AnonymBruker Skrevet 21. januar 2014 #1 Skrevet 21. januar 2014 Det kom en kunde inn i butikken ca 7 minutter før stengetid i dag, og skulle ha oppsatt en bukett med 20 roser, mens jeg holdt på å gjøre klart til stenging. Da sa jeg at det tror jeg dessverre ikke at jeg rekker innen stengetid. Hun ble veldig sur, og sa at hun heller kunne handle dem i morgen. Da sa jeg at jeg kan gjerne lage en bukett til henne i morgen, men da sa hun i sinne at hun heller skulle dra et annet sted å kjøpe buketten. Nå angrer jeg litt, men samtidig så tar det faktisk litt tid å sette sammen en bukett. Stilkene skal tas av blader og kuttes av torner og settes sammen, for deretter å snitte buketten, ha på vann, for til slutt å pakke den godt inn i denne kulda, før jeg slår inn på kassa og tar i mot betaling. Jeg har ganske mye å gjøre før jeg er ferdig om kveldene 30 minutter etter at senteret stenger. Alt av snittblomster og bunter skal inn blant annet, og jeg skal ta oppgjøret, samt gjøre rent kassaområdet og andre småting. Det kom også en annen kunde rett etter henne og handlet roser, og det var ikke noe problem, for til han var det bare å ha på vann, pakke inn og ta i mot betaling. Jeg kan godt strekke meg til litt etter stengetid hvis noen kommer i siste liten, så lenge jeg ikke trenger å gjøre ekstra tjenester som tar lang tid. Jeg tenker også at dersom det er veldig viktig å få satt opp bukett, så kan man ringe til oss, eller stikke innom litt tidligere. Det er det mange som gjør... Anonymous poster hash: e8492...4e0
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2014 #2 Skrevet 21. januar 2014 Tar dere ikke av bladene og fjerner torner når de ankommer butikken? Anonymous poster hash: 87e77...515
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2014 #3 Skrevet 21. januar 2014 Som kunde ville ihvertfall jeg forstått det hvis det var en tidkrevende prosess, og det var rett før stengetid. Men hadde sikkert blitt litt skuffa sånn på innsiden hvis jeg helst skulle hatt rosene der og da, men det er jo teknisk sett ikke din feil. Tenker ihvertfall jeg. Det blir litt som å prøve å få drop in time hos frisør ikke så lenge før stengetid, av og til er man bare for sent ute Anonymous poster hash: 0b0f9...779 16
Gumman87 Skrevet 21. januar 2014 #4 Skrevet 21. januar 2014 Kunden var der tross alt før stengetid.. Skjønner godt at kunden ble sur. Hadde jeg også blitt. 27
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 21. januar 2014 Populært innlegg #5 Skrevet 21. januar 2014 Kunden var der tross alt før stengetid.. Skjønner godt at kunden ble sur. Hadde jeg også blitt. Så om du kommer deg inn dørene på den lokale matbutikken 2 minutter før stengetid, så tror du det er greit at du bruker en 20 minutter på å handle...? Anonymous poster hash: 72da8...fce 80
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 21. januar 2014 Populært innlegg #6 Skrevet 21. januar 2014 Kunden var der tross alt før stengetid.. Skjønner godt at kunden ble sur. Hadde jeg også blitt. Da er du virkelig kravstor! Mener du at de ansatte skal stå til lenge etter stengtid, fordi DU kommer å krever service som faktisk tar tid, rett før stengetid? Har du normal folkeskikk, så kunne du faktisk ta deg tid til å dra til butikken litt tidligere! Anonymous poster hash: e8492...4e0 52
Gjest ungogdum Skrevet 21. januar 2014 #7 Skrevet 21. januar 2014 (endret) Konklusjon: Hun er frekk. Man reagerer ikke sånn, jeg syntes faktisk ikke man skal det.. Så lenge selgeren er høflig, serviceinnstilt og forklarer hvorfor/hvorfor ikke, noe det virker som du gjorde, så er det bare kvalmt av kunden å bli snurt og forente at hele verden rullerer rundt henne.. Men, vi må bare leve med de, disse frekke kundene... Vi får bare tenke på at vi ikke er en av de. Endret 21. januar 2014 av ungogdum
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2014 #8 Skrevet 21. januar 2014 Jeg jobba på matvarebutikk før, og jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har stått oppimot en time etter arbeidsdagen, spesielt på lørdagen, fordi en kunde kommer to på stengetid og skal bare ha melk (mat for hele måneden, pluss kikke litt i bladene). Kjipt, irriterende og jeg ga vel litt utrykk for det me de som hadde det som vane, men jeg sa aldri det rekker du ikke. Om de var inne i butikken før stengetid så er det slik. Unntaket er ølsalg, det skal slås inn i kassen før salget stenger. Syns det er kjipt, men det hører butikkyrket til, og da får man bare finne seg i det. Anonymous poster hash: af058...465 4
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2014 #9 Skrevet 21. januar 2014 Konklusjon: Hun er frekk. Man reagerer ikke sånn, jeg syntes faktisk ikke man skal det.. Så lenge selgeren er høflig, serviceinnstilt og forklarer hvorfor/hvorfor ikke, noe det virker som du gjorde, så er det bare kvalmt av kunden å bli snurt og forente at hele verden rullerer rundt henne.. Men, vi må bare leve med de, disse frekke kundene... Vi får bare tenke på at vi ikke er en av de. Enig med deg. Det virker jo ikke som at det var slik hastverk heller, da hun tydeligvis kan dra ut og handle buketten i morgen.. Anonymous poster hash: e8492...4e0 1
Gumman87 Skrevet 21. januar 2014 #10 Skrevet 21. januar 2014 Rekker å gjøre en del på 7 minutter.. 10
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2014 #11 Skrevet 21. januar 2014 Det er jo butikken som taper penger og omdømme når hun forteller dette til alle vennene sine. Så da er det kanskje verdt å gjøre en ekstra innsats selv om du hadde mye å gjøre før stengetid.Anonymous poster hash: b0175...08f 10
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2014 #12 Skrevet 21. januar 2014 Kunden var der tross alt før stengetid.. Skjønner godt at kunden ble sur. Hadde jeg også blitt. Da er du merkelig. Anonymous poster hash: e52eb...d75 17
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2014 #13 Skrevet 21. januar 2014 Jeg jobba på matvarebutikk før, og jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har stått oppimot en time etter arbeidsdagen, spesielt på lørdagen, fordi en kunde kommer to på stengetid og skal bare ha melk (mat for hele måneden, pluss kikke litt i bladene). Kjipt, irriterende og jeg ga vel litt utrykk for det me de som hadde det som vane, men jeg sa aldri det rekker du ikke. Om de var inne i butikken før stengetid så er det slik. Unntaket er ølsalg, det skal slås inn i kassen før salget stenger. Syns det er kjipt, men det hører butikkyrket til, og da får man bare finne seg i det. Anonymous poster hash: af058...465 Gjør det vel ikke. Det er ikke meninga at man skal holde butikken åpen 1 time etter stenge tid fordi noen er så evneveike at de ikke klarer å se på klokka. eller at de i det hele tatt bryr seg om andre. Jeg kan gjerne stå et par minutter etter stenge tid. men jeg kommer ikke til å stå der i evigheter fordi noen "skal bare" . Anonymous poster hash: 24803...72e 8
globalagogo Skrevet 21. januar 2014 #14 Skrevet 21. januar 2014 Syns du hadde rett, hvis det stemmer at du sa fra på en høflig og saklig måte:-) Enten fikk hun kjøpe dem med en gang og dandere selv, eller så fikk hun dem i morgen. Kjerring ass 4
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2014 #15 Skrevet 21. januar 2014 Gjør det vel ikke. Det er ikke meninga at man skal holde butikken åpen 1 time etter stenge tid fordi noen er så evneveike at de ikke klarer å se på klokka. eller at de i det hele tatt bryr seg om andre. Jeg kan gjerne stå et par minutter etter stenge tid. men jeg kommer ikke til å stå der i evigheter fordi noen "skal bare" . Anonymous poster hash: 24803...72e Butikken ble ikke holdt oppe en time etter stengetid, det ble kanskje et kvarter-tyve minutter. Men etterpå så skal man ta kassen, rydde kvitteringer og ting folk har satt fra seg, samle korger utenfor, skjære aviser, sette på alarmer og låse. Fikk bare lønn frem til stengetid og sjefen ga beskjed om at folk som var inne i butikken før vi låste (på minuttet stengetid) skulle få gjøre seg ferdige. Anonymous poster hash: af058...465 3
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2014 #16 Skrevet 21. januar 2014 Det er jo butikken som taper penger og omdømme når hun forteller dette til alle vennene sine. Så da er det kanskje verdt å gjøre en ekstra innsats selv om du hadde mye å gjøre før stengetid.Anonymous poster hash: b0175...08f Den jevne ansatte bryr seg ike om dette. De vil hjem når de er ferdige på jobb, og det har de også rett til. Anonymous poster hash: 3818d...e29 7
TrickyCicci Skrevet 21. januar 2014 #17 Skrevet 21. januar 2014 Tja... Hun kunne jo kommet før, det er je helt enig i, men de gangene jeg har kjøpt buketter på sparket, har det aldri tatt mer enn 5 min og sette dem sammen. Så jeg hadde hvis jeg kom 7min før stengetid trodd at det var nok tid, basert på tidligere erfaring. Jeg hadde dog ikke blitt fornærma og snakket slik til deg, men jeg hadde nok fort handlet et annet sted likevel.. 5
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2014 #18 Skrevet 21. januar 2014 Det er jo butikken som taper penger og omdømme når hun forteller dette til alle vennene sine. Så da er det kanskje verdt å gjøre en ekstra innsats selv om du hadde mye å gjøre før stengetid.Anonymous poster hash: b0175...08f Det vil alltid være noen som er misfornøyde, uansett hvor mye service og hjelp de får. Anonymous poster hash: e8492...4e0 3
Chien Skrevet 21. januar 2014 #19 Skrevet 21. januar 2014 Jeg hadde ordnet den buketten. Er på kunden sin side i dette. 12
Gjest Jumo Skrevet 21. januar 2014 #20 Skrevet 21. januar 2014 (endret) Ah. Minner meg om min tid tilbake i dyrebutikken, da kundene gjerne kunne finne på å krabbe under gitteret som var halvveis nede i det klokken slo 20:00! Og påstå at jeg skulle fange fisk til det jævla svære akvariet h*n hadde hjemme. Skulle ikke bare ha et par stykker, men 10 av den typen og 10 av den typen, akkurat DEN og DEN spesifikke fisken av de 50 som var i samme akvarium ... Var snill den ene gangen, aldri igjen. Endret 21. januar 2014 av Jumo 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå