AnonymBruker Skrevet 22. januar 2014 #41 Skrevet 22. januar 2014 Neida, jeg synes fortsatt du er like hysterisk og irrasjonell. Hvorfor det egentlig da det faktisk anbefales å dele opp? Du spiste kanskje blåmuggost og spekeskinke i svangerskapet også du siden sjansen for at noe skulle skje var så liten?Anonymous poster hash: 94435...755
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2014 #42 Skrevet 22. januar 2014 Og hvor får dere det fra at hun ikke får spise noe og aldri lære seg å tygge?Anonymous poster hash: 94435...755
kisskissbangbang Skrevet 22. januar 2014 #43 Skrevet 22. januar 2014 Hvorfor det egentlig da det faktisk anbefales å dele opp? Du spiste kanskje blåmuggost og spekeskinke i svangerskapet også du siden sjansen for at noe skulle skje var så liten?Anonymous poster hash: 94435...755 Poenget er at du lot deg skremme av en episode som hendte for lenge siden, som gikk helt fint og kunne skjedd hvem som helst når som helst, og opprettholder frykten ved å ha spesifikke matvarer du er redd for. For det gir faktisk ikke mening at du skal dele opp pølse men ikke fiskekaker. Jeg har en gutt på drøyt to og et halvt år sjøl, jeg, og han er stor og flink og fullt i stand til å putte fornuftige biter med mat i munnen. Sannsynligvis fordi han har fått prøvd seg frem. 4
solan123 Skrevet 22. januar 2014 #44 Skrevet 22. januar 2014 Skjønner godt at du blir bekymret. Er fryktelig uhyggelig å oppleve noe sånt. Kanskje du kan tenke på alle gangene hun spiser og det faktisk går bra? Gamle tankeganger er vonde og vende, men jeg tror hverdagen din blir litt lettere da. Og tross alt, selv om barnet satte noe i halsen så gikk det faktisk bra! 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2014 #45 Skrevet 22. januar 2014 Poenget er at du lot deg skremme av en episode som hendte for lenge siden, som gikk helt fint og kunne skjedd hvem som helst når som helst, og opprettholder frykten ved å ha spesifikke matvarer du er redd for. For det gir faktisk ikke mening at du skal dele opp pølse men ikke fiskekaker. Jeg har en gutt på drøyt to og et halvt år sjøl, jeg, og han er stor og flink og fullt i stand til å putte fornuftige biter med mat i munnen. Sannsynligvis fordi han har fått prøvd seg frem. Er dere så trangsynte at dere ikke forstår at det er større fare for kvelning ved å spise ei rund pølse enn ei flat fiskekake? I følge linken så anbefaler faktisk forskere å dele opp maten.Anonymous poster hash: 94435...755
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2014 #46 Skrevet 22. januar 2014 Skjønner godt at du blir bekymret. Er fryktelig uhyggelig å oppleve noe sånt. Kanskje du kan tenke på alle gangene hun spiser og det faktisk går bra? Gamle tankeganger er vonde og vende, men jeg tror hverdagen din blir litt lettere da. Og tross alt, selv om barnet satte noe i halsen så gikk det faktisk bra! Det er sant, tanker er vonde og vende. Og det har jo oftest gått bra ja, men frykten er der likevel. Anonymous poster hash: 94435...755
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2014 #47 Skrevet 22. januar 2014 Er du med ungen i barnehagen og deler opp maten der og eller? Anonymous poster hash: 0bae4...814
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2014 #48 Skrevet 22. januar 2014 Er du med ungen i barnehagen og deler opp maten der og eller? Anonymous poster hash: 0bae4...814 Jeg syns ikke det er nødvendig med spydige kommentarer. Angst er noe man skal ta på alvor og det siste man trenger er noen som gjør narr av en.Anonymous poster hash: 01ea5...2d3 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2014 #49 Skrevet 22. januar 2014 Er du med ungen i barnehagen og deler opp maten der og eller? Anonymous poster hash: 0bae4...814 Nei, men jeg har gitt beskjed om de tre matvarene. Dette respekterer barnehagen og deler opp det. Anonymous poster hash: 94435...755
