AnonymBruker Skrevet 22. januar 2014 #1 Skrevet 22. januar 2014 Ok.. Dette er vel egentlig ganske flause dumme spørsmål.. Men et sted må jeg jo få svar. Jeg starter å trene nå, og er veldig motivert, men den sosiale angsten min stopper meg litt. Er livredd for å dra på treningssenteret og gjøre øvelser feil så alle ser det.. Skifter folk før de drar på trening eller på senteret ? Dusjer folk hjemme? Meldt meg inn på Stamina, kan man skifte der? Er det et sted man kan legge fra seg tingene sine? Er så redd for vekter osv. Redd for å gjøre feil. De apparatene er i seg selv greie, fordi der står det beskrivelse på. PT er også veldig skummelt, med tanke på at alle ser på at jeg har en trener med meg osv.. Haha vet det her er helt på trynet, og at ingen bryr seg om jeg gjør ditten eller datten, men det er så skummelt og føler meg så dum, at det stopper meg litt. Anonymous poster hash: bb83a...3a6
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2014 #2 Skrevet 22. januar 2014 Noen skifter og dusjer på senteret, andre hjemme. Ta med en hengelås med nøkkel så du kan låse inn tingene dine. Enklest å bruke vekter etter at man har hatt PT eller treningsveiledning. PT er ikke flaut. Anonymous poster hash: df7ef...f7f
strawberry Skrevet 22. januar 2014 #3 Skrevet 22. januar 2014 Gratulerer med at du har begynt å trene! Det finnes apper som du kan ha på tlf som viser hvordan de ulike treningsapparatene brukes, også youtubefilmer! Appen jeg bruker heter "jefit", også bruker jeg å søke opp øvelsene på youtube for å se dem bedre. Jeg skifter før jeg drar på trening for å slippe det stresset når jeg kommer dit, men samboeren min skifter når han kommer dit siden han bruker shorts. Jeg dusjer stort sett hjemme, men engang har jeg dusjet på senteret fordi jeg skulle noe etterpå. Det varierer nok, noen dusjer hjemme andre på senteret Det pleier å være låsbare skap tilgjengelige til tingene dine. 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2014 #4 Skrevet 22. januar 2014 Okei, tusen takk for svar. Haha herregud føler meg så dum Men fint å få litt inspill !! Skal laste ned den appen og se om jeg finner andre apper og lagre noen yt filmer så ordner det seg nok for meg også ! :)Skal ta noen gruppetimer også, så da lærer jeg nok en del der også!! GLeder meg til å begynne å trene! Anonymous poster hash: bb83a...3a6 2
ShiningStar Skrevet 22. januar 2014 #5 Skrevet 22. januar 2014 Hei Skjønner godt at det er skummelt og være ny, men slapp av alle har vert ny engang. Ang skifting før en går på treningssenteret så gjør jeg det noen ganger før jeg skal på trening andre ganger skifter jeg når jeg kommer der, det er helt avhengig av om jeg har vert hjemme før jeg skal på treningssenter. Dusjer som oftest hjemme da jeg bor 3 min fra treningssenteret, men dersom jeg skal på jobb rett etter så dusjer jeg der. Jeg vil absolutt anbefale deg og ta en PT eller en veiledningstime slik at du får lært riktig teknikker på apparatene samt du kan få et oppsatt treningsprogram til deg. Jeg selv har trent i endel år nå og etter sommeren skal jeg ha PT timer, dette er mest for å få ekstra push på trening samt lære enda flere øvelser...
Strikkemamma Skrevet 22. januar 2014 #6 Skrevet 22. januar 2014 Det finnes ingen dumme spørsmål TS, hadde lurt på det samme selv om jeg skulle begynne å trene på treningssenter 1
Jordbæra Skrevet 22. januar 2014 #7 Skrevet 22. januar 2014 Skifter somregel hjemme,og dusjer hjemme. Syns det er best. Om jeg skal noe rett etter trening så dusjer jeg jo der. Der jeg trener er det skap til å ha tingene sine. Ha med hengelås om man ønsker. Har aldri med hengelås og har aldri opplevd at noe blir stjålet. Akkurat hva ønsker du med trening, hva er dine mål? Kanskje jeg kan hjelpe deg med litt, send meg melding på pm
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2014 #8 Skrevet 22. januar 2014 Skifter folk før de drar på trening eller på senteret? - de fleste skifter hjemme, men en del skifter også på treningssenteret. Begge deler er vanlig. Dusjer folk hjemme? Hvis det er enkelt dusjer er det noen som dusjer der, men de fleste dusjer hjemme. Er det en felles dusj, er det sjeldent folk dusjer. Jeg dusjer bare om jeg trener kl. 6 om morningen før jobb, for da rekker jeg ikke gå hjem å dusje + da er det ingen andre der uansett. Meldt meg inn på Stamina, kan man skifte der? Har ikke hørt om det stedet, men alle type treningssenter skal ha mulighet for garderobe, wc og dusj + skap til å oppbevare eiendeler. Er det et sted man kan legge fra seg tingene sine?Bare ta med deg en liten nøkkellås du kan feste på skapet, så er tingene dine trygge :-) Er så redd for vekter osv. Redd for å gjøre feil. De apparatene er i seg selv greie, fordi der står det beskrivelse på. PT er også veldig skummelt, med tanke på at alle ser på at jeg har en trener med meg osv.. Haha vet det her er helt på trynet, og at ingen bryr seg om jeg gjør ditten eller datten, men det er så skummelt og føler meg så dum, at det stopper meg litt. Etterhvert som du begynner å trene vil du bli tryggere å tryggere på deg selv, du vil slutte å fokusere på alle andre og begynne å fokuser på treningen. Snakker av erfaring, jeg var så innesluttet og nervøs som du kan bli, turde ikke være i et rom å trene om det var mer enn 3 personer der, men nå er jeg helt motsatt :-) Lykke til, så mange har klart det før deg, så du klarer det helt fint du også! Anonymous poster hash: 4ca6b...aca
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2014 #9 Skrevet 22. januar 2014 Jeg skifter hjemme. Trer på meg en joggebukse uten på treningstightsene før jeg går frem og tilbake til senteret (synes det ser så dumt ut å fryse ræva av seg fordi man går med treningstights ute nå på vinteren). Slenger jakke og joggebukse i skapet. Har egen hengelås og nøkkelen putter jeg i lomma på tightsen. Har med en bag, med innesko (innesko er viktig) et lite håndkle og vannflaske. Drar jeg rett fra jobb, så skifter jeg alt på treningssenteret. IKKE gå inn på senteret med utesko. Det står skohyller ganske nærme utgangsdøra på de fleste senterene. Sett uteskoene igjen her før du går i garderoben (jeg har lyst til å gi alle de som gir faen i dette, en real ørefik. Lei av våte og skitne sokker) PT er gull og også ganske viktig når man er ny. De er alltid noen som har PT-timer på senterene, så du blir ikke beglodd. Anonymous poster hash: 56436...878
Snurrebart Skrevet 22. januar 2014 #10 Skrevet 22. januar 2014 For det første, jeg har også sosialangst til den store gullmedalje, og drar kun hvis jeg har noen å gå med, eller en PT å ha timer med. Ellers pleier jeg å skifte der, både når jeg kommer og før jeg går. Men dusjer hjemme! Jeg hater offentlige dusjer. Ikke nødvendigvis pga. nakenheten men pga. hygienen (fotvorter anyone?).
gohege Skrevet 22. januar 2014 #11 Skrevet 22. januar 2014 Okei, tusen takk for svar. Haha herregud føler meg så dum Men fint å få litt inspill !! Skal laste ned den appen og se om jeg finner andre apper og lagre noen yt filmer så ordner det seg nok for meg også ! :)Skal ta noen gruppetimer også, så da lærer jeg nok en del der også!! GLeder meg til å begynne å trene! Anonymous poster hash: bb83a...3a6 Om du har iPhone eller andre apple-produkter anbefaler jeg gratisappen fra Nike, Nike training club Den har mange forskjellige programmer avhengig av hvilket resultat du ønsker, itillegg til bilde- og videoframvisning av hver enkelt øvelse. Tror dessverre ikke den finnes på Andriod... Ønsker deg masse lykke til med treningen!
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2014 #12 Skrevet 23. januar 2014 Takk for mange bra svar her dere! :D Vært på treningssenteret nå, og troooor jeg har kommet over den første (og verste) kneika. Får bare prøve meg litt fram med forskjellige øvelser, uansett hvor dum jeg føler meg når jeg prøver å gjøre dem riktig, haha! Anonymous poster hash: bb83a...3a6 1
sophiaM Skrevet 23. januar 2014 #13 Skrevet 23. januar 2014 Vet det er litt utenom tema, men så det var noen som nevnte å sette fra seg skoene på et stativ. For all del, LÅS INN SKOENE dine i skapet. Ble nettopp frastjålet skoene mine på treningssenteret, utrolig kjedelig i og med at INGEN låser inn skoene sine... Men da er leksa lært, og håper flere passer bedre på tingene sine. Folk er så frekke!
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2014 #14 Skrevet 23. januar 2014 Vet det er litt utenom tema, men så det var noen som nevnte å sette fra seg skoene på et stativ. For all del, LÅS INN SKOENE dine i skapet. Ble nettopp frastjålet skoene mine på treningssenteret, utrolig kjedelig i og med at INGEN låser inn skoene sine... Men da er leksa lært, og håper flere passer bedre på tingene sine. Folk er så frekke! Ta gjerne med skoene i skapet ja. Dritt at noen er så rasshøl at de stjeler sko... Men om du gjør det, så PUTT SKOENE I EN POSE!! Her om dagen slang jeg jakka inn i skapet og når jeg skulle ta den på meg, var den gjennomvåt og full av møkkete sølevann, fordi et forbanna nek hadde slengt skoene inn i skapet uten å legge de i en pose først. Takkskarrufaenmegha!! Anonymous poster hash: 56436...878 3
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2014 #15 Skrevet 23. januar 2014 På mitt Stamina senter har vi kodelås så slipper hengelås, synes det er veldig greit. Du trykker bare inn en valgfri kode så er skapet låst. Så blinker det rødt på alle opptatte skap. Anonymous poster hash: 96249...294 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå