Gå til innhold

6 åring hjemme alene 30 min.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg poster som anonym da jeg regner med at det kan bli noen sterke meninger her.

Jeg er alenemor som jobber nattvakt. Jeg får bestandig barnevakt da jeg jobber, men i dag fikk jeg beskjed om at barnevakten måtte være på jobb før jeg rekker hjem fra min jobb i morgen tidlig.

Det hele ordnet seg med en annen barnevakt, men jeg lurte på om det er helt utenkelig å la et barn på nesten 7 år (går i 1.kl) være alene hjemme, ferdig stelt og spist frokost, i 30-45 min mens det ser på tv? Kan legge til at vi bor i rekehus med gode naboer som mer enn gjerne hadde holdt øye med leiligheten om jeg hadde spurt.

Jeg "vet" at det hadde gått fint for en dag og hadde aldri gjort det til en permanent løsning altså. Bare lurer på hva dere andre her inne mener om det.

Anonymous poster hash: e5880...1d9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som har noen meninger?

Skrevet

Det går sikkert fint. Bare spørr om en av naboene kan være tilgjengelig om noe skulle ha skjedd slik at barnet kan gå bort til de eller ringe om det skulle være noe.

Anonymous poster hash: 73ff9...3d7

• Liker 2
Skrevet

Det går helt sikkert fint:) Du har jo naboer i nærheten hvis det skulle være noe.

• Liker 2
Skrevet

Ser ingen problem med det? Hadde gjort det samme, og kjemner andre som gjer det. Ein tur i butikken eller levere i barnehage, feks

• Liker 4
Skrevet

Jeg var alene hver dag fra samme alder, siden mine foreldre jobbet og det ikke fantes sfo. Og det var mange som hadde det slik i klassen. Det går sikkert fint! Har hun tilgang til telefon så hun kan få tak i deg hvis det er noe?

• Liker 7
Skrevet

Takk for svar :)

Jeg ble så usikker på hva som var rett og galt :fnise:

Skrevet

Jeg var alene hver dag fra samme alder, siden mine foreldre jobbet og det ikke fantes sfo. Og det var mange som hadde det slik i klassen. Det går sikkert fint! Har hun tilgang til telefon så hun kan få tak i deg hvis det er noe?

Da måtte jeg lært han å bruke den i så fall. Jeg har mulighet til å være tilgjengelig på telefonen hele vakta :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg gjorde det hver dag helt fra jeg begynte i 1. klasse, foreldrene mine er lærere og jobber et stykke unna hjemmet, så de var jo nødt til å dra på jobb før jeg skulle dra hjemmefra uansett.

Det var helt urpoblematisk for meg, mamma satt på timeren på stekeovnen hver dag, så når den ringte visste jeg at jeg måtte dra på skolen. Barnet ditt tar jo garantert ikke skade av 1 dag med dette opplegget!

Anonymous poster hash: 79a64...bd9
  • Liker 4
Skrevet

Deilig å se at jeg bare er litt hønemor :fnise: Tenker at de er jo så små.

Jeg hadde jo vært hjemme i tid til å følge han på skolen! Men da vet jeg at det ikke er uansvarlig om det skulle bli et problem senere!

Skrevet

Ser ikke problemet med dette så lenge du er sikker på at seksåringen kan takle det. Jeg var selv alene 1-2 timer etter skolen til mamma kom hjem fra jobb de dagene jeg ikke var på sfo. Gikk fint det. :)

Mvh Yvonne :heiajente:

• Liker 1
Skrevet

Jeg var hjemme alene litt i ny og ne da jeg var i den alderen. Ingen problem.

Anonymous poster hash: 66183...ebf
Gjest tuppesjura
Skrevet

Kommer helt an på ungen vil jeg si. Mind går alene hjem fra skolen når pappaen ikke er hjemme. De klarer seg helt fint til jeg kommer hjem ca 1530. Men, da er de 2 stk på 7 og 9 år.

Skrevet

Jeg var hjemme alene i noen timer en gang i blant jeg også, det gikk helt fint. De ser jo ut som noen knøtt i den alderen, men husker jeg følte meg veldig voksen inni meg :)

Skrevet

Begge mine har vært litt hjemme alene på den alderen der, og det har alltid gått helt fint. De hadde mulighet til å ringe meg på mobilen skulle det være noe:)

Skrevet

Dette gjorde jeg hver dag, da jeg var liten. Var nøkkelbarn, hos en alenemor. Mamma kledde på meg og la frem yttertøy, smurte frokost og alt det der.. Deretter stilte hun en vekkerklokke, som sa når jeg skulle starte å rusle til skolen. Hun startet på jobb kl 8, og jeg startet 8.30.. Det gikk helt fint det. Husker jeg var veldig klar over reglene og synes tiden jeg fikk være alene hjemme var den beste! :)

Skrevet

Dette gjorde jeg hver dag, da jeg var liten. Var nøkkelbarn, hos en alenemor! :)

hvis moren din var alenemor hvordan var du da nøkkelbarn?

Anonymous poster hash: 0227e...d82

Skrevet

Tror du ikke alenemødre jobber og bare går hjemme?

Eller vet du ikke hva nøkkelbarn er?

Anonymous poster hash: 15585...7af

• Liker 2
Skrevet

Man er nøkkelbarn dersom man kommer hjem til tomt hus..

Anonymous poster hash: 35e4e...6a8

Skrevet

Hæ? Hvorfor i all verden skulle hun ikke kunne være nøkkelbarn selv om moren var alenemor? Det er da vel enda vanskeligere å unngå at barna må komme til tomt hus av og til (eller ofte) om man er alene med dem...

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...