Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her som har prøvd Yoga?

Skal på min første Yoga-time om noen dager, og vet ikke helt hva jeg går til eller hva poenget med det er.

Hva har Yoga gjort for dere? Hvilke endringer merker dere etter å ha begynt å trene yoga? Hvor lang tid/hvor mange ganger må jeg trene, før man merker effekten av det?

Anonymous poster hash: 07cee...9e1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Elsker yoga. For meg har det fjerna mange spenninger og låsninger i kroppen. Og fått fiksa en kranglete hofte. Den har fått meg til å puste bedre da brystet nå er mer "åpent". Og jeg får styrke av dette samt at jeg har blitt mye mykere.

Trener det dessverre ikke ofte nok da det er dyrt, men så fort jeg kan, så tar jeg meg noen timer. Trener litt yoga hjemme også. Kjempefin måte å starte dagen på.

Ta på pustende klær, som sitter tett på. Du blir veldig varm av å trene yoga. Jeg må ha med et håndkle for å tørke bort den verste svetten.

Anonymous poster hash: 019a6...708
Skrevet

Forresten så må du bare gå dit med et åpent sinn og følge med på hva som skjer. Hva du får ut av dette er umulig å si før du har prøvd. Men et kurs på 5-8 ganger er lurt. Det tar tid å lære seg å puste og å utføre en del av øvelsene.

Anonymous poster hash: 019a6...708
Skrevet

Elsker det! Tok et kurs, men dessverre så er det ikke yoga her i byen lenger. Trener hjemme nå, tar solhilsenen hver morgen når jeg står opp og så trener jeg på kvelden når jeg har tid. Merker det på humøret, energien, kroppen, jeg syns det er fantastisk.

Anonymous poster hash: 55e5f...bcc
Skrevet (endret)

.

Endret av Fantomina
Skrevet

Takk for svar! Vil gjerne ha flere også :)

-TS

Anonymous poster hash: 07cee...9e1
Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Søk på Youtube på sun salutation.

I yoga begynner man alltid med en solhilsen. Det er litt forskjellige varianter av denne, men du vil få grundig inføring i dette på timen din. Når du skal puste ut og når du skal trekke pusten inn. Etter at man har tatt noen solhilsner, så begynner man med litt forskjellige posisjoner. PÅ slutten av timen, så er det alltid litt avslapping.

Her er noen du kan komme borti.

bikram-yoga-poses.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...