Gå til innhold

Vennene våre lot kjæresten min betale hele maxitaxi regningen på HANS bursdagsfest

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjæresten min har akkurat feiret bursdagen sin. Der var jeg som arrangerte festen, ordnet med mat og kake til vors hjemme hos kjæresten min og meg.

Når vi så skulle bevege oss videre og ut på byen bestilte jeg en maxi taxi, jeg og kjæresten min tok regningen da vi var fremme i byen. I dagene etter sa vi at vi gjerne ville at taxi turen kunne vært et spleiselag da vi syntes 600 kroner (!!) var mye for oss å betale for at resten av gjengen får gratis skyss, etter å ha fått servert både mat og kake på vors hos oss. Ingen protesterte, men ingen har betalt eller tatt intiativ heller. Det er liksom bare glemt. Taxi regningen delt på alle som var mer blir jo knapt 50 kroner på hver, så... Er det virkelig for mye forlangt?

Anonymous poster hash: 3838a...56e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Siden det bare er 50kr på hver så blir det nok en sånn ting som blir utsatt og utsatt fordi det er så lite(for dem) å betale, men det er jo mye samlet for dere. Sier ikke det er riktig altså, men at jeg tenker meg at det er det som skjer. Det er nå bare å minne på, for det går jo an å glemme også, og si at det begynner å haste med "en eller annen regning."

Anonymous poster hash: 81702...073
  • Liker 4
Skrevet

Er det ikke vanlig at man tar initiativet selv?

De gangene jeg har vært med på felles taxi så har kotymen alltid vært at den foran er den som gjør opp med sjåføren, mens de i baksete(ne) tar initiativet til å betale sin del. Enten cash der og da, eller så avtaler de å ta det ved en senere anledning, spandere den første ølen på byen e.l.

Unntak om det er i jobbforbeindelse der arbeidsgiver betaler reiseregningen selvsagt. Utrolig lite omtenksomt, og siden det var bursdagen burde egentlig en av de andre ha tilbudt seg å organisere betalingsgreia. Dette er liksom ikke noe man overlater til bursdagsbarnet med partner.

• Liker 6
Skrevet

Det ble kjæresten min som måtte trekke korter i taxien sa alle vennene våre bare hoppet ut, mens kjæresten min og jeg satt igjen med regningen. Jeg sa straks vi kom ut av taxien at det var snakk om 600 kroner og at vi må gjøre spleiselag på dette siden bursdagsbarnet måtte betale selv. Det gikk inn det ene øret og ut det andre..

• Liker 1
Skrevet

Det ble kjæresten min som måtte trekke korter i taxien sa alle vennene våre bare hoppet ut, mens kjæresten min og jeg satt igjen med regningen. Jeg sa straks vi kom ut av taxien at det var snakk om 600 kroner og at vi må gjøre spleiselag på dette siden bursdagsbarnet måtte betale selv. Det gikk inn det ene øret og ut det andre..

"Parasitter", ville jeg tenkt.

Merkelig at noen har lyst til å være det. Vitner om like lite respekt for seg selv som for det som skal være vennene dems.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Det er sånn man lærer at bussen er en god idè, jeg snakker av erfaring som den som betaler taxiregninga :fnise:

Endret av Evilposelos
  • Liker 9
Skrevet

Hadde sendt alle en melding "Kan alle sette inn 50 kroner på dett kontonummeret? ********* Jeg hadde ikke planer om å sitte igjen med hele taxiregningen. Takk på forhånd :)"

Anonymous poster hash: 8bcaa...a5a
  • Liker 33
Skrevet

Hadde sendt alle en melding "Kan alle sette inn 50 kroner på dett kontonummeret? ********* Jeg hadde ikke planer om å sitte igjen med hele taxiregningen. Takk på forhånd :)"

Anonymous poster hash: 8bcaa...a5a

Dritbra.

Anonymous poster hash: 8acd8...9d0

• Liker 6
Skrevet

HAHAHAHAHA.

For noen forpulte drittsekker!

Anonymous poster hash: ca4cd...04b
Skrevet

Den situasjonen her er veldig "typisk", og det er utrolig kjipt å sitte igjen med regningen.

Som en nevnte over her så ville jeg sendt ut en melding enten per sms, eller facebook, der du enkelt og greit ber de sette inn kr. 50 på kontonummer xxxx.

Det er fort gjort å glemme med litt innabords, spesielt om ting har gått litt fort for seg. Jeg prøver å være flink på å betale tilbake selv, men det har hendt at jeg har glemt det, og da er det veldig greit å få en slik påminnelse.

• Liker 2
Skrevet

Synes du bør minne folk på det, sånt som dette er lett å glemme. I min vennegjeng er det hvertfall sånn at den som betaler sender en melding med hvor mye det blir på hver og kontonummer om vi ikke ordner det samme kveld.

Skrevet

Lett å glemme sånne småbeløp. Og siden ingen protesterte er det bare å sende ut en felles melding på FB, med betalingsinfo.

Anonymous poster hash: bca6c...93b
  • Liker 3
Skrevet

Jepp, det er sånn som skjer om man bestemmer seg for å ta taxi eller maxitaxi. For å unngå det så må man samle inn noen kroner på forhånd til slike utgifter for de spesielle anledningene. Når folk har fått i seg litt å drikke, kombinert med at noen dessverre er slik at de forsøker å åle seg unna så er det for sent når man skal gå ut av taxien.

Anonymous poster hash: 75a52...e32
Skrevet

Hadde sendt ut en mail til alle og sagt noe ala "Heisann, ja det var en artig kveld! de som kunne tenkt seg å gi noe til taxien som kostet Per 600 kroner, blir da beløp/antall folk, overfør gjerne til kontonummer xxxx".

HVis det var avtalen iallefall, at dere skulle spleise? Kanskje de trodde dere betalte for det også?

Anonymous poster hash: e3938...a8b
  • Liker 4
Skrevet

Litt kinkig situasjon. Selv synes jeg det er en selvfølge å bidra med taxiregningen. Har man ikke penger, bør man avklare det på forhånd. Men det var dumt at dere ikke tok initiativ når dere var i taxien. Blir så dumt å ta det opp nå, i ettertid. Spanderte de noe på bursdagsbarnet på byen da? I såfall hadde de jo vært skuls der. Nei, går jo ann å nevne det for de nærmeste, men jeg hadde nok vært redd for å virke gjerrig om jeg hadde sendt rundt sms til hver og én, og ikke hadde tatt det opp i taxien med en gang.

• Liker 3
Skrevet

Dersom dere bare bestilte maxitaxi uten å si ifra til de andre, synes jeg dere skal betale den. Det kan jo være at noen av dem heller ville ordne med skyss selv?

• Liker 8
Skrevet

Dersom dere bare bestilte maxitaxi uten å si ifra til de andre, synes jeg dere skal betale den. Det kan jo være at noen av dem heller ville ordne med skyss selv?

Enig i den her! Hadde vært noe helt annet om det ble sagt ifra først at det ble bestilt taxi, det kommer på ca så og så mye, også betaler hver person så og så mye! De fleste sier jo da ok, også drar de fram en femtilapp eller så spanderer de en øl på byen. Men hadde jeg fått beskjed om det i dagene etterpå hadde jeg nok stussa litt, men sagt ok og tatt det når jeg kom på det!

Skrevet

Da vet du hvem du ikke inviterer på neste bursdagsfest.

Skrevet

Det er for sent å komme med pengekrav i ettertid.

Anonymous poster hash: bd86f...b71
  • Liker 1
Skrevet

:klo: Virkelig? Hos har det blitt bestilt flere ganger taxi uten at alle er klar over det, de som absolutt ikke vil pleier som regel å gå eller ta buss mens resten deler på beløpet

Anonymous poster hash: 5284a...41e

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...