Gå til innhold

Kan man gå ned i vekt bare ved hjelp av mat?

Anbefalte innlegg

Skrevet

ja det er spørsmålet :P sett at man ikke trener, er det mulig å gå ned i vekt ved hjelp av mat?

PS: er ikke dermed sagt at jeg skal ned i vekt uten å trene altså, er bare et spm :P

Anonymous poster hash: 0d7f2...462
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er du seriøs? Selvfølgelig.

Gjest Riskjeks
Skrevet

Selvfølgelig! Hva man spiser er mye viktigere enn trening hvis man skal gå ned i vekt.

Skrevet

Er du seriøs? Selvfølgelig.

alle jeg snakker med snakker bare om trening og styrke osv :P så begynner jo å lure da :P

Skrevet

Ja.

Anonymous poster hash: 475b6...7e6
Skrevet

Ja så klart er det mulig. :) Så lenge du spiser mindre enn du forbrenner så går du ned i vekt.

Anonymous poster hash: 6b1fc...638
Skrevet

alle jeg snakker med snakker bare om trening og styrke osv :P så begynner jo å lure da :P

Da må du lese litt.

Ikke meningen å være ufin, altså, men dette er allmennkunnskap.

Skrevet

Jeg har lest at kosthold er 80% og trening er 20%, men at det krever 100% viljestyrke. Synes det passer ganske bra jeg :)

Skrevet

Mat er det absolut viktigste når man skal ned i vekt. Mat er kilo, trening er gram.

Anonymous poster hash: f0803...ef1
  • Liker 1
Skrevet

Jeg gikk ned 32 kg på et år, og jeg satt og lå i seng/sofa hele døgnet. Da jeg hadde sykdommen ME.

Skrevet

da skal jeg belære de bedreviterene her som henger på et treningsstudio hele dagen og som etterpå stikker på statoil å kjøper seg burger :P

Skrevet

Man kan fint gå ned i vekt om man holder seg borte fra det som gjør at man legger på seg.

Om du kutter ut hvetmel og sukker og stivelse, så vil du rase ned i vekt.

Det er da veldig viktig å spise fett og protein, grønt, bær og frukt, og vann - kroppen trenger ikke annet, og vil holde seg vakker, sunn og frisk.

Skrevet

da skal jeg belære de bedreviterene her som henger på et treningsstudio hele dagen og som etterpå stikker på statoil å kjøper seg burger :P

Husk at det finnes forskjellige mennesketyper. Noen kan spise hva de vil, og likevel ha superkropp selv om de trener, eller ikke trener.

Andre blir tykke av å se på produkt av sukker og hvetemel, og vil ikke klare å gå ned i vekt selv om de trener.

Skrevet

kunne vært morsomt å prøve å miste vekt nå i vinter ved hjelp av mat da halsen min snører seg om jeg anstrenger meg i kulda å ikke har råd til treningsstudio nå :P er det dumt av meg å forsøke? veit liksom ikke helt hva jeg skulle spist heller...

så om noen har tips til god nettside med fin info så takker jeg om dere vil dele den :)

Skrevet

Husk at det finnes forskjellige mennesketyper. Noen kan spise hva de vil, og likevel ha superkropp selv om de trener, eller ikke trener.

Andre blir tykke av å se på produkt av sukker og hvetemel, og vil ikke klare å gå ned i vekt selv om de trener.

jeg er en av de som legger på seg bare av å se en sjokolade :P

• Liker 1
Skrevet

"Hvorfor alt dette maset med u-hjelp, er jo bare å be dem slutte å trene"

Anonymous poster hash: 4a274...a5d
Skrevet (endret)

kunne vært morsomt å prøve å miste vekt nå i vinter ved hjelp av mat da halsen min snører seg om jeg anstrenger meg i kulda å ikke har råd til treningsstudio nå :P er det dumt av meg å forsøke? veit liksom ikke helt hva jeg skulle spist heller...

så om noen har tips til god nettside med fin info så takker jeg om dere vil dele den :)

Jeg gikk ned 15 kg på 3 mnd. Jeg slanket meg overhodet ikke!

Jeg la om kosten og kuttet ut all gluten, sukker og stivelse, (og melkeprodukt da jeg ikker tåler det).

Jeg spiste kun fett og protein slik som kjøtt, fisk, egg, avokado, nøtter og frø. Protein er viktig, og fett er ikke farlig, det er slankende i motsetning til sukker og hvetemel.

Spiste alltid grønsaker, enten wok, salat eller råkost, til hvert måltid. Spiste også frukt og bær innimellom.

Vann er superviktig å drikke til hvert måltid, da det er med på å få prosessene til å gå fortere i kroppen.

Viktig å si at jeg alltid spiser meg mett til hvert måltid, men likevel er jeg slank.

Anbefaler deg å kjøpe chia-frø på helsekosten. Disse må du blande med kaldt vann og la de sveller, så blir det en kald, næringsrik grøt du kan spise slik den er. Jeg spiser det hver morgen!

Endret av Bølle
Skrevet

Jeg gikk ned 15 kg på 3 mnd. Jeg slanket meg overhodet ikke!

Jeg la om kosten og kuttet ut all gluten, sukker og stivelse, (og melkeprodukt da jeg ikker tåler det).

Jeg spiste kun fett og protein slik som kjøtt, fisk, egg, avokado, nøtter og frø. Protein er viktig, og fett er ikke farlig, det er slankende i motsetning til sukker og hvetemel.

Spiste alltid grønsaker, enten wok, salat eller råkost, til hvert måltid. Spiste også frukt og bær innimellom.

Vann er superviktig å drikke til hvert måltid, da det er med på å få prosessene til å gå fortere i kroppen.

Anbefaler deg å kjøpe

jeg er så vandt til brødmat og den berømte potetmiddagen. hva i alle dager spiser man istedenfor?? det er DER jeg sliter :P har en lavkarbo bok men der er det så mye som trenger 100 ingredienser og masse oljer osv som er superdyre og som ikke er å oppdrive her :s hvor finner man ingredienser til BILLIG, sunn mat?

Skrevet

jeg er så vandt til brødmat og den berømte potetmiddagen. hva i alle dager spiser man istedenfor?? det er DER jeg sliter :P har en lavkarbo bok men der er det så mye som trenger 100 ingredienser og masse oljer osv som er superdyre og som ikke er å oppdrive her :s hvor finner man ingredienser til BILLIG, sunn mat?

:roll:

Anonymous poster hash: 0d25b...685

Skrevet

Jeg gikk ned 32 kg på et år, og jeg satt og lå i seng/sofa hele døgnet. Da jeg hadde sykdommen ME.

Hvordan klarte du det? Jeg sliter veldig med å spise det jeg skal. Enten spiser jeg for lite eller så spiser jeg for mye eller for usunt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...