Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 15 uker på vei, og har de siste dagene hatt problemer med å gå på do om natten. Jeg våkner og er så nødt at jeg vet nesten ikke hvor jeg skal gjøre av meg, og når jeg setter meg på do må jeg sitte lenge og jobbe for å få ut noen få dråper. I dag tidlig våknet jeg og var kjempenødt, men jeg får ikke ut en dråpe. Jeg har drukket masse i håp om å øke trykket, men det hjelper ikke. Er på jobb nå, men det er jo mildt sagt plagsomt siden det trykker bare verre når jeg sitter på kontorstolen min. Noen som har lignende erfaringer? Legekontoret mitt har ikke telefontid nå, så kommer ikke gjennom før om en time. Begynner og bli desperat her.

Skrevet (endret)

Det er veldig vanlig med urinveisinfeksjon når man er gravid, og ofte kan visstnok graviditeten kamuflere infeksjonen, da man har mindre vondt men likevel problemer f.eks. Som du beskriver kan det hende man må bruke kateter for å få tømt.

Gå til legen så fort som mulig før det blir enda verre :)

Endret av Mus-Katt
Gjest navnelapp
Skrevet

Prøv å vippe bekkenet bakover medan du sit på toalettet, slik at du får svai i ryggen. Då ligg blæra i ein annan vinkel, og kan lettare tømme seg. Men gå til legen så fort du kan.

Skrevet

Faktisk så vil jeg nesten driste meg til å si at du må gå på legevakta, blære og nyrer kan bli ganske kritisk, og hvis du ikke har tisset omtrent siden igår så trenger du hjelp nå.

• Liker 1
Skrevet

Dra på legevakten, høres ut som du har urinretesjon, dette er alvorlig( kan bli alvorlig) og du må få hjelp til å tømme blæra. IKKE drikk mere i håp om å få "økt trykket" dette hjelper ikke, og gjør det vndt verre hvis du har en retesjon. Legevakt asap hvis det er så lenge siden du har latt vannet på 24 timer, og i tilegg drukket kjempe masse som du skriver.

Lykke til og ta dette alvorlig.

Anonymous poster hash: a3db0...3eb
  • Liker 1
Skrevet

Jeg tisset i natt, men ikke mye, men har ikke tisset på 7 timer nå og jeg er kjempenødt. Ringer legen når telefontiden åpner igjen. Takk for svar!

Skrevet

Nå er dette for tidlig til å få pre-e, men vannretensjon er jo et symptom der, jeg klarte ikke å tisse iallfall. Har du ødemer i det hele tatt? Regner med at noe ligger i veien for blæren på noe vis.

Skrevet

Nei, jeg har ikke noe ekstra vann i kroppen. Ikke som jeg merker selv i hvert fall.

Skrevet (endret)

Fikk time klokka fem, så da får jeg bare vente...

Fikk også beskjed av sekretæren om at jeg måtte ta med urinprøve, men det er jo lettere sagt enn gjort da.

Kan jo ikke sitte med en kopp mellom beina i et par timer mens jeg prøver lykken.

Sekretæren foreslo også at jeg kunne vente til jeg skulle på svangerskapskontroll på mandag, altså om 5 dager. Skjønner at det har lite for seg å utdype problemet den kanten.

Fikk tisset bittelitt i stad når jeg gjorde som Alt godt foreslo, men er fremdeles like nødt på do.

Uff.

Endret av Sol79
  • Liker 1
Skrevet

jeg hadde dratt på legevakta istedet

• Liker 1
Gjest Keikolina
Skrevet

jeg hadde dratt på legevakta istedet

Jeg å!

Skrevet

Dra på legevakta ja, er lenge til kl 5 om du ikke får tisset. Det er jo ofte ventetid på legekontor også.

• Liker 1
Skrevet

Tror ikke det er noen mindre ventetid på legevakta i Oslo, så jeg kan nok like så godt vente tre timer til på legekontoret.

Skrevet

Ja det er nok sant. Lykke til, håper du får god hjelp! :)

Skrevet

Du må bare komme deg til legen. Dette skjedde med ei venninne av meg og hun hadde svangerskap utenfor livmoren :/

Anonymous poster hash: e38d1...948

Skrevet

Jeg har allerede vært på en UL, så det er nok ikke det her.

• Liker 1
Skrevet

Tror nok de ender med å sette kateter på deg for å få det ut. Farlig for nyrene.

Anonymous poster hash: 50224...500
Skrevet

Sykt at du fikk beskjed om å vente til mandag. Håper det går bra!

• Liker 1
Skrevet

Hvordan gikk det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...