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2014 #50 Skrevet 22. januar 2014 Jeg syns ikke det er nødvendig med spydige kommentarer. Angst er noe man skal ta på alvor og det siste man trenger er noen som gjør narr av en.Anonymous poster hash: 01ea5...2d3 Takk for støtte. Det er nettopp slike reaksjoner jeg reagerer på. Og jeg lurer på om alle de som svarer så eplekjekt gjør det i sitt virkelige liv også? Eller om det bare er her fordi dere ikke vet hvem dere svarer. Anonymous poster hash: 94435...755
Brunhilde Skrevet 22. januar 2014 #51 Skrevet 22. januar 2014 (endret) Ei pølse er rund, fiskekaka er flat!!Anonymous poster hash: 94435...755 Endret 22. januar 2014 av Stjernesol 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2014 #52 Skrevet 22. januar 2014 Hvorfor himle sånn med øynene? Det er faktisk ANBEFALT å dele opp pølse til barn under tre år. Det er ikke anbefalt det samme om fiskekake. Hvorfor det tror du?!Anonymous poster hash: 94435...755
skyflakes Skrevet 22. januar 2014 #53 Skrevet 22. januar 2014 (endret) Men hvis ungen tar en svææær bit av fiskekaka og setter den fast i halsen? Da er du jo like langt? Endret 22. januar 2014 av Stjernesol 3
onyx Skrevet 22. januar 2014 #54 Skrevet 22. januar 2014 For ikke å snakke om erter og gulrøtter i skiver... 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2014 #55 Skrevet 22. januar 2014 For ikke å snakke om erter og gulrøtter i skiver... Hysj…….ikke gi ts flere tvangshandlinger nå……. Anonymous poster hash: 0bae4...814 1
absinthia Skrevet 22. januar 2014 #56 Skrevet 22. januar 2014 Når toåringen var mindre delte jeg druer i to og kuttet appelsinbåter i biter, fordi jeg kjenner barn som har holdt på å bli kvalt av dette. Skjønner ikke hvorfor de lager så stort oppstyr rundt dette, som bare dreier seg om noen få matvarer, - barnet kommer garantert ikke til å fortsette med å dele ting i småbiter til tenårene og kommer helt sikkert til å lære seg til å spise både druer og pølser som ikke er delt på forhånd. Noen barn har lettere for å sette ting i halsen enn andre barn, helt uten at dette er en bivirkning av at maten alltid har blitt kuttet opp. Om det så er slik at dette bare er en måte å få foreldrene til å slappe litt mer av på, så har det jo en positiv virkning på barnets måltider fordi de ikke sitter med hjertet i halsen og " uroer" måltidet på den måten. Dette er bare en liten filleting, de fleste av oss foreldre har ett eller annet vi er litt merkelige på og dette er ikke av de verste. 3
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2014 #58 Skrevet 22. januar 2014 Det er jo ganske åpenbart her at TS har en irrasjonell angst for 3 spesifikke matvarer når hun ikke hører på logikk. Boller og brød feks er enkelt å sette i halsen fordi det kan dannes en propp. Mannen min holdt forøvrig på å bli kvalt av spaghetti når han var 5. Men hvorfor er du så opptatt at pølse har lik diameter som spiserøret? Hvis man blir kvalt er det jo luftrøret maten havner i og ikke spiserøret. Anonymous poster hash: 23f97...647 2
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2014 #59 Skrevet 22. januar 2014 Men hvis ungen tar en svææær bit av fiskekaka og setter den fast i halsen? Da er du jo like langt? Poenget er at mat som er rundt lettere bare kan skli ned i svelget uten å få tygd. Det skal mer til at en fiskekakebit bare skal skli ned uten å få tygd først. Jeg har selv opplevd at en drue bare "skle" unna da jeg skulle tygge den og rett ned i svelget. Anonymous poster hash: 94435...755
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2014 #60 Skrevet 22. januar 2014 For ikke å snakke om erter og gulrøtter i skiver... Erter er ikke store nok, heller ikke mais. Anonymous poster hash: 94435...755
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå