Gå til innhold

skjønner ikke at folk ikke har tid til trening/mosjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har sett i flere tråder på dette forumet oh hørt fra venner og kjente at de ikke har tid til å trene. Dette forstår jeg rett og slett ikke. Jeg har til dags dato alltid hatt tid til trening og mosjon i hverdagen. Trener ikke på studio, men går lange turer flere ganger i uka. Dette tilpasser jeg hverdagen min. En handletur er trening, jeg handler alltid på en butikk som er 5 km unna, og går til og fra. Jeg tar alltid trappa, kjører bil så lite som mulig. Jeg er i fysisk aktivitet flere timer hver dag uten å egentlig tenke over det. Hvorfor må folk gjøre det så vanskelig for seg selv? Kan man ikke la bilen stå, bruke bena som fremkomstmiddel? Jeg irriterer meg over dere som bruker flere tusen kroner i året på treningssenter, uten at dere trener. Og når det kommer til mat så lager jeg det meste fra bunn. Takket være dette har jeg alltid holdt meg slank og fin aldri lagt på meg mer enn 1-2 kilo. Trening og kosthold er ikke vanskelig, det enkle er ofte det beste :) Dette er virkelig ikke ment for å provosere, men kun et råd til dere overvektige strebere som styrer med treningssenter og alle mulige syke slankekurer, samtidig som dere blir feitere og feitere. Gjør som den eldre generasjonen!

Anonymous poster hash: e7a08...dd1

• Liker 10
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg trener på senter 4 ganger i uka, er delvis alene med to barn og jobber 100%. Alt går hvis man bare vil. Jeg prioriterer egen helse foran et plettfritt hus. I tillegg får jeg energi til å gjøre mer hjemme av treningen.

Anonymous poster hash: 34ec6...5f7

• Liker 3
Skrevet

Det er det samme folkene som klager på at sunn mat tar for lang tid å lage. Det handler ikke om å ikke ha tid til det, men om at de ikke gidder å prioritere :)

Anonymous poster hash: 8dd0d...1f2
  • Liker 8
Gjest Sitronen
Skrevet

Jeg irriterer meg over dere som bruker flere tusen kroner i året på treningssenter, uten at dere trener.

Hvorfor irriterer dette deg? Det er da ikke dine penger de bruker.

Og når det gjelder tid til å trene,

Klager de til deg gang på gang over at de ikke har tid til å trene, uten å gjøre noe med situasjonen, skjønner jeg at du blir irritert, men ut over det synes jeg ikke du har så mye med hva andre gjør, og ikke gjør.

• Liker 12
Skrevet

Bruke tid på facebook er mye viktigere. ;)

Anonymous poster hash: 5b276...1b4
Skrevet

Jeg er alene med barn på heltid, og JA, jeg har problemer med å få til å trene.

- Trene i arbeidstiden? Nei.

- Trene på ettermiddagen? Nei: Middag, lekser og ungenes aktiviteter. Gå til og fra butikken? Tja, hvis jeg vil bære meg ihjel og samtidig slepe med meg sutrende unger. Jeg går trapper, men kaller det strengt tatt ikke trening...

- Trene på kvelden? Nei: Ungene legger seg 20.00, etter det kan jeg ikke være utenfor huset.

Prøver å få til noe hjemmetrening, men det er begrenset hvor spennende det er i lengden. Dessuten er jeg totalt utmattet når klokka passerer 20.

Helger prøver jeg også å få til noe, men må da ha med ungene. Å gå en tur med ungene er ikke trening for meg, selv om det selvfølgelig er sunt for kropp og sjel.

Slutt og bry deg. :roll:

Anonymous poster hash: 8c03b...6be
  • Liker 21
Skrevet

Jeg har sett i flere tråder på dette forumet oh hørt fra venner og kjente at de ikke har tid til å trene. Dette forstår jeg rett og slett ikke. Jeg har til dags dato alltid hatt tid til trening og mosjon i hverdagen. Trener ikke på studio, men går lange turer flere ganger i uka. Dette tilpasser jeg hverdagen min. En handletur er trening, jeg handler alltid på en butikk som er 5 km unna, og går til og fra. Jeg tar alltid trappa, kjører bil så lite som mulig. Jeg er i fysisk aktivitet flere timer hver dag uten å egentlig tenke over det. Hvorfor må folk gjøre det så vanskelig for seg selv? Kan man ikke la bilen stå, bruke bena som fremkomstmiddel? Jeg irriterer meg over dere som bruker flere tusen kroner i året på treningssenter, uten at dere trener. Og når det kommer til mat så lager jeg det meste fra bunn. Takket være dette har jeg alltid holdt meg slank og fin aldri lagt på meg mer enn 1-2 kilo. Trening og kosthold er ikke vanskelig, det enkle er ofte det beste :) Dette er virkelig ikke ment for å provosere, men kun et råd til dere overvektige strebere som styrer med treningssenter og alle mulige syke slankekurer, samtidig som dere blir feitere og feitere. Gjør som den eldre generasjonen!

Hvordan vet du at "overvektige strebere" ikke gjør det som du gjør? Er en "overvektig streber" selv, og har holdt på i to år med det som du beskriver. Har ikke bil, bruker sykkel eller går. Lager det meste fra bunnen av. Trener spinning 1 gang i uka, styrke i sal 1 gang i uka, jogger omtrent 4 km 3 ganger i uken. Skjønner at du vil slå et slag for hverdagsaktivitet men hvorfor rettet mot overvektige? God helse er like viktig for tynne, normalvektige og overvektige. Og tror du virkelig at overvektige ikke vet hva som bør gjøres? Overvektige er ikke mindre smarte mennesker. De aller aller fleste kjenner til grunnleggende prinsipper for et sunt kosthold, for mosojon og mental hygiene :)

Anonymous poster hash: 5c89f...1fa

• Liker 14
Skrevet

Vell.. Min far har ikke tid til å trene! Tenk deg det du! Da lurer du vell sikker på.. Haha, HVORFOR har ikke han tid!? Alle har tid, det handler om prioriteringer, man må velge bort en annen for å fullføre en annen, ladidadida.. Han jobber 15 timer i døgnet. Noen ganger jobber han lengre, dessverre. Han har med andre ord 9 timer til rådighet, som går til å spise/lage middag. Dette kan ta nesten en time, da han også trenger en liten lur etter middagstid ettersom han får ALT for lite søvn - 4-5 timer hver natt.

JEG har tid til å trene. Jeg er på skole i 6-8 timer hver dag, bruker ca 1-2 timer på lekser og så har jeg resten av dagen ledig. Og jeg trener, jeg. Det finnes mennesker som dessverre ikke har tid til slikt, og som har andre viktige ting de må prioritere. Men så har man de som sier "jeg er alenemor og har barn, kan ikke trene, har ikke tid". VELDIG dårlig unnskyldning. Ligger drøssevis med treningsvideoer på Youtube ang trening når man har små barn. Og barna sover jo en eller annen gang på døgnet. For å dra opp min far som eksempel - jobben hans sover aldri. Kunne holdt på i de uendelige.

Det finnes de som har tid og de som ikke har tid, og de som ikke har tid har som oftest en utrolig travel hverdag + en krevende og stor jobb.

Anonymous poster hash: 5e5fe...51f
  • Liker 2
Skrevet

- Trene på ettermiddagen? Nei: Middag, lekser og ungenes aktiviteter. Hva med å trene mens barna ser på? Jeg har ei lita tøtte på 3 år som jeg er alene med på fulltid og hun joiner gjerne! Det er ganske gøy og veldig motiverende, faktisk. Gå til og fra butikken? Tja, hvis jeg vil bære meg ihjel og samtidig slepe med meg sutrende unger. Jeg går trapper, men kaller det strengt tatt ikke trening... Vogn? Sykkel m/vogn?

- Trene på kvelden? Nei: Ungene legger seg 20.00, etter det kan jeg ikke være utenfor huset. Hjemmetrening.

Prøver å få til noe hjemmetrening, men det er begrenset hvor spennende det er i lengden. Dessuten er jeg totalt utmattet når klokka passerer 20. Greit nok at du er utmattet - men etter ti minutter med fysisk aktivitet etter utmattelse så er energien tilbake!

Helger prøver jeg også å få til noe, men må da ha med ungene. Å gå en tur med ungene er ikke trening for meg, selv om det selvfølgelig er sunt for kropp og sjel.

Her har vi et eksempel på dårlige unnskyldninger. :P

MEN SÅ KLART, det er et valg man tar. Er ikke alle som vil trene heller. Og da sier de gjerne at de ikke har tid. :)

• Liker 8
Skrevet

Vell.. Min far har ikke tid til å trene! Tenk deg det du! Da lurer du vell sikker på.. Haha, HVORFOR har ikke han tid!? Alle har tid, det handler om prioriteringer, man må velge bort en annen for å fullføre en annen, ladidadida.. Han jobber 15 timer i døgnet. Noen ganger jobber han lengre, dessverre. Han har med andre ord 9 timer til rådighet, som går til å spise/lage middag. Dette kan ta nesten en time, da han også trenger en liten lur etter middagstid ettersom han får ALT for lite søvn - 4-5 timer hver natt. JEG har tid til å trene. Jeg er på skole i 6-8 timer hver dag, bruker ca 1-2 timer på lekser og så har jeg resten av dagen ledig. Og jeg trener, jeg. Det finnes mennesker som dessverre ikke har tid til slikt, og som har andre viktige ting de må prioritere. Men så har man de som sier "jeg er alenemor og har barn, kan ikke trene, har ikke tid". VELDIG dårlig unnskyldning. Ligger drøssevis med treningsvideoer på Youtube ang trening når man har små barn. Og barna sover jo en eller annen gang på døgnet. For å dra opp min far som eksempel - jobben hans sover aldri. Kunne holdt på i de uendelige. Det finnes de som har tid og de som ikke har tid, og de som ikke har tid har som oftest en utrolig travel hverdag + en krevende og stor jobb. Anonymous poster hash: 5e5fe...51f

Da er jo det et valg han har tatt. Ingen tvinger har til å jobbe15 timer i døgnet. Er det turnus blir det kompensert med fri. Synes folk skal slutte å si de Ikke har tid og heller si t det er ikke noe de prioriterer.

• Liker 5
Skrevet

- Trene på ettermiddagen? Nei: Middag, lekser og ungenes aktiviteter. Gå til og fra butikken? Tja, hvis jeg vil bære meg ihjel og samtidig slepe med meg sutrende unger. Jeg går trapper, men kaller det strengt tatt ikke trening...

- Trene på kvelden? Nei: Ungene legger seg 20.00, etter det kan jeg ikke være utenfor huset.

Prøver å få til noe hjemmetrening, men det er begrenset hvor spennende det er i lengden. Dessuten er jeg totalt utmattet når klokka passerer 20.

Jeg har ikke skrevet hovedinnlegget. Men mener at "den som vil får til". Også når det gjelder trening i en travel hverdag som du beskriver. I utgangspunktet har alle like mye tid. Alle får også ny tid hver dag. Det handler om prioriteringer og finne den rette måten å gjøre det på. Nå er det ikke slik at jeg mener at alle skal trene så veldig mye ,det er bare en motegreie.

Du tok opp deg selv som eksempel, så da er det vel greit at jeg bruker eksempelet ditt videre. Hva med å sykle til/fra jobben 3 ganger i uken? Ta med ungene på svømming? Skaff deg en fast barnevakt 2 ganger i uken? Har du bil? Hva med å handle 1 gang pr uke og ta bena fatt når du skal kjøpe småting?

Hva er alder på ungene dine, og hvor langt er det til og fra jobb?

Anonymous poster hash: 5c89f...1fa

• Liker 5
Skrevet

Merkelig at folk har overlevd uten å trene, kan ikke husket at presset var så stort for kun 10 år siden, tar jo helt av.

Anonymous poster hash: 03c7f...754
  • Liker 9
Skrevet

Det er mye rart en ikke skal forstå seg på.....

Skrevet

Merkelig at folk har overlevd uten å trene, kan ikke husket at presset var så stort for kun 10 år siden, tar jo helt av. Anonymous poster hash: 03c7f...754

Sukk... Tidene forandrer seg. Folk har mer stillesittende jobber/liv, tilbringer MYE mer tid foran tv, pc, telefoner osv. Er det virkelig så vanskelig å forstå at behovet for mer fysisk aktivitet er endret?

• Liker 9
Skrevet

Folk prioriterer forskjellige ting.

• Liker 1
Skrevet

Da er jo det et valg han har tatt. Ingen tvinger har til å jobbe15 timer i døgnet. Er det turnus blir det kompensert med fri. Synes folk skal slutte å si de Ikke har tid og heller si t det er ikke noe de prioriterer.

Er ikke turnus. Trening er ikke noe min far prioriterer, men om han så kunne tenkt seg å trene så hadde det vært alt for liten tid til det. Hva skulle han ha valgt bort, når han allerede har ofret mye av søvnen sin til jobben?

Skrevet

Man har tid til det man vil ha tid til, alt handler om prioriteringer. På den andre siden må det være lov til å si at man ikke har lyst til å trene, mange føler nok at det ikke er lov og skylder heller på dårlig tid.

Anonymous poster hash: 039b6...65a
  • Liker 7
Skrevet

Merkelig at folk har overlevd uten å trene, kan ikke husket at presset var så stort for kun 10 år siden, tar jo helt av.

Anonymous poster hash: 03c7f...754

Vel - det har de ikke. De overlever ikke de som trener heller.

Det er snakk om prioritering. Mange har glede av, og får overskudd av å trene. Hos andre er det motsatt. I stedet for å få slengt i trynet at man er lavmålsmenneske hvis man ikke trener, er det kanskje enklere å skylde på at man ikke har tid - at den unnskyldningen er mer godtatt.

Å si at man ikke har eller får overskudd av trening kan man i hvert fall bare glemme.

• Liker 1
Gjest Sitronen
Skrevet

Man har tid til det man vil ha tid til, alt handler om prioriteringer. På den andre siden må det være lov til å si at man ikke har lyst til å trene, mange føler nok at det ikke er lov og skylder heller på dårlig tid.

Anonymous poster hash: 039b6...65a

Jo da, alt handler om prioriteringer, men av og til står valget mellom pest og kolera.

For eksempel har du 100 kr i lommeboka, og det er det du har å klare deg med de neste to dagene.

Du har ikke mat i huset, og så blir du syk og behøver medisiner.

Du kan enten kjøpe mat eller medisiner, du kan ikke få begge deler.

Hva prioriterer du?

Det er ikke slik at man alltid kan prioritere det man har lyst til, av og til må man nedprioritere "har lyst til", fordi "må gjøre" er viktigere, og da vil det gjerne gå ut over treningen, som sjeldent er et "må-gjøremål".

• Liker 7
Skrevet

Hvorfor kan du ikke trene hjemme etter at ungene er lagt? Finnes mange fine treningsopplegg på nett. Hva gjør du i helgene? Kan du ikke ta å gå lange turer i skogen, med ungene? Det har jeg vokst opp med, er ungene for små kan du ha med vogn. Må tenke kreativt og det er ikke nødvendig med et dyrt medlemskap på senter for å trene.

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...