AnonymBruker Skrevet 22. januar 2014 #1 Skrevet 22. januar 2014 Vi skal starte på oppussing av kjøkkenet nå. Alt det gamle skal vekk, vi må skrape vekk gammel tapet av noen vegger,rive og sette opp noen nye vegger, male tak, vegger, vindu osv. Det vil jo si at det tar litt t´id før vi får opp den nye kjøkkeninnredningen og hvitevarene så vi lurer litt på hvordan vi skal få til matlaging i mellomtiden? Hva hadde/gjorde dere gjort? BLir nok noen enkle tiltak med takeaway innimellom men vi må jo ta hensyn til 2 åringen vår. Anonymous poster hash: 836e4...51d
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2014 #2 Skrevet 22. januar 2014 Jeg flyttet hjem til mor og far under oppussingen, Anonymous poster hash: f7e94...a59
Anglofil Skrevet 22. januar 2014 #3 Skrevet 22. januar 2014 Jeg må nok flytte hjem til foreldrene mine nå som jeg også skal pusse opp kjøkkenet. Eventuelt flytte mikro og kjøleskap til stua enn så lenge mens vi river ned inventar og lignende. Når rørleggere/elektrikere/montører holder på må jeg nok ut av leiligheten, eventuelt får jeg bo på hotell et par dager. Mvh Yvonne
Kladd Skrevet 22. januar 2014 #4 Skrevet 22. januar 2014 Jeg ville latt hvitevarer og så mye av kjøkkenet stå så lenge som mulig. (Det er feks kanskje mulig å male taket selv om hvitevarene står der?) Når ting må ut, ville jeg kobla opp kjøleskap og evt. mikro/stekeovn (komfyr og platetopp er det ofte verre med) på et annet rom. En vannkoker kan jo også være kjekk å ha! Da kan dere fortsatt lage salater (kanskje med ferdiggrilla kylling og spiseklare linser fra butikken?), havregrøt (er bare å helle på kokende vann og la stå under lokk), brødskiver, pizza, varme opp ferdigretter (pai, fiskegrateng, lasagne, Fjordlandmiddager), karbonade-/fiskekake-smørbrød, lage "alt-i-en-form"-retter (fisk, kylling, grønnsaker)... SIkkert mye mer som jeg ikke kommer på også! Oppvasken tar dere på badet/vaskerommet, men ville satsa på litt engangsservise! 1
Bellablue Skrevet 22. januar 2014 #5 Skrevet 22. januar 2014 Når vi pussa opp kjøkkenet hadde vi en hybelkomfyr i kjelleren sammen med det gamle kjøleskapet. Lagde mye supper ol som ikke krever så mye. Fungerte greit for en stund. 1
Grønt blad Skrevet 22. januar 2014 #7 Skrevet 22. januar 2014 Vi har brukt hybelkomfyr i kjelleren. Kjenner også noen som lånte en campingvogn og lagde mat der.
Lea2 Skrevet 22. januar 2014 #8 Skrevet 22. januar 2014 Jeg brukte et gammelt kjøkkenbord som benk, hadde komfyren, en smøprbrødgrill og en microbølgeovn i en del av stua mens jeg pussa opp. Ble lite kokkelering, men fikk i alle fall slengt noe småtteri i ovnen. Hadde jo ikke oppvaskkum, så jeg begrenset mat som trengte masse kopper og kar, tallerkener og bestkkl i den perioden. Hadde en balje med vann som ble tatt med inn på badet etter middag og ble vaska opp. Men jeg brukte også en del papp og plastikk. Ble nok mye frossenpizza og ferdig lasagne.. og brødskiver til middag. En og annen suppepose ble det også, eller wienerpølser. Unngikk å steke pga stekeos.
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2014 #9 Skrevet 22. januar 2014 Da vi pusset opp kjøkkenet flyttet vi kombiskap og kjøkkenbord med en hybelkomfyr m/to kokeplater på inn i spisestuen. Samt en eske med utvalgte kjøkkenredskaper (resten ble pakket ned). Vi brukte sjenken som kjøkkenbenk med en bit voksduk over. Og vi kjøpte inn en røys engangskopper, glass, bestikk og aluformer vi kunne bruke som ildfaste former i ovnen. Dermed laget vi mat fra bunnen omtrent som vanlig gjennom hele oppussingsperioden, som strakk seg over nesten 3 måneder. Endel suppe, og mye alt i ett-former i ovnen. Minst mulig steking, for å unngå stekeos i stuen. På forhånd laget vi også opp mest mulig mat vi frøs ned og som bare kunne varmes opp i ovn eller i gryte. Alle sa at det ikke ville bli noe matlaging og at det ville bli mye mer stressende enn vi innbilte oss, men de tok feil! Vi brukte feks det provisoriske kjøkkenet gjennom påsken det året og laget alt fra bacalao til rødvinsbraiserte lammeskanker. Det var nesten som jeg ikke hadde lyst til å ta det nye kjøkkenet i bruk da vi endelig fikk det ferdig. Anonymous poster hash: b4a98...b46
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2014 #10 Skrevet 23. januar 2014 Hvis man har peis eller ovn så er det jo enkelt å lave mat. Man kan også grille utendørs selvom det er vinter. Oppvask på badet, eventuelt bruk av engangsbestikk. Kjøleskap, fryser, mikro, kaffetraker, brødriser osv kan jo flyttes inn i stuen. Anonymous poster hash: abe7b...608
Amys Skrevet 23. januar 2014 #11 Skrevet 23. januar 2014 Oppvaskmaskin på vaskerommet, hybelkomfyr, vannkoker og micro et annet sted i huset Og grilling i hagen. Men anbefaler at dere lar komfyren stå så lenge som mulig
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2014 #12 Skrevet 23. januar 2014 Det ble mye junk og varmdiskmat for å si det sånn.. Lånte ellers et lite kjøleskap med frys og en komfyr (forge eier tok med det gamle). Komfyren hadde sånn spesialstikk så lot den stå på kjøkkenet til vi skulle rive veggene. Kjøpte inn papp og plast. Spiste også litt hos foreldrene våre og venner. Anonymous poster hash: b11cc...2f1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå