Gå til innhold

The Biggest Loser

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Er det noen som vet om Fem, VOX, TVN eller noen av de andre kanalene viser The biggest loser snart?

Jeg elsker det programmet! :)

Endret av Sunshine
Videoannonse
Annonse
Skrevet

FEM sender ny sesong i Februar :)

• Liker 1
Skrevet

Oh, det blir gøy! Da er vel Jillian tilbake også, tror jeg! (Hvis ikke USA er mer enn én sesong foran oss).

Skrevet

Wow, dømmer dere dem virkelig ikke? Bra

Anonymous poster hash: d4bc6...4c6

Skrevet

Wow, dømmer dere dem virkelig ikke? Bra

Anonymous poster hash: d4bc6...4c6

Dømme dem? Hva er det å dømme, egentlig? Det er jo en kjempeprestasjon å ta tak i ting og trene så ekstremt beinhardt over så lang tid. Og i tillegg med så mange ekstra kilo. Og måtte legge ut om psykiske problemer og vanskelige ting for "hele verden". Jeg er kjempeimponert over dem, jeg! :jepp:

Jeg har ofte tenkt at jeg hadde blitt fullstendig ødelagt av å være med på feks en "last chance work out" selv om jeg er relativt godt trent, og jeg tror selv den mest veltrente ville slitt skikkelig med et sånt press. Også gjør de det når de er fullstendig utrent og ekstremt overvektige.

Det er både fascinerende og inspirerende for alle!

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes også det er utrolig inspirerende!

Hvis de kan gå ned 5 kg i uka burde jeg klare 5 kg på to mnd! (Vel ikke nå som jeg er gravid da....)

Skrevet (endret)

.

Endret av Samaysa
Skrevet

Hva er det egentlig som er så bra med å gå ned 5 kg i uka? Det er potensielt svært skadelig, og det er en ekstrem tilnærming til vekttap som ikke kan holdes ved like over tid. Hvis de ikke lærer seg et mer fornuftig forhold til mat og mosjon, så kommer selv de mest suksessfulle av superslankerne til å være akkurat like feite som de var til å begynne med, få måneder etter at presset tas av dem og den personlige treneren kaster seg over en ny gruppe.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Har du sett programmet? Det er stor fokus på å lære seg å leve sunt og ta det med seg videre. Oppfølging av gamle deltagere, og læring i å bo hjemme under konkurransen.

Når man er 100 kg overvektig og spiser 5-7000 kalorier om dagen og ikke beveger seg en meter er det ikke noe problem å gå ned 5 kg i uka i starten. Etterhvert går de jo ned mer normale tall.

Hva er mest usunt av å være ekstremt overvektig og dytte innpå ekstreme mengder helseskadelig mat, og å gå ned fort mens man lærer seg å spise sunt (og nok) og trene hardt. De blir nøye fulgt opp av leger hele veien, og vi snakker om amerika her, saksøkerenes land!

Endret av Sunshine
Skrevet

Har du sett programmet? Det er stor fokus på å lære seg å leve sunt og ta det med seg videre. Oppfølging av gamle deltagere, og læring i å bo hjemme under konkurransen.

Når man er 100 kg overvektig og spiser 5-7000 kalorier om dagen og ikke beveger seg en meter er det ikke noe problem å gå ned 5 kg i uka i starten. Etterhvert går de jo ned mer normale tall.

Hva er mest usunt av å være ekstremt overvektig og dytte innpå ekstreme mengder helseskadelig mat, og å gå ned fort mens man lærer seg å spise sunt (og nok) og trene hardt. De blir nøye fulgt opp av leger hele veien, og vi snakker om amerika her, saksøkerenes land!

I Amerika, saksøkernes land, er det også ganske vanlig at man undertegner et dokument der man på forhånd frikjenner produsenten/guiden/piloten/dykkeinstruktøren for evt skader/uhell/helseproblemer som måtte oppstå under kuren/turen/kurset, og erklærer at man frasier seg retten til erstatningssøksmål, etc, etc, etc.

Folk som mister så mye kroppsvekt som disse gjør, og som presser seg så hardt, over så kort tid, gjør alle de klassiske feilene til jojoslankere gjennom alle tider. De er posterboys for kategorien "mislykkede slankekurer". Bare det at det er snakk om en konkurranse om hvem som kan gå fortest ned i vekt, er i seg selv ekstremt usunt. Da er det klart fra første stund at her spiller hensynet til deltakernes helse på kortere og lengre sikt definitivt mindre rolle enn de ukentlige veie-seansene.

• Liker 1
Skrevet

Syns showet er litt trist, for de blir jo så vanvittig glade for å miste vekta at de står der og bokstavelig griner.

Men i ettetiden så får de fleste av de så og si all vekta tilbake plus minus noen kilo. Så de ender på en måte tilbake til start. Så da skammer de seg itillegg for de har jo blitt sett av en hel verden at de mister vekt og de sier aldri at den vekta skal komme tilbake.

Men det gjør den, for det er plent umulig å fortsette å leve som de gjør mens de er på tv.

Får så vondt av de.

Anonymous poster hash: f02fa...5d3
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...