Gå til innhold

Hvor mye har dere brukt på å pusse opp kjøkkenet?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Dette spørsmålet går spesielt til dere som skal pusse opp kjøkken, eller som har pusset opp kjøkkenet sitt. Hva skal dere bruke, har dere burkt, på å pusset opp kjøkkenet?

Jeg har kjøpt meg leilighet, flyttet inn i 6.januar. Er ferdig med oppussing av stue/soverom, walk-in-closet/bod og gang. Kjøkken og bad gjenstår.

Det blir først oppussing av kjøkkenet da det rett og slett mer heslig (hvis jeg kan si det på den måten) enn badet. Det er ikke gjort noe siden det ble bygget i 1965, ergo er det mye som må gjøres. Alt må i grunn skiftes ut og settes opp på nytt. Har i dag fått tilbud for montering av kjøkken, samt utførelse av elektriker- og rørleggerarbeide. Kommer på 67.466 kr. Selve kjøkkenet kommer på 32.000 kr. Til sammen vil det koste meg altså ca. 100.000 kr. Det er ikke akkurat billig, men noe jeg tenker som en investering. Ikke bare ift standarden, men fordi jeg vil trives bedre. :)

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synst egentlig ikke det hørtes så gale ut jeg. Kommer selvfølgelig litt ann på størrelsen, og også hvilken leverandør det er fra. Har ikke pusset opp kjøkken selv, men mine foreldre skiftet kjøkken for 2 år siden, og summen ble på nærmere 300 000kr (middels stort kjøkken fra sigdal med innebygde hvitevarer)

Skrevet

Uff! Brukte alt for mye, ca 300.000,-

Men det er et stort kjøkken og inkluderer monsterstort kjøleskap og fryser fra Gaggenau, tror det tok ca. 80.000,- av budsjettet.

Skrevet

Synst egentlig ikke det hørtes så gale ut jeg. Kommer selvfølgelig litt ann på størrelsen, og også hvilken leverandør det er fra. Har ikke pusset opp kjøkken selv, men mine foreldre skiftet kjøkken for 2 år siden, og summen ble på nærmere 300 000kr (middels stort kjøkken fra sigdal med innebygde hvitevarer)

Det må jo gjøres, så sånn får det bare bli. Jeg klager ikke, selv om jeg kanskje ikke hadde forventet 100.000 kr. Altså, jeg synes det er mye penger, men sånn er livet. :) Kjøkkenet er på 6 kvm, leiligheten er på 30 kvm. Kjøkkenet er fra Ikea, får alt via deres samarbeidspartner Relero. Har valgt meg ut dette kjøkkenet.

Uff! Brukte alt for mye, ca 300.000,-

Men det er et stort kjøkken og inkluderer monsterstort kjøleskap og fryser fra Gaggenau, tror det tok ca. 80.000,- av budsjettet.

Høres flott ut! Jeg har såpass lite kjøkken, så monsterstore kjøleskap får ikke plass, men drømmer om hus en gang. Da har jeg lyst på stort og flott kjøkken! :)

Skrevet

Koselig kjøkken du har valgt :)

Det kjipeste med oppussing synst jeg er å betale for arbeidet (elektriker, rørlegger osv) for man ser liksom ikke så mye til hva pengene ble brukt til.

Skrevet

Koselig kjøkken du har valgt :)

Det kjipeste med oppussing synst jeg er å betale for arbeidet (elektriker, rørlegger osv) for man ser liksom ikke så mye til hva pengene ble brukt til.

Takk! :)

Ja, det har du absolutt rett i, men men, det må jo gjøres. ;)

Skrevet

Pusset opp kjøkken på ca 8 kvm i fjor. Hvis jeg husker riktig, brukte vi rundt 90.000 kr totalt (inkl. nytt gulv, tapet, maling, belysning, fliser, Siemens hvitevarer etc.). Kjøpte spesialbestilt benkeplate fra kjøkkenbutikk. Selve kjøkkeninredningen kjøpte vi på IKEA og skrudde sammen selv. Kunne spart rundt 15k på benkeplate om vi hadde kjøpt den også derfra. Gjorde alt arbeid utenom elektrisk og rørlegging selv (dette kom på rundt 20.000 om jeg ikke husker helt feil.)

Synes ikke 100.000 var en så ille pris, men det spørs jo litt på hva som er inkludert.

Skrevet (endret)

Pusset opp kjøkken på ca 8 kvm i fjor. Hvis jeg husker riktig, brukte vi rundt 90.000 kr totalt (inkl. nytt gulv, tapet, maling, belysning, fliser, Siemens hvitevarer etc.). Kjøpte spesialbestilt benkeplate fra kjøkkenbutikk. Selve kjøkkeninredningen kjøpte vi på IKEA og skrudde sammen selv. Kunne spart rundt 15k på benkeplate om vi hadde kjøpt den også derfra. Gjorde alt arbeid utenom elektrisk og rørlegging selv (dette kom på rundt 20.000 om jeg ikke husker helt feil.)

Synes ikke 100.000 var en så ille pris, men det spørs jo litt på hva som er inkludert.

Det inkluderer alt av elektrikerarbeid (mange nye stikkontakter, koblingsboks, alt elektrisk til integrerte hvitevarer, bryter, kurs til sikringsskap osv), rørlegger (oppkobling oppvaskaskin/vaskemaskin, montering/levering stoppekran x2 osv) og montering av kjøkken som inkluderer montering og oppsett av hvitevarer, tilpasning av benkeplate etc.

Endret av Yvonne
Skrevet

Kjempe fint kjøkken du har valgt! :)

Vi har nettopp bygd hus, og kjøkkenet er det rommet som kostet desidert mest og er størst i hele huset.

Det er det viktigste rommet for meg, og der hele familien er samlet.

Med innredning, kjølehjørne, vinskuffer og monsterkomfyr kom det på 350 000,-

Sykt mye penger, men ift hva vi har fått så er det bra. Vi fikk gode priser.

Hele kjøkkenet med spiseplass er 45 kvm, så det er mye innredning pluss spiskammers.

Anonymous poster hash: 1ee4a...a7d
Skrevet

Vi har nettopp bygd hus, og kjøkkenet er det rommet som kostet desidert mest og er størst i hele huset.

Hele kjøkkenet med spiseplass er 45 kvm, så det er mye innredning pluss spiskammers.

Takk. Og det høres jo helt fantastisk ut! Drømmer om større kjøkken allerede. :)

Skrevet

Vi pusset opp kjøkkenet nå nettopp og valgte det samme kjøkkenet ;)

Vårt er på 10 kvm, men med litt dårlig romløsning er det ikke plass til stor innredning.

Med kjøkkeninnredning, maling og nytt gulv ble det mellom 60 og 70 000 til slutt.

:)

Skrevet

Vi endte vel opp med rundt 15000-20000 for hele kjøkkeninnredningen med montering, dobbel vask og kjøkkenøy med spesialbestilt benkeplate til denne, samt gulv og maling. Da kom hvitevarer og andre møbler i tillegg. Vi har kjøkkeninnredning fra Ikea; "Ståt" eller "Kroktorp" som den nå heter, som er ganske billig. Kjøkkenet vårt er rundt 20 kvd. Kjøkkeninnredningen dere har valgt har vi faktisk på badet! :laugh:

Anonymous poster hash: 57717...1bf
Skrevet

Litt under 150000 totalt tror jeg. Selve kjøkkeninnredningen og hvitevarene kom på 95000. Har gjort det meste selv eller fått gratis hjelp fra familie, bortsett fra det elektriske.

Anonymous poster hash: bf54c...ad5

Skrevet

Takk. Og det høres jo helt fantastisk ut! Drømmer om større kjøkken allerede. :)

Ja, dette er virkelig en drøm i oppfyllelse. Alltid ønsket meg stort kjøkken.

Kommer aldri til å flytte ut av det huset! He he!

Lykke til med kjøkkenet ditt! :)

Skrevet

Vi bygget nytt kjøkken (i nytt hus). IKEA kjøkken og noen av hvitevarene var fra IKEA også, men ikke stekeovn og micro (i høyskap). Vi endte på ca 100.000 for stammer, dører og hvitevarer (oppvaskmaskin og koketopp). Dessuten gikk det med ca 25.000 (mener jeg å huske) på en massiv hjørneventilator i kobber. Vi skrudde sammen, monterte og satte opp skapene og sånt selv om hadde både elektriker og rørlegger i familien, så det ble ingen ekstra utgift. Tipper vi endte på 150.000 totalt for et relativt stort kjøkken med mye skuffer og skap. Hadde vi hatt håndverkere til alt sammen, så hadde vi nok kunnet slengt på 50.000 til.

Skrevet (endret)

Vi skal pusse opp kjøkkenet nå. Vi har ikke kjøpt det enda, men har lagt det inn i kjøkkenplanleggeren fra Ikea.

Kjøkkenet kommer nok til å ende opp på 60 000 kr med hvitevarer (alt unntatt oppvaskmaskina og kjøleskap) og fliser osv. Mannen gjør alt selv, så det slipper vi heldigvis å betale noe for.

Endret av RockOn
Skrevet

Oi!

Jeg hadde tenkt å bygge hus, hadde tomt, men fant ut at vi ikke turte med tanke på hvor mye det kunne koste. (Flere som har brukt over 4 mill som vi kjenner).

Kan jeg spørre hvor mye dere betalte for å bygge huset?

Anonymous poster hash: c1f8a...af1

Skrevet

Pusser opp kjøkkenet nå( ny innredning, alt av hvitevarer, nytt gulv, maling, fliser og arbeid kom på ca 50 000,-) kjøkkenet er 11,6 kvm! Fint mulig å få drømmekjøkkenet billig.

Skrevet

Pusser opp kjøkkenet nå( ny innredning, alt av hvitevarer, nytt gulv, maling, fliser og arbeid kom på ca 50 000,-) kjøkkenet er 11,6 kvm! Fint mulig å få drømmekjøkkenet billig.

Ja, altså, hadde det bare stått på hvitevarer, nytt gulv, maling, fliser og selve kjøkkeninredningen hadde det ikke kommet på mer enn 40.000 kr for mitt vedkommende. Dessverre må jeg bruke penger på rørlegger og elektriker enten jeg vil eller ikke, det elektriske og i grunn alt som er på det kjøkkenet er helt utdatert (og snakker jeg ikke stilmessig).

Gjest klyyyyy
Skrevet

Der ble nok foreldrene dine lurt.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...