Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei !

Jeg har et problem, jeg har leid en bolig i fem måneder og med god hjelp av min daværende samboer klarte vi husleien. Nå har han flyttet ut, jeg har funnet meg en rimeligere leilighet som jeg klarer å betale alene. Oppsigelse tiden på min forrige bolig er som normalt tre måneder men harikke råd til den !! Er jo derfor jeg flytter ! Så spurte utleier om han kunne ta depositumet istedet, men fikk avslag :( hva skal jeg gjøre ??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det du personlig eller du + samboer som står oppført i kontrakt som leigetakere? Dersom det første må du nok bare hoste opp penger (privat lån, ekstravakter på jobb, selge noe ++) dersom det siste har også sambo oppsigelsestid på 3 mnd og kan ikke unngå å betale 50% (om du får drevet inn pengene er noe annet).

Anonymous poster hash: 2009a...2ba
  • Liker 5
Skrevet

Har huseier 3 mnd depositum hadde jeg bare latt være å betale så får han trekke det av det. Han kan ikke kaste deg på gaten uansett. Alternativet er at du fort som f... finner noen nye som kan flytte inn. Jeg fikset det på et par uker og slapp med et par lapper ekstra i kostnader.

Anonymous poster hash: 63a85...a72

• Liker 2
Skrevet

Jeg står oppført alene på kontrakten ! Er lærling 100% så ekstra er ikke mulig. Men flytter ut og så får han bare ta depositum pengene. .er ingen skader her, så de pengene er mine uansett som jeg kan vruke på de tre månedene. .så han får ventw.

Gjest Keikolina
Skrevet

Ja, er ikke noe annet å gjøre når man ikke har råd eller får lånt seg penger, vært der selv.

Skrevet

Da får du skaffe penger på et annet vis. Låne av familie eller venner el.l. Få inn noen andre til å bo der en kort periode.

Depositum skal IKKE brukes på dette, da det er stor risiko for huseier.

Hva om du etterlater leiligheten helt ødelagt, og det ikke er igjen noe fra depositumet?

Hva om huseier er avhengig av DIN inntekt for å få det gå rundt?

Dette skulle du tenkt på før.

Gang på gang får jeg bekreftet her inne at vi aldri skal ha leieboere. Makan til mange egoister (selvfølgelig ikke alle...).

Anonymous poster hash: ed2f1...2a4
  • Liker 15
Skrevet

Jeg står oppført alene på kontrakten ! Er lærling 100% så ekstra er ikke mulig. Men flytter ut og så får han bare ta depositum pengene. .er ingen skader her, så de pengene er mine uansett som jeg kan vruke på de tre månedene. .så han får ventw.

Husk bare på at noen god referanse kan du se lenge etter!

Anonymous poster hash: 6418e...d03

• Liker 4
Skrevet

Da får du skaffe penger på et annet vis. Låne av familie eller venner el.l. Få inn noen andre til å bo der en kort periode.

Depositum skal IKKE brukes på dette, da det er stor risiko for huseier.

Hva om du etterlater leiligheten helt ødelagt, og det ikke er igjen noe fra depositumet?

Hva om huseier er avhengig av DIN inntekt for å få det gå rundt?

Dette skulle du tenkt på før.

Gang på gang får jeg bekreftet her inne at vi aldri skal ha leieboere. Makan til mange egoister (selvfølgelig ikke alle...).

Anonymous poster hash: ed2f1...2a4

Helt enig. Vi har et stort hus, og med litt ombygging kunne vi laget en liten 1-roms i sokkelen som sikkert kunne spedd på huslånet med et par-tre lapper pr mnd.

Men pga alle skrekkhistorier man hører fra andre, er dette noe vi aldri vil finne på å gjøre. Gudskhelov trenger vi ikke å gjøre det. Nå får man jo sett svart på hvitt hvordan enkelte er. Nei takk som byr, slikt pakk vil ikke jeg ha i hus! Det verste er at man får dem heller ikke ut på dagen! Ts burde skamme seg! For alt hun vet er huseier avhengig av leieinntektene, depositum står på en sperret konto som ingen har tilgang til før leieforholdet er over.

All ære til de som gidder! Ikke rart enkelte grupper er uglesett på leiemarkedet når sånne som ts ødelegger for alle!

Anonymous poster hash: 6418e...d03

• Liker 8
Skrevet

Depositumspengene kan bare brukes til husleie dersom begge har godkjent det. Skjønner godt at huseier ikke vil ta den risikoen det er.

• Liker 3
Skrevet

Selvsagt er det mulig. Du får ta deg en jobb i et annet firma.

Anonymous poster hash: 3ec60...58f

• Liker 6
Skrevet

Dette er ærlig talt ditt problem, og kun ditt ts. Du kan ikke bare la være å betale husleie. Jeg forstår at du har havnet i en vanskelig situasjon, men det er jo ikke utleier sin feil.

• Liker 3
Skrevet

Du har full mulighet til å skaffe nye leietagere, og det skal mye til for at huseier kan nekte å ta inn dem. Utleier har også en tapsbegrensningsplikt, og hvis du nå har flyttet ut og gir ham nøklene så må han starte arbeidet med å skaffe nye leietagere.

Du kan altså enten skaffe nye leietagere selv eller sette utleier på jobben. Siste kan ta lenger tid.

Anonymous poster hash: fdd29...8d8
  • Liker 1
Skrevet

skaff nye leietakere.

Anonymous poster hash: 665fc...cff
  • Liker 1
Skrevet

Snakk med banken din.

• Liker 1
Skrevet

Jeg skjønner ikke - kan ikke huseier bare se at leiligheten er iorden når du flytter, og om alt er iorden kan han ta depositumpengene?

Forresten, jeg leide en gang hos noen som aldri ga meg kontonr. Etter 3 mnd fikk jeg tak i han og fortalte at jeg ikke hadde betalt husleie på 3 mnd, og han ble sjokkert og sa at han ikke hadde lagt merke til det..

Jeg hadde jo pengene, så jeg fikke betalt han med en gang.

Skrevet

Jeg ville snakket med huseier en gang til, og forklart at han får nøkkelen tilbake, og kan lete etter nye leietakere. Og at du skal betale for de siste månedene med depositumet, som da er dine penger.

Hvis ikke det går, får du prøve å låne penger av noen.

• Liker 2
Skrevet

Hadde du og samboeren din noen avtale om husleien?

Hva med å ringe han og høre om han kan hjelpe deg, og så kan du betale han tilbake senere?

• Liker 1
  • 3 uker senere...
Skrevet

Det er ingen privat person jeg leier av, men et utleier firma. De skal selge leiligheten etter jeg har flyttet ut. Leilighet

en er ikke ødelagt eller noen skader i. Dette ser de da jeg flytter ut og de får ta

depositum pengene. Bedre det enn å ikke få noe i hele tatt. Synes noen personer

som skriver her burde jekke seg ned og si sin mening uten å ta helt av. Spurte om

råd, ikke deres erfaring med andre. Jeg er en ordentlig og seriøs person, som lurer på en sak ikke dra inn alt annet da.

• Liker 3
Skrevet

Er også fult klar over at det er mitt problem, hvorfor skulle jeg eller spørre om råd ? Det har uansett løst seg for meg :)

Skrevet

Hvis de skal selge så skjønner jeg ikke hvorfor du ikke kan få tilbake depositumet og få avsluttet det hele uten oppsigelsestid. såpass omgjengelige burde de kunne være, nå får de tross alt lagt leiligheten ut for salg tidligere.

Anonymous poster hash: e1e8f...29e
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...