AnonymBruker Skrevet 21. januar 2014 #1 Skrevet 21. januar 2014 Jeg er ei jente på 25 år. Jeg har alltid omgitt meg med eldre venner (5år+) og på fester og andre sosiale sammenhenger har det ofte kommet til ett punkt hvor det ofte blir politikk-snakk. Da ramler jeg helt ut og prøver å ro meg unna, noe jeg alltid har klart. Men, når man ikke bidrar i samtalen blir man jo ofte sett på som "dum" og "lite intelligent", til tross for at jeg ikke er noe barbie-dukke heller, som kun bryr meg om "sminke og klær". Jeg opplevde imidlertid dette i mitt forrige forhold, hvor vi var å besøkte min kjærestes bror og hans kone som er fra ett annet land, og det var mye politikk og veldig mye kunnskap som ble delt, og jeg bare satt der å sa ingenting og følte meg så dum og ung, til tross for at det skiller ett år mellom meg og kona hans. Jeg ante ikke hva de snakket om og det var langt utenfor mitt felt. Det skal sies at jeg følger med på nyheter og engasjerer meg jo i hva som skjer rundt meg. Og som alle andre har jeg enkelte ting som engasjerer meg mer enn andre ting, men som jeg kun har generell kunnskap om, som f.eks asylpolitikk, kvinners rettigheter og eldreomsorg. Jeg vet også hvem som er statsminister, men f.eks ikke hva alle de ulike partiene står for. Jeg har heller aldri stemt, nettopp fordi jeg ikke klarer å bestemme meg helt for hvor jeg står. Men når folk begynner å snakke om sin støtte for ett visst parti, eller om klimapolitikk, atomvåpen og krig i Afghanistan, henger jeg ikke helt med. Der har jeg ingenting å bidra med, og det er sikkert mye fordi at det enten ikke interesserer meg eller så er det for vanskelig å forstå. Hvor viktig er det å kunne noe om politikk? Anonymous poster hash: f7505...526
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2014 #2 Skrevet 21. januar 2014 Jeg ville sett forbi det. Det er fryktelig slitsomt med de som på død og liv skal diskutere politikk på festlige sammenkomster. Første grunn: Mange som gjør det har egentlig ikke særlig peiling, men fremstiller seg som de har det. Andre grunn: Det skaper dårlig stemning fordi det garantert vil være folk som har forskjellige politiske preferanser i en større festlig sammenheng. Anonymous poster hash: 5630d...45f
Inwe Skrevet 21. januar 2014 #3 Skrevet 21. januar 2014 Politikk og alkohol passer ikke sammen! Men jeg tror ikke politikk er et must for å finne seg kjæreste. Min politiske kunnskap strekker seg til at jeg vet hva jeg stemmer, og hva jeg absolutt ikke ville stemt på, i tillegg er jeg litt vel engasjert når det er valg. Ellers melder jeg meg gjerne ut ca sånne diskusjoner da jeg ikke kan like mye som mange andre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå