AnonymBruker Skrevet 21. januar 2014 #1 Skrevet 21. januar 2014 Det er jo et nåløye å komme gjennom til NAV, så jeg spør her i tilfelle det er noen som har peiling eller erfaring....: - Jeg har akkurat blitt sagt opp (40% stilling) fra jobb fordi de skal legge ned. - Jeg er fulltidsstudent (via nett) og mottar studielån. - Jeg driver enkeltpersonforetak som tilsvarer ca 30% stilling. Spørsmål: Kan jeg ha noen rett på dagpenger fra NAV for den 40% stillingen jeg nå mister? Anonymous poster hash: a1dc6...b44
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2014 #2 Skrevet 21. januar 2014 Nei, studenter får i utgangspunktet ikke ytelser fra Nav så lenge de får fra Lånekassa. Anonymous poster hash: 6ed78...316 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2014 #3 Skrevet 21. januar 2014 Fra NAV Utdanning og dagpenger Som hovedregel har du ikke rett til dagpenger hvis du er skoleelev eller student. Privatister og andre som tar utdanning uten å følge undervisning likestilles med andre skoleelever/studenter. Unntak fra hovedregelen er, blant annet for personer som: Deltar på kurs i regi av eller i samarbeid med NAV. Tar kortvarig utdanning på fulltid med varighet inntil 3 måneder. Deltar i undervisning når du følger undervisning som bare foregår utenfor normal arbeidstid (på kveldstid/i helger), og utdanningen varer minst dobbelt så lang tid som vanlig utdanning på full tid. Deltar i kommunal nivåbasert norskopplæring for voksne innvandrere i inntil 1 år. Deltar i introduksjonsprogram etter lov om introduksjonsordning for nyankomne innvandrere. ---- Er du fortsatt usikker er det vel best å kontakte NAV og få en konkret vurdering av din situasjon. Anonymous poster hash: 6eb11...f55 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå