Gå til innhold

blitt oppsagt fra jobb(40%), student og driver enkeltpersonforetak - dagpenger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er jo et nåløye å komme gjennom til NAV, så jeg spør her i tilfelle det er noen som har peiling eller erfaring....:

- Jeg har akkurat blitt sagt opp (40% stilling) fra jobb fordi de skal legge ned.

- Jeg er fulltidsstudent (via nett) og mottar studielån.

- Jeg driver enkeltpersonforetak som tilsvarer ca 30% stilling.

Spørsmål: Kan jeg ha noen rett på dagpenger fra NAV for den 40% stillingen jeg nå mister?

Anonymous poster hash: a1dc6...b44
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, studenter får i utgangspunktet ikke ytelser fra Nav så lenge de får fra Lånekassa.

Anonymous poster hash: 6ed78...316
  • Liker 1
Skrevet

Fra NAV

Utdanning og dagpenger

Som hovedregel har du ikke rett til dagpenger hvis du er skoleelev eller student.

Privatister og andre som tar utdanning uten å følge undervisning likestilles med andre skoleelever/studenter.

Unntak fra hovedregelen er, blant annet for personer som:

• Deltar på kurs i regi av eller i samarbeid med NAV.
  • Tar kortvarig utdanning på fulltid med varighet inntil 3 måneder.
  • Deltar i undervisning når du følger undervisning som bare foregår utenfor normal arbeidstid (på kveldstid/i helger), og utdanningen varer minst dobbelt så lang tid som vanlig utdanning på full tid.
  • Deltar i kommunal nivåbasert norskopplæring for voksne innvandrere i inntil 1 år.
  • Deltar i introduksjonsprogram etter lov om introduksjonsordning for nyankomne innvandrere.

----

Er du fortsatt usikker er det vel best å kontakte NAV og få en konkret vurdering av din situasjon.

Anonymous poster hash: 6eb11...f55
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...