AnonymBruker Skrevet 21. januar 2014 #1 Skrevet 21. januar 2014 Jogget på tredemølle i dag etter en lengere treningspause. Startet rolig med å gå raskt, og økte tempoet forsiktig. Etter ca 15 minutter skulle jeg øke på litt ekstra de siste minuttene, og da "smalt" det plutselig til i hoften. Kjennes ut som det sitter helt ytterst på hoftekammen. Var såpass at jeg hadde problemer med å legge vekt på benet en stund. Nå er det ikke vondt hele tiden, kun når jeg trår ned. eller strekker på hoften på den siden. Noen som vet hva dette kan være? Har gode sko og jogger greit, har ikke merket dette tidligere ved jogging ute eller på mølle, eller på ellipsemaskin. Anonymous poster hash: 30468...704
Ian Skrevet 22. januar 2014 #2 Skrevet 22. januar 2014 Høres ut som slitasje. Kutt ut tredemølla og sykle i stedet.
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2014 #3 Skrevet 22. januar 2014 Høres ut som slitasje. Kutt ut tredemølla og sykle i stedet. Slitasje er det neppe, har ikke jogget så mye, verken på mølle eller ute. Anonymous poster hash: 30468...704
Wiggins Skrevet 22. januar 2014 #4 Skrevet 22. januar 2014 Jogget på tredemølle i dag etter en lengere treningspause. Startet rolig med å gå raskt, og økte tempoet forsiktig. Etter ca 15 minutter skulle jeg øke på litt ekstra de siste minuttene, og da "smalt" det plutselig til i hoften. Kjennes ut som det sitter helt ytterst på hoftekammen. Var såpass at jeg hadde problemer med å legge vekt på benet en stund. Nå er det ikke vondt hele tiden, kun når jeg trår ned. eller strekker på hoften på den siden. Noen som vet hva dette kan være? Har gode sko og jogger greit, har ikke merket dette tidligere ved jogging ute eller på mølle, eller på ellipsemaskin. Anonymous poster hash: 30468...704 Ta en pause fra jogginga. Jogging på tredemølle er uansett ikke bra. Vi mennesker er tilpassa å ferdes i ulendt terreng, ikke paddeflatt underlag som tredemølla gir. Ta det rolig noen dager nå og prøv så sykling, svømming eller langrenn, altså treningsformer som ikke gir støtbelastning på beina. Hvis det gjør vondt da kan du ta en tur til legen. 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2014 #5 Skrevet 1. februar 2014 Nå er det 10 dager siden dette skjedde, og jeg har fortsatt vondt i hoften. Klarer å gå på det, men anstrenger meg for å ikke trå feil, da "smeller" det til igjen og blir vondere. Når jeg sitter eller ligger lenge blir det verre. Jogge har jeg ikke gjort siden, har prøvd å sykle og gå på ellipse, men enhver anstrengelse gjør vondt. Klarer om jeg presser meg, men det gjør vondt og jeg vil ikke ødelegge mer enn jeg har gjort. Løfter jeg tungt (fysisk jobb) svikter det litt i hoften, trapper er ille, spesielt når vekten er på den siden. Må nok ta en tur til lege og få sjekket dette, men tipper fastlegen ikke vet noe særlig. Bør jeg få henvisning til fysio, eller er kanskje kiro bedre? Og er det ingen som vet hva det kan være (utenom slitasje, som det garantert ikke er)? Anonymous poster hash: 30468...704
Gjest Emmanuelle Skrevet 1. februar 2014 #7 Skrevet 1. februar 2014 (endret) Mulig du har det samme som meg. Jeg har hatt mye problemer med høyre kne, noe som gjør at jeg ofte tar meg selv i å overkompensere mot venstre side som da igjen resulterer i en slags "smerteknekk" i venstre hofte. Trener du styrke? For meg er det iallefall alfa og omega å få trent opp musklene i bena så de holder vekten min jevnt. Hadde noen måneders treningsopphold før jul og merket det med en gang da jeg kom igang med trening nå i januar. Har nå trent 3 uker med kondis og funksjonell styrke, merker helt klart forskjell. Regner med det er borte om noen uker til. Det skader jo aldri å stikke en tur til legen for å være sikker, men tenkte jeg skulle gi mine 2 cent iallefall Endret 1. februar 2014 av Emmanuelle
Wiggins Skrevet 1. februar 2014 #8 Skrevet 1. februar 2014 Nå er det 10 dager siden dette skjedde, og jeg har fortsatt vondt i hoften. Klarer å gå på det, men anstrenger meg for å ikke trå feil, da "smeller" det til igjen og blir vondere. Når jeg sitter eller ligger lenge blir det verre. Jogge har jeg ikke gjort siden, har prøvd å sykle og gå på ellipse, men enhver anstrengelse gjør vondt. Klarer om jeg presser meg, men det gjør vondt og jeg vil ikke ødelegge mer enn jeg har gjort. Løfter jeg tungt (fysisk jobb) svikter det litt i hoften, trapper er ille, spesielt når vekten er på den siden. Må nok ta en tur til lege og få sjekket dette, men tipper fastlegen ikke vet noe særlig. Bør jeg få henvisning til fysio, eller er kanskje kiro bedre? Og er det ingen som vet hva det kan være (utenom slitasje, som det garantert ikke er)? Anonymous poster hash: 30468...704 Dette høres ut som mat for en fysioterapeut og/eller en kiropraktor, kanskje først og fremst sistnevnte. Jeg har noen ganger overanstrengt meg med det resultat at en muskel i bekkenet låser seg. Da gjør det vondt i hofta om jeg går, står, sitter eller ligger. Da har kiropraktoren tatt et grep slik at det knekker i hofta og løser opp muskulaturen, og det har hjulpet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå