Gå til innhold

Desperat kvinne søker hjelp: vil tipses om et rimelig kompaktanlegg/ mikroanlegg som er " greit nok".

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

I løpet av de 2 siste årene har jeg levd uten noe fornuftig å høre musikk eller radio på tilgjengelig og min kjære teknofile mann stopper meg hver gang jeg snakker om å kjøpe et lite minianlegg, fordi han har store planer om å investere i noe som han venter på skal komme ut på det brede markedet med alskens finesser og som kommer til å koste rundt 60 000 ( jada, han er litt vel kresen på lyd og duppedingser da han er lydtekniker) og som vi ikke har råd til før om minst ett år.

Men.. Nå gidder jeg ikke å vente lenger..siden jeg er interessert i år spille musikk på annet enn dataen og ikke kan koble opp den gamle stereoen på grunn av at den tar opp så stor plass. Jeg skal kjøpe et minianlegg og helst ett som kan settes fast på veggen, så mine barn og jeg selv får litt musikk uten å være nødt til å høre det på dataen eller iPaden.

Denne " fryktelige og totalt ukritiske handlingen" har jeg tenkt å foreta meg mens mannen er ute på lydjobb og aner fred og ingen fare.

Kom med tips.

Endret av absinthia
Videoannonse
Annonse
Skrevet

" dytter desperat" ...planlegger å gjennomføre denne lydsabotasjen mellom onsdag og lørdag i denne uke.

Skrevet

" dytter desperat" ...planlegger å gjennomføre denne lydsabotasjen mellom onsdag og lørdag i denne uke.

:Hehe:

Tja.. ta deg en tur på hifiklubben? De har svjv ingen kompaktanlegg som kan henges på veggen, men to hylleknekter og en bitteliten hylleplate fikser den biten.

• Liker 1
Skrevet

:Hehe:

Tja.. ta deg en tur på hifiklubben? De har svjv ingen kompaktanlegg som kan henges på veggen, men to hylleknekter og en bitteliten hylleplate fikser den biten.

Takk for tipset!

Ser de har noen som kunne vært interessante om det var en permanent løsning, men jeg har vært heldig å finne et helt greit et for noen år siden til under tusenlapper og tenkte å legge meg på en makspris på ca 1500, da jeg har tenkt å la dette havne på barnerommet med en gang vidunderløsningen tv/ multianlegg kommer i hus.

Den jeg fant før holdt fint til mitt bruk og hadde merkverdig grei lyd i forhold til hva man skulle tro at man fikk for ca 800 - 900 kr og holdt fint til vennefest og høylydt helgevask til div obskur musikki en liten leilighet, men havnet på nest yngste sønns rom da vi flyttet hit vi bor nå. -Jeg vil ikke ta det fra ham.

Mitt flotte gamle anlegg havnet hos min eldste sønn for noen år siden da jeg flyttet sammen med kjæresten, fordi han ( selvfølgelig) hadde et mye bedre anlegg, men det er litt for plasskrevende til at han orker å ha det oppe i en liten stue på litt over 20 m2.

Vi har bare en bitteliten stue og jeg har ingen planer om dundrende seanser med musikk på full guffe enda på grunn av liten sønn og hund, men rett og slett bare litt sånn hverdagslig bruk, mest for at minstemann skal få lett mer musikk i hverdagen. Har sett litt på et phillips mcm233 ( eller noe i den duren), men skulle gjerne funnet litt brukererfaringer om andre billige minianlegg som gir valuta for pengene.

Skrevet

Anbefaler at du får høre på lydkvaliteten før du kjøper noe, jeg endte opp med et bomkjøp jsom jeg måtte tilbake med. Nå har jeg kjøpt en dabradio på clasohlson til 1500,- som jeg kan koble til pc og ipad og ekstern cd spiller om jeg vil det. Det hele skal opp på en enkel hylle, og det beste er at den kan flyttes til kjøkkenbenken, spisebordet osv.

http://www.clasohlson.com/no/Pinell-Explorer,-Internett-DAB+-DAB-FM-radio/38-6049

Anonymous poster hash: 6c049...71e
  • Liker 1
Skrevet

Ta deg en tur på nærmeste elektrosjappe og titt og lytt. Det finnes mye smått med stor lyd der du kan sende musikken fra iPaden via bluetooth eller koble til PCen med en minijack.

PC-høyttalere er jo også en mulighet