vet jo ikke hvordan du ser ut. Kanskje ligner du på henne på bildet😀 Og da er det bare å håpe at kjolen dukker opp. Lykke til uansett hva det blir til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...