Teriyaki Skrevet 23. januar 2014 #81 Skrevet 23. januar 2014 Jeg forstår at det satt en støkk i deg, ts. Så lenge barnet får spisetrening ved å spise annen mat i normal størrelse så ser jeg ikke det store problemet i at du trygger deg selv ved å dele opp disse tre matvarene. Det er kanskje ikke helt rasjonelt i forhold til at barnet kan sette all mulig annen mat i halsen også, men om det gjør at du føler deg tryggere, så tenker jeg det er helt greit. I alle fall til jenta har fått mandlene fjernet.
Gjest chiki Skrevet 23. januar 2014 #82 Skrevet 23. januar 2014 Til og med leger er hysteriske? De er fagpersoner, kanskje du burde ta det alvorlig? Hun må få nøtter fordi hun liker det? Det er potensielt stor fare ved å spise nøtter under tre år. Da burde hun etter min mening ikke få smakt på nøtter. Hadde hun ikke smakt hadde hun ikke visst at hun likte det. Man trenger ikke gi alt til ungen selv om den liker det!Anonymous poster hash: 94435...755 Akkurat hun der er litt hysterisk, hun er ikke barnelege heller:) Man kjenner jo sine unger best, mi er vant til å spise det aller meste, og prøvd seg frem selv. Hun deler opp maten selv. Det eneste vi egentlig deler opp til henne er kjøtt som er litt vwnskelig å tygge, fordi hun selv da ikke får delt det skikkelig opp i munnen selv (som eks biff) Så lenge man ikke har allergier i familien er det ikke noen fare for små barn å spise eks valnøtter og lignende
Irja Skrevet 23. januar 2014 #83 Skrevet 23. januar 2014 Jeg skjønner at du er redd, men du må prøve å gi litt slipp nå
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2014 #84 Skrevet 23. januar 2014 Jeg skjønner at du er redd, men du må prøve å gi litt slipp nå Hvorfor er det så viktig riktig ennå? Hun får all annen mat vanlig? Det gjør at måltider med disse matvarene ikke gjør meg nervøs.Anonymous poster hash: 94435...755
Irja Skrevet 23. januar 2014 #85 Skrevet 23. januar 2014 Hvorfor er det så viktig riktig ennå? Hun får all annen mat vanlig? Det gjør at måltider med disse matvarene ikke gjør meg nervøs.Anonymous poster hash: 94435...755 Jeg skjønner. Nei, det et kanskje ikke så viktig i seg selv.. Men jeg tenker psykisk. I lengden.
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2014 #86 Skrevet 23. januar 2014 Jeg skjønner. Nei, det et kanskje ikke så viktig i seg selv.. Men jeg tenker psykisk. I lengden. Skjønner tanken din Og jeg skal ha det i bakhodet! Har forsøkt noen ganger uten å dele pølse, men hun har hostet en del da og jeg har fått dilla da.Anonymous poster hash: 94435...755
Harlekin Skrevet 23. januar 2014 #87 Skrevet 23. januar 2014 Tusen takk for et fint innlegg! Jeg skjønner deg også!Anonymous poster hash: 94435...755 Takk skal du ha. Flere av oss trenger litt tid på oss å komme over redselen, og det må være lov
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2014 #88 Skrevet 23. januar 2014 Vi mosa maten til pjokken i laang tid, han var over 2år gammel da vi sluttet med det. Men ikke pga skremsel en gang, han klarte rett og slett ikke å spise klumpete mat, brakk seg og harket hele tiden så for å få i han mat så måtte den være uten klumper. Årsaken til det var nok refluks for han begynte å spise normalt etter en liten stund med medisiner. Han har også store mandler, noe som også kan være medvirkende årsak. Ts: dere bør la barnet prøve. Skrell gjerne epler og wienerpølser, slike ting med hardt skall om dere vet barnet ikke klarer det, men innimellom bør det prøves også Regner med at dere sitter sammen med barnet når det spiser. Barnet vil ikke dø av kvelning når dere er der for å hjelpe om noe setter seg fast. Anonymous poster hash: 7ef64...d06
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2014 #89 Skrevet 23. januar 2014 Vi mosa maten til pjokken i laang tid, han var over 2år gammel da vi sluttet med det. Men ikke pga skremsel en gang, han klarte rett og slett ikke å spise klumpete mat, brakk seg og harket hele tiden så for å få i han mat så måtte den være uten klumper. Årsaken til det var nok refluks for han begynte å spise normalt etter en liten stund med medisiner. Han har også store mandler, noe som også kan være medvirkende årsak. Ts: dere bør la barnet prøve. Skrell gjerne epler og wienerpølser, slike ting med hardt skall om dere vet barnet ikke klarer det, men innimellom bør det prøves også Regner med at dere sitter sammen med barnet når det spiser. Barnet vil ikke dø av kvelning når dere er der for å hjelpe om noe setter seg fast. Anonymous poster hash: 7ef64...d06 Den siste setningen din er dessverre ikke sann. Det kan skje at man ikke får det opp uansett hvor hardt man prøver!Anonymous poster hash: 94435...755
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2014 #90 Skrevet 24. januar 2014 Nå var det slik at det var blåbær som ble satt fast. Store butikkblåbær, som antagelig rullet ned i halsen. Og veit dere at pølse er den største årsaken til kvelning? Glemte å skrive det først at hun også har store mandler, noe som kan gjøre det enda vanskeligere å svelge.Anonymous poster hash: 94435...755 Hvor har du det i fra? har du noe å vise til? Biff er den største årsaken Anonymous poster hash: eabef...899
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2014 #91 Skrevet 24. januar 2014 Unger skal lære seg å tygge. Foreldre må lære seg hva de skal gjøre om unger setter noe i halsen. Det bør alle folk vite, for voksne kan også få noe i halsen. Folk har det for travelt, sluker maten, og dermed er faren der. Førstehjelp, folkens. Anonymous poster hash: eabef...899 2
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2014 #92 Skrevet 24. januar 2014 Ikke hører på logikk? Igjen, det er anbefalt å dele enkelte matvarer pga kvelningsfaren. Ehh, nei, maten kommer ikke nødvendigvis i luftrøre hvis man kveles. Det kan like gjerne være spiserøretAnonymous poster hash: 94435...755 Nei, det er gjennom luftrøret man puster..Anonymous poster hash: bb9e6...525
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2014 #93 Skrevet 25. januar 2014 Unger skal lære seg å tygge. Foreldre må lære seg hva de skal gjøre om unger setter noe i halsen. Det bør alle folk vite, for voksne kan også få noe i halsen. Folk har det for travelt, sluker maten, og dermed er faren der. Førstehjelp, folkens. Anonymous poster hash: eabef...899 Jeg har tenkt meg på førstehjelpkurs i nærmeste fremtid. Anonymous poster hash: 94435...755
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2014 #94 Skrevet 25. januar 2014 Her ser dere andre som også deler druer (litt ned i tråden), til barna var 4-5 år! Anonymous poster hash: 94435...755
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2014 #95 Skrevet 25. januar 2014 Her ser dere andre som også deler druer (litt ned i tråden), til barna var 4-5 år! Anonymous poster hash: 94435...755 Link her http://www.klikk.no/forum/barnimagen/index.php/topic/143926763-noen-som-har-barn-som-har-satt-noe-skikkelig-fast-i-halsen/ Anonymous poster hash: 94435...755
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2014 #96 Skrevet 25. januar 2014 Hvor har du det i fra? har du noe å vise til? Biff er den største årsaken Anonymous poster hash: eabef...899 I denne artikkelen står det at pølse er den største. http://nhi.no/foreldre-og-barn/barn-kan-kveles-av-mat-34964.html Hvor har du biff fra? Anonymous poster hash: 94435...755
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2014 #97 Skrevet 25. januar 2014 Jeg ser Silfen har fått en del plusser på innlegget sitt. Og jeg er for så vidt enig at dersom man tar for mye fiskekake så kan man også kveles. Men dere må da for svarte svingene være enig at det er enkelte matvarer som lettere kan sette seg i halsen, enn andre? Anonymous poster hash: 94435...755
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2014 #98 Skrevet 25. januar 2014 Jeg ser Silfen har fått en del plusser på innlegget sitt. Og jeg er for så vidt enig at dersom man tar for mye fiskekake så kan man også kveles. Men dere må da for svarte svingene være enig at det er enkelte matvarer som lettere kan sette seg i halsen, enn andre? Anonymous poster hash: 94435...755 Bolle er noe av det verste, for det kladder seg. ALT er farlig, TS, du må bare godta det. Sånn er livet! Anonymous poster hash: 64613...065
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå