AnonymBruker Skrevet 22. januar 2014 #1 Skrevet 22. januar 2014 Og med annerledes mener jeg skinn, vadmel, ull, silke og som om du er hentet fra en helt annen tid! Med barbert halve hodet, langt hår, hårete kropp, osv. Tør du kle deg slik, i 2014, reise på jobb, utføre jobben, gå på butikken og handle mat og reise hjem og gjøre alt det andre du vanligvis gjør. Tør du? Jeg utfordrer dere! Overrask oss, la oss få dere synlige ut på gaten, la oss ta bilde av dere og la det bli den store snakkisen i alle medier! Tør du? Anonymous poster hash: b0b83...1b2
Version 2.0 Skrevet 22. januar 2014 #2 Skrevet 22. januar 2014 Det er jo ikke snakk om å tøre, men å være tro mot seg selv og sin stil. Jeg har ingen ønske om å barbere halve hodet bare for å tøre noe! Det dummeste jeg vet er folk som bruker argumentet "oja tør du ikke?", da mye her i livet ikke har noe med det å gjøre, men heller om hva man ønsker å gjøre. Jeg går forresten ofte i skinnklær, da skinnbukser, skinnstøvletter og skinnjakke, både på butikken, på vanlige dager, når jeg henter/leverer i barnehagen osv. 5
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2014 #3 Skrevet 22. januar 2014 halvbarbert hode er da ikke uvanlig lengre. Ser folk i "annerledes" klær hver dag. Folk får kle seg som de syns er best. Anonymous poster hash: 2a2ab...1a1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2014 #4 Skrevet 22. januar 2014 Har kjøpt noen griseharry cowboyboots og liker ikke engang kønntri. Skal jeg stikke på byens mest fancy utested med dem utenpå buksa på lørdag?Anonymous poster hash: 6e209...b1e 1
Anglofil Skrevet 22. januar 2014 #5 Skrevet 22. januar 2014 Jeg ser ikke helt hvorfor jeg skulle gjøre det. Mvh Yvonne
Neket Skrevet 22. januar 2014 #6 Skrevet 22. januar 2014 Jeg handlet på deli deluca kun i ført kaninører, papirpose og undertøy en gang. Midt på Grensen en lørdag ettermiddag. Så svaret mitt er vel, ja jeg tør. Men jeg barberer kroppen for min egen del, ikke andres. Så å dyrke kroppshår for så å gå i svømmehallen feks, ser jeg ikke poenget med. 1
Binta Ba Skrevet 22. januar 2014 #7 Skrevet 22. januar 2014 Jeg kler meg annerledes, og barbering av f.eks legger er det såsomså med, men det du skisserer? Ikke min stil 1
Gjest Lille-pus Skrevet 22. januar 2014 #8 Skrevet 22. januar 2014 Litt annerledes enn normalstandard for egen aldergruppe og yrke ja, men ikke slik som det defineres med hår eller mangel på sådan i HI. "Fra en annen tid".... innimellom litt ja, men da med retrostil i kjolevalg og i undertøy... Classy, ikke utagerende. 1
skreppamedleppa Skrevet 22. januar 2014 #9 Skrevet 22. januar 2014 Tja, jeg som Version får nok litt avsmak på dette "tør du" opplegget jeg ser i enkelte tråder her inne for tiden. Joda riktignok er det mange som føler at de må følge motens slaviske vind uansett hvor den blåser, bare fordi det kalles mote, og ikke tør helt å utforske ting på egen hånd og heller lar seg være en pushover av andres smak, meninger, stil, liv, klær, you name it.. Og jeg synes nok kanskje det er litt trist at folk tenker slik, men å komme med dette "tør du ikke å ha hår på leggene, tør du ikke gå med minkpels du da, hee hee" etc, det blir litt for dumt det også. Det blir litt sånn som med utrykke politisk korrekt kontra upolitisk korrekt. Det er blitt så poppis å mene at kun de som er upolitisk korrekt virkelig står for det de mener/ har egne meninger mens gudene må vite at har en en politisk korrekt mening i en sak, så har en kun den meningen fordi det er det som er politisk korrekt. Blir litt fjasete for meg slike slutninger. Jeg ikler meg de klærne jeg ønsker ikke fordi jeg er så fryktelig modig eller fordi jeg er så fryktelig pysete alt ettersom hvilken dag det er snakk om, men fordi jeg personlig mener det er fint. Joda riktignok har jeg turkise/blå/lilla og sjokk rosa strømpebukser, grønne skinnjakker og andre ting jeg ser at kanskje ikke kvinnen i gaten ikler seg, men så har jeg også mange plagg som er helt nøytrale moteriktige plagg også, jeg har også kort hår fordi jeg mener det er fint, og jeg barberer kroppshår fordi jeg synes det er fint, og jeg går ikke med minkpels f.eks fordi jeg synes ikke det er fint. Så får mote være mote og den blåser av og til min vei, og av og til motsatt vei, og slik tror jeg det er med flere.. 1
Pene sko... Skrevet 22. januar 2014 #10 Skrevet 22. januar 2014 Min stil er nok litt annerledes enn det folk vanligvis går med.
Radon Skrevet 23. januar 2014 #11 Skrevet 23. januar 2014 Jeg prøver å ha en klassisk og tidløs stil, og selv om det ikke er så vanlig i ungdomskulturen der jeg bor, så skiller jeg meg ikke ut. Men for en del år siden så hadde jeg alle regnbuens farger i håret mitt, så nei jeg er absolutt ikke redd for det! Men om jeg vil er en annen sak, føler nemlig jeg har vokst i fra den oppmerksomhetsskrikende stilen.
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2014 #12 Skrevet 23. januar 2014 disse tørr!: http://statigr.am/thevikingqueen http://statigr.am/tathariel Anonymous poster hash: 24b3d...ff8 1
rouge noir Skrevet 23. januar 2014 #13 Skrevet 23. januar 2014 Det er da mange som kler seg sånn, jeg har gjort det i perioder selv også, og jeg må si at medias interesse har vært skuffende ikke-eksisterende. Litt usikker på hva av det du nevner som skulle ført til en slik interesse, må jeg innrømme.
Gjest lillelarve Skrevet 23. januar 2014 #14 Skrevet 23. januar 2014 Her jeg bor kler folk seg som de vil, ser det ut som. Jeg ser stadig vekk folk med sorte skinnbukser, grønt hår og svart leppestift. Jeg derimot, liker alt enkelt. Jeg er veldig feminin, bruker søte bluser eller gensere, kjoler eller dongeribukser. Og så liker jeg penbukser. Uansett, det er jo viktig at man tør å kle seg som man vil; uansett om det er annerledes eller "normalt".
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2014 #15 Skrevet 23. januar 2014 Kler meg som jeg kommer fra et annet årstall som regel. Synes det er koselig.Føler meg mye finere med det enn 2014 klær. Men jeg har en hamburger natt bukse. Har hendt at jeg har gått ut i gata for å møte folk med den for så å returnere hjem,vet allefall en postmann som lo godt den dagen;P Anonymous poster hash: ecf9d...5f4
Berit Skrevet 23. januar 2014 #16 Skrevet 23. januar 2014 ....., og jeg må si at medias interesse har vært skuffende ikke-eksisterende. Litt usikker på hva av det du nevner som skulle ført til en slik interesse, må jeg innrømme. Hi, hi.... Lurer også på hva du mener skulle ført til en sånn interesse av andre? Jeg kler meg ikke som du nevner. Men kler meg annerledes enn de fleste. Fikk høre i dag et hyggelig kompliment om stilen min som var litt akkurat som fra en annen tidsalder, noe som han mente var veldig pent. Hyggelig. Tror noen liker min stil, men tror også noen tenker at det er litt rart og umoderne. Men liker det jo selv 1
Gjest Gresshoppesang Skrevet 23. januar 2014 #17 Skrevet 23. januar 2014 Kle seg annerledes? Hva snakker du om? Jeg kler meg sånn hver dag og har alltid gjort det. Virru værra med og se på steinsamlingen min? Jeg river i en rå biff!
Dagoberta Skrevet 23. januar 2014 #18 Skrevet 23. januar 2014 Jeg hadde vel turt, jeg hadde en ganske alternativ stil før karrieren tok meg, men i forhold til jobb hadde det ikke vært veldig konstruktivt. Jeg ville sett veldig malplassert ut, og jeg ønsker at de jeg treffer på jobb skal ha fokus på fag (og kanskje litt sosialt), heller enn å fokusere på sin reaksjon på utseendet mitt.
Gjest Raindrops Skrevet 23. januar 2014 #19 Skrevet 23. januar 2014 Skulle gjerne lagt ut bilde av håret mitt for å vise hvor kjempekul og tøffere enn toget jeg er som tør, men da blir jeg sikkert gjenkjent, og jeg har egentlig nok lokale fans fra før. Har enda til gode å se noen stor mediedekning av min meget tøffe og alternative person, men du skal se det kommer. Nå er det ute på KG, verden er neste. 1
Anoia Skrevet 23. januar 2014 #20 Skrevet 23. januar 2014 disse tørr!: http://statigr.am/thevikingqueen http://statigr.am/tathariel Anonymous poster hash: 24b3d...ff8 Øyh, det er jo venninnene til venninna mi! :O De dukker stadig opp på bilder sammen i full alve-eller vikingvigør, synes de er så fine ^^ Jeg er en såkalt semigoter, og svinser av og til omkring i fancy antrekk, men til daglig kler jeg meg ganske kjedelig. Har lyst til å innføre flere middelalder-/viktorianerinspirerte elementer til vanlig, men jeg synes rett og slett det er vanskelig å finne ting i den sjangeren som er til hverdagsbruk. Det meste er ting som enten blir veldig lett ødelagt eller er forferdelig upraktisk, eller for "kostymete". Jeg vil jo integrere stilen inn i hverdagsstilen min, ikke kle meg ut
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå