AnonymBruker Skrevet 21. januar 2014 #1 Skrevet 21. januar 2014 Inviterte et par venninner på middag, jeg stod for alle ingredienser og de skulle bare ta med det de ville til litt snacks etterpå. Hun ene venninnen gikk litt før hun andre, og når den andre skulle gå, så tar hun og skyfler potetgull tilbake i posen fra bollen, og tar med seg resten av sjokolade som hun og den andre jenta tok med. Glad sier hun "sånn, da har jeg og samboer litt snacks i kveld også" og smiler til meg. Jeg ble så satt ut at jeg bare "eeh, ja, jo.." Så dro hun. Jeg lurer på, er dette vanlig ting å gjøre?? Anonymous poster hash: 039fc...b8c
Strikkesokken Skrevet 21. januar 2014 #2 Skrevet 21. januar 2014 Nei..det har jeg aldri hørt om før. Spesielt! 9
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2014 #3 Skrevet 21. januar 2014 Ikke i min omgangskrets i hvert fall Anonymous poster hash: 557d1...a0c 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2014 #5 Skrevet 21. januar 2014 Dette er en venninne jeg har hatt på middag mange ganger, og det er første gang hun gjør noe slikt. Jeg vet at den nye samboeren hennes er i overkant veldig gjerrig, så jeg lurer på om dette er noe hun har plukka opp fra ham, for det ligner ikke hennes oppførsel. Ble rett og slett stum, visste ikke hva jeg skulle si.. ts Anonymous poster hash: 039fc...b8c 2
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2014 #7 Skrevet 21. januar 2014 Gjør det noe da? Anonymous poster hash: 743ca...2d8
Gamerfrue Skrevet 21. januar 2014 #8 Skrevet 21. januar 2014 oi, wow - da hadde jeg blitt sur! Altså, når du inviterer, så er jo du naturlig nok ansvarlig for utgifter for mat med mindre dere har avtalt noe annet, men jeg synes det er smålig av de som skal ta med seg smått og godt å utnytte din gjestfrihet på denne måten. Jeg opplevde at en venninne inviterte seg selv OG venner av seg selv (bekjente av meg) til min leilighet på taco. Jeg kjøpte inn alt, og da en av de som kom var høflige nok å spørre på forhånd om de skulle ta med seg noe, svarte jeg nei, men at det kunne være hyggelig om vi delte på utgiftene. (ettersom jeg ikke hadde invitert dem selv) Da ble min venninne (som hadde invitert dem) sjokka over at jeg kunne si noe sånt... Jeg sto heldigvis på mitt, men i ettertid var hun den eneste som ikke betalte. Det er dårlig gjort av venner å gjøre som de gjorde med deg, det er ikke normalt for folk som har litt vett mellom ørene. 5
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2014 #10 Skrevet 21. januar 2014 Sært. Anonymous poster hash: 11ba7...1bc 2
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2014 #11 Skrevet 21. januar 2014 Gjør det noe da? Anonymous poster hash: 743ca...2d8 Jeg vet ikke om jeg ble skuffa eller sjokka, jeg synes det var litt.. rart? Spesielt når ikke alt godteriet var hennes en gang. Noe kom jo fra den andre venninnen, og vanligvis er det slik at man ikke tar med seg "restene" når man går fra middag hos hverandre, men lar det bli igjen til verten. Slik jeg ser det i allefall.. ts Anonymous poster hash: 039fc...b8c 5
Gjest Ozelot Skrevet 21. januar 2014 #12 Skrevet 21. januar 2014 Virker på meg som hun er litt knipen på ting ja. Og det går faktisk an å ta etter personlighetene til samboeren/ektefellen. Har sett slikt selv. 1
Arlea Skrevet 21. januar 2014 #13 Skrevet 21. januar 2014 Å hjelpe meg. Det hadde aldri falt meg inn å gjøre noe sånt hvis jeg har fått påspandert mat og blitt bedt om å ta med noe småtteri til selskapet. Gjør det noe da? Anonymous poster hash: 743ca...2d8 Haha nei kanskje ikke, men det er utrolig spesielt, og nesten litt smålig å ikke legge den igjen når man har kommet til dekket bord. Slik jeg forstod det så var det avtalt at snacksen var hennes bidrag til laget, og da tar du den i alle fall ikke med deg fordi om du drar tidligere enn de andre og har fått din del. 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2014 #14 Skrevet 21. januar 2014 Jeg kommer til å bli veldig lei meg om min venninne begynner å ta etter sin samboer...... Vet både fra henne og felles venner at han er både gnien, gjerrig, over the top sjalu, og mister han en krone på bakken så bruker han resten av dagen på å finne den.. Morsomme er at de til sammen tjener litt over 100 000 pr mnd, riktignok før skatt, men likevel. ts. Anonymous poster hash: 039fc...b8c
She_Leiva Skrevet 21. januar 2014 #15 Skrevet 21. januar 2014 (endret) Jeg har også en venninne som er litt sånn. Inviterer seg selv på middag og spiser fritt ut av skapene mine mens hun er her. Om hun ved ett eller annet tilfelle har med noe selv, så er det ikke snakk om at det skal deles eller ligge igjen noe. Sist gang hun hadde med noe (som var på nyttårsaften og vi hadde invitert på kalkun, god drikke og spilling), var det en pose bacon-snacks som hun satt å skuffa i seg uten å spørre noen av oss, greit nok det, men da hun ringte dagen etterpå for å si at hun kom innom for å hente den ble jeg rett og slett SJOKKERT! En halvspist bacon-snacks-pose liksom... My gad. Endret 21. januar 2014 av She_Leiva 4
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2014 #16 Skrevet 21. januar 2014 Skjønner ikke helt hva det er å være skuffa over (av alle følelser)? Men jeg hadde nok flirt godt, ja, hvis dette skjedde med meg.Anonymous poster hash: 5b224...d31
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2014 #17 Skrevet 21. januar 2014 Haha, så jævlig håpløst av henne. Jeg hadde ikke tatt meg nær av det eller blitt skuffet, jeg hadde bare sittet der som et spørsmålstegn og lurt på hvem hun hadde tapt veddemål mot for å måtte gå så langt utenfor normalen. Anonymous poster hash: 00eff...667 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2014 #18 Skrevet 21. januar 2014 Ja, skuffa er nok feil ordbruk, jeg ble heller paff, sjokkert, satt ut, lurte på om jeg skulle le høyt, rett og slett kom dette uventet hehe ts En halv pose baconsnacks, hjelpe meg.. Hadde min venninne ringt i morgen og sagt hun kommer innom for å hente resten av godteriet så tror jeg haka mi hadde fallt i gulvet, hvilket den gjorde da hun sa det foran meg og i grunn. Anonymous poster hash: 039fc...b8c
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2014 #19 Skrevet 21. januar 2014 Når jeg har venner på besøk og jeg lager mat har vi spleiset på alt sammen, og den som ville ha med seg noe hjem har fått det alt ettersom hva de andre hadde lyst på. Altså, vi deler restene. Jeg kunne aldri tenkt meg å ta med meg noe hjem uten at det først var avklart med de andre. Kun om jeg kjøpte en sjokolade som jeg ikke har delt med de andre, da stiller det seg annerledes. Anonymous poster hash: a8ecc...061
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2014 #20 Skrevet 22. januar 2014 Det var gjerrig og sært. Vil heller si det var mer normalt at vertinnen ba folk ta med seg rester hjem. hvis det f.eks var noe snacks hun visste at hun selv ikke kom til å like eller spise opp...... Anonymous poster hash: ab02c...1c5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå