Gå til innhold

Trenger hjelp til å finne en passende parfyme!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lukter meg i hjel i parfymejungelen. Og har ikke tid til å sette av mange dager å tråle parfymerier og lukte for å finne min drømmeparfyme.

Noen som har dufter de kan anbefale?

Jeg liker litt dristige gjerne krydrete dufter, noe som ikke er altfor søtt.

Men den kan ikke være for sterk da pleier jeg å reagere med eksem.

Noe som er passende for oss kvinner i midten/slutten av 30 årene :laugh:

Noen forslag eller tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jean Paul Gaultier (den originale) og Couture Couture fra Juicy Couture.

Anonymous poster hash: 872ee...ec8
Gjest navnelapp
Skrevet

Etra etro, Ambre Fetiche (Parfumerie, Vibes gate), Diptyque Rue St.Germain 34 (Heaven Scent, Eger), Penthalion Amarantine, Laura Mercier Ambre Passion (Gimle), Chanel Allure sensuelle, Givenchy Ange ou Demon, YSL Belle d'opium, Estée Lauder Sensuous, cinnabar eller Knowing. :)

Skrevet

Opium, Spicebomb, White Diamonds.

Er Spicebomb en del av Victor & Rolf sitt sortiment?

Skrevet

Jean Paul Gaultier (den originale) og Couture Couture fra Juicy Couture.

Anonymous poster hash: 872ee...ec8

Takk for tips, jeg elsker faktisk Jean Paul Gaultier, men det er den jeg reagerer med mest eksem av.

Den lukter fantastisk, men jeg tror det er noe i duften som huden min reagerer på. Dessverre må jeg si.

Skrevet

Clinique Elixir?

Anonymous poster hash: d1774...e61
Skrevet

Escada Magnetism :))

Anonymous poster hash: 06935...f37
Gjest navnelapp
Skrevet

Escada Magnetism :))

Anonymous poster hash: 06935...f37

Både den og Spicebomb er veldig søte - som ts seier ikkje fungerer på henne.

Gjest navnelapp
Skrevet

Eg kom på ei til: Dior: Dolce Vita. Knallgod, ikkje for sterk, med eit hint av edeltre.

Skrevet

Er Spicebomb en del av Victor & Rolf sitt sortiment?

Ja, det er herreparfymen. Fantastisk.

Gjest navnelapp
Skrevet

Men eg er nysgjerrig: Har du snusa på nokon av dei eg har anbefalt?

Skrevet (endret)

Oi, nå var det utrolig lenge siden jeg har besøkt KG.. Gøy at tråden jeg dupper innom handler en av mine favoritt-ting. :)

Dristig og gjerne litt krydret sier du.. Første duft som popper inn i hodet mitt er Kenzo Jungle L'Elephant. Den er veldig drøy i bruk, og er en skikkelig krydderbombe med masse kryddernellik. Ikke et snev av sukker i denne. Veldig få butikker som fører denne, så hvis du orker å investere litt anbefaler jeg å bestille en parfymeprøve fra eBay. Kommer helt an på hvor viktig det å finne din "signature scent" er. Denne er unik med stor u.

Nummer to på lista er L de Lolita av Lolita Lempicka. Ser denne på større parfymeforretninger iblant. Den er i samme stil som L'Elephant, men likevel veldig annerledes. To forskjellige typer krydder; denne har kanel. Denne er også litt søtere.

Gres' Ambre de Cabochard fikk jeg veldig lyst å nevne til tross for at du ikke er så veldig glad i søtt. Det er en kjempesær og spesiell parfyme der blåbær spiller hovedrollen. Jeg synes den er veldig feminin og sexy, og den klarer i tillegg å virke moden på grunn av patsjulien. Må kjøpes på nett.

Regner med at du har prøvd Hypnotic Poison fra Dior, den er jo tross alt ganske populær. Den blir veldig søt på enkelte, men på min hud er det en god balanse mellom søtt og treaktig. Jeg kjenner mye lakris og vanilje i denne.

Budoir fra Vivienne Westwood er en duft jeg selv kommer til å kjøpe på nett uten å ha luktet på først. Blir kanskje litt dumt å anbefale noe jeg aldri selv har luktet på, men jeg har fått masse anbefalinger på denne. Den er visst veldig intim og litt provoserende.

Lykke til! Parfymelabyrinten blir man lett "stuck" i.

Endret av Asfalt
Skrevet

Jeg liker å se på denne siden her: http://www.fragrantica.com/groups/

for å se hvilke dufter som er innen den type lukter jeg liker for eksempel. ^^,

Denne siden var super for å finne parfymer innen riktig duftnoter, takk for tips :)

Skrevet

Oi, nå var det utrolig lenge siden jeg har besøkt KG.. Gøy at tråden jeg dupper innom handler en av mine favoritt-ting. :)

Dristig og gjerne litt krydret sier du.. Første duft som popper inn i hodet mitt er Kenzo Jungle L'Elephant. Den er veldig drøy i bruk, og er en skikkelig krydderbombe med masse kryddernellik. Ikke et snev av sukker i denne. Veldig få butikker som fører denne, så hvis du orker å investere litt anbefaler jeg å bestille en parfymeprøve fra eBay. Kommer helt an på hvor viktig det å finne din "signature scent" er. Denne er unik med stor u.

Nummer to på lista er L de Lolita av Lolita Lempicka. Ser denne på større parfymeforretninger iblant. Den er i samme stil som L'Elephant, men likevel veldig annerledes. To forskjellige typer krydder; denne har kanel. Denne er også litt søtere.

Gres' Ambre de Cabochard fikk jeg veldig lyst å nevne til tross for at du ikke er så veldig glad i søtt. Det er en kjempesær og spesiell parfyme der blåbær spiller hovedrollen. Jeg synes den er veldig feminin og sexy, og den klarer i tillegg å virke moden på grunn av patsjulien. Må kjøpes på nett.

Regner med at du har prøvd Hypnotic Poison fra Dior, den er jo tross alt ganske populær. Den blir veldig søt på enkelte, men på min hud er det en god balanse mellom søtt og treaktig. Jeg kjenner mye lakris og vanilje i denne.

Budoir fra Vivienne Westwood er en duft jeg selv kommer til å kjøpe på nett uten å ha luktet på først. Blir kanskje litt dumt å anbefale noe jeg aldri selv har luktet på, men jeg har fått masse anbefalinger på denne. Den er visst veldig intim og litt provoserende.

Lykke til! Parfymelabyrinten blir man lett "stuck" i.

Både den fra Lolita og Kenzo som du anbefaler vet jeg at de har på parfymeriet jeg pleier å handle på, så de to skal jeg stikke innom å lukte litt på, men jeg syns å huske at Lolita er litt søt for min smak.

Hypnotic Poison er dessverre nok en av de jeg får eksem av. Det er merkelig at de duftene jeg foretrekker som regel er de duftene som er for sterke for huden min.

Skrevet

Etter tips fra Gjest så gikk jeg til innkjøp av Chanel Noir…..den er helt fantastisk :rodmer:

Litt tung, litt krydder og ikke sukkersøt:)

Skrevet

Etter tips fra Gjest så gikk jeg til innkjøp av Chanel Noir…..den er helt fantastisk :rodmer:

Litt tung, litt krydder og ikke sukkersøt:)

Takk for tips, jeg har hørt mye positivt om den, mulig jeg må ned på parfymeriet og teste den.

Jeg kjøper ikke lenger en parfyme uten å ha testet den på huden i minst ett døgn da utrolig mange parfymer har begynt å gi meg eksem. Har heldigvis ett parfymeri hvor de er veldig forståelsesfulle for dette så sender med meg utrolig mange testere og små parfyme-tester for at jeg skal få prøvd skikkelig før jeg kjøper.

Gjest Ingaborga
Skrevet

Jeg har dot av Marc Jacobs, men den er litt søt, samme går for Taj sunset av Escada, men Elixir av Escada synes jeg ikke er så søt, men den jeg har er ganske kraftig, men ifølge søskenbarnet mitt, som jeg fikk den av, kommer den i tre forskjellige styrker, og jeg har den sterkeste :kyss2:

Skrevet

Kjøpte nettopp Le Parfum fra Elie Saab. Litt tung, krydret og deilig, deilig. En soleklar ny favoritt! Minner bittelitt om den fra Jean Paul Gaultier, men MYE bedre, synes jeg. Har hatt JPG før, men ble lei av den.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...