AnonymBruker Skrevet 21. januar 2014 #1 Skrevet 21. januar 2014 Jeg har akkurat meldt meg inn i treningssenter og skal på første gruppetime om et par dager. Har ikke trent på flere år, så det blir jo tungt i starten. Merker jo at for mange er trening selve livet omtrent. Folk ELSKER jo å trene. Hva har trening gjort for deg? Hvordan hjelper det deg mentalt og fysisk? Hvordan har livet endret seg etter at du begynte å trene? Blir livet litt bedre og lettere? Jeg er mye lei meg om dagen av flere grunner, men mest på grunn av kjærlighetssorg. Derfor jeg lurer på hvordan trening påvirker en mentalt. Lei av å gå rundt med en vond klump inni meg og kjempe mot tårene hele dagen. Anonymous poster hash: 27e04...8e0
Gjest Ozelot Skrevet 21. januar 2014 #2 Skrevet 21. januar 2014 Jeg trener av nødvendighet, ikke fornøyelse. Dog, det er litt kult å kjenne hvor mye bedre i form jeg er blitt.
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2014 #3 Skrevet 21. januar 2014 Jeg trener fordi: det gjør meg glad det gir meg energi det er et frirom som bare er mitt (trene med andre? Nei takk!) det er utrolig effektivt når det gjelder å blokke ut tanker og meditere det gjør meg sterkere og mer utholdende det gir meg mestringsfølelse jeg får bedre selvfølelse Mitt liv har blitt mye bedre etter at jeg begynte å trene.Jeg trener variert; jogger, trx, zumba, styrketrening med vekter og med apparater, yoga, sykling, ellipse, både gruppetimer og på egen hånd. Ja, trening påvirker en (i alle fall meg) mentalt. Ta i skikkelig, få ut all guffa, du vil føle deg mye bedre. Håper du kommer av kjærlighetssorgen snart, husk at når det er som svartest kan det bare bli lysere. Anonymous poster hash: 7eb80...f9f
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2014 #4 Skrevet 21. januar 2014 Jeg trener fordi: Gir meg mer energi Bedre selvtillit Gøy med resultater God samvittighet Følelsen når man er ferdig med en hard økt Trener hovedsakelig styrke men trener thai boksing 1 gang i uken utmerket måte å få ut frustrasjon på og det er gøy! Anonymous poster hash: 835d2...6b5
Gjest Runforit Skrevet 22. januar 2014 #5 Skrevet 22. januar 2014 Jeg trener fordi det gir meg glede og overskudd. Fordi jeg liker å holde meg i bevegelse og fordi jeg liker å en fit og trent kropp. Det er bra for helsen. Det er bra for psyken. Når det er sagt; Det var et helvete å starte og det tok tid før energien og overskuddet alle snakket om kom. Men når du først har kommet til det punktet det treningen gir deg energi, overskudd og glede så er det ikke ikke noen vei tilbake
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2014 #6 Skrevet 22. januar 2014 Jeg trener fordi det gir meg glede og overskudd. Fordi jeg liker å holde meg i bevegelse og fordi jeg liker å en fit og trent kropp. Det er bra for helsen. Det er bra for psyken.Når det er sagt; Det var et helvete å starte og det tok tid før energien og overskuddet alle snakket om kom. Men når du først har kommet til det punktet det treningen gir deg energi, overskudd og glede så er det ikke ikke noen vei tilbake Hvor lang tid tok dette for deg da? Anonymous poster hash: 27e04...8e0
maple leaves Skrevet 22. januar 2014 #7 Skrevet 22. januar 2014 Jeg hater å trene, men gjør det for at samfunnet sier jeg burde (må?). Jeg tenker selvsagt det er en fin måte å holde kroppen sunn og sprek på, men det er den eneste gevinsten jeg tenker på. Misforstå meg rett, det er en flott gevinst, men det gjør ikke treningen noe bedre eller gøyere. 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2014 #8 Skrevet 22. januar 2014 Jeg trener hovedsakelig for ikke å bli deprimert igjen. Det fungerer.Anonymous poster hash: 6fb9c...293 3
Gjest Runforit Skrevet 22. januar 2014 #9 Skrevet 22. januar 2014 Hvor lang tid tok dette for deg da?Anonymous poster hash: 27e04...8e0 Tror det tok ca. 6 mnd før jeg virkelig startet å elske treningen. Fikk min første Runners High Det startet nok med mer stolhet før( 3 mnd) fordi progresjonen kom veldig raskt og jeg merket at jeg fikk fremgang. Men overskuddet, energien og vanen kom etter ca. 6 mnd. Da merket jeg at jeg ble rastløs om jeg ikke fikk trent.
Gjest Emmanuelle Skrevet 22. januar 2014 #10 Skrevet 22. januar 2014 Jeg trener fordi jeg: - føler jeg får bedre kontakt med og kontroll på kroppen - blir ikke så lett stressa/ hjertebank - huden min blir bedre - kan løpe til bussen uten problemer - spiser sunnere når jeg trener - blir mye gladere, får mer energi - liker følelsen jeg får etter en god treningsøkt - elsker å føle meg sporty - synes jeg ser bedre ut i treningstights, hestehale og med svett tryne enn dolla opp til fest
Gjest lillelarve Skrevet 22. januar 2014 #11 Skrevet 22. januar 2014 Trening gjør meg glad; det gir meg mer mening i hverdagen, fordi jeg hele tiden har mål jeg skal nå. Mens jeg trener, hører jeg på musikk. Det får meg i godt humør. Etter en god joggetur, spiser jeg et godt, sunt måltid og kan legge meg med god samvittighet. Når jeg kjeder meg og ikke har noe å gjøre, drar jeg ut og jogger/går en tur. Da får jeg klarnet tankene, luftet meg litt. Trening forbedrer ikke bare det fysiske, men også det mentale. Jeg får mer motivasjon; og ikke bare når det kommer til trening, men til alt annet. Jeg får mer energi og dermed klarer jeg å yte mer i skole, jobb eller hva enn jeg gjør. I tillegg blir sexen bedre. Trening gjør meg glad, så jeg vet ikke hvorfor jeg har utsatt det så lenge :-)
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2014 #12 Skrevet 22. januar 2014 Ingenting. Anonymous poster hash: ba79c...ef8
Hokus Pokus Skrevet 22. januar 2014 #13 Skrevet 22. januar 2014 Kjempemasse! Begynte å trene for to år siden og elsker det! Trener ca 3-4 ganger i uken Jeg er i myye bedre humør, bedre selvtillitt, sover bedre, konsentrerer meg bedre, har skaffet meg en kropp som jeg kan være kjempestolt av og tenke "dette har jeg jobbet for og fortjent". Heerlig. Når jeg var yngre hadde jeg dårlig selvbilde, men jeg har lært å elske meg selv, delvis pga trening. Trening er ikke minst morsomt og samtidig som man mister litt energi, kan man kjenne at man tjener enda mer. Når man først er igang og har kommet i en god rutine, er det vanskelig å slutte og den følelsen av å nå målene sine og merke fobedringer er fantastisk. (I tillegg møtte jeg flørten min på treningssenteret ) Lykke til
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2014 #14 Skrevet 22. januar 2014 Trening har gitt meg spiseforstyrrelser dessverre. Anonymous poster hash: 6bc71...6b4
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2014 #15 Skrevet 22. januar 2014 Flere som syntes det var tungt og komme igang?Anonymous poster hash: cab7c...bea
kaktusfruen Skrevet 22. januar 2014 #16 Skrevet 22. januar 2014 Alt som er sagt her:) - Energi og glede. - Reduserer stress. - Fungerer som terapi. - Øker selvtilliten når jeg mestrer noe nytt. - Letter hverdagsaktiviteten. - Spiser sunnere. - Ser bedre ut. Det kan nok fungere motsatt når man er i startfasen: - Energi og glede (heller --> gjør en sliten og irritabel fordi trening er et ork) - Reduserer stress (heller --> øker stressnivået fordi man kanskje starter for ambisiøst) - Fungerer som terapi (heller --> bidrar til dårlig samvittighet) - Øker selvtilliten når jeg mestrer noe nytt (heller --> reduserer selvtilliten fordi man sammenligner seg med andre og mer treningsvante) - Letter hverdagsaktiviteten (heller --> stivhet og stølhet gjør den minste trapp til et rent helvete) - Spiser sunnere (heller --> "nå har jeg vært flink og fortjener vel er sjokolade?") - Ser bedre ut (heller --> "jeg ser jo lik ut, når kommer fremgangen?") Det jeg prøver å si er: Hold ut!! Det blir bedre etter hvert 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2014 #17 Skrevet 22. januar 2014 Jeg trener kun i natur, 5 -6dager i uka. Hjelper mot stress, depresjon, rastløshet, kjedsomhet, angst, ensomhet osv. Gir meg energi, selvtillit, motivasjon, glede, orden i tanker + kreative idéer osv. Elsker å være ute i naturen enten det er en lang gåtur/fjelltur, jogge-, sykkel- eller skitur. Alle har godt av å komme seg ut og det er i tilegg fantastisk trening for hele kroppen. Anonymous poster hash: e41fd...260
Nevian Skrevet 22. januar 2014 #18 Skrevet 22. januar 2014 Trener (Taekwondo) fordi: Det rettferdiggjør sofasitting. Det føles godt etterpå. Kroppen har godt av det. Jeg lærer noe. Det er sosialt.
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2014 #19 Skrevet 23. januar 2014 Jeg trener fordi da kan jeg banke opp alle. Neida. Fordi... Vet ikke. Kroppen er mitt tempel. En tar da vare på tempelet sitt? Anonymous poster hash: a473d...20f
Snurrebart Skrevet 23. januar 2014 #20 Skrevet 23. januar 2014 Hva har trening gjort for deg? Hvordan hjelper det deg mentalt og fysisk? Hvordan har livet endret seg etter at du begynte å trene?Anonymous poster hash: 27e04...8e0 Dessverre kan jeg ikke trene så mye, for jeg blir totalt utbrent og kan ende opp i senga en uke etterpå. Jeg hadde håpet på den effekten som de aller fleste andre har, og til tider glemmer jeg at jeg er annerledes og trener. Og går på en smell igjen. Pga. ryggskade må jeg gjøre noen strekke- og balanseøvelser, men det er alt jeg orker å gjøre. Jeg hadde PT en liten stund, og selv om øvelsene og treneren var veldig bra, så fikk jeg altså ikke det utbyttet jeg burde fått. Fikk i stedet 2 uker sykmelding. *irritert*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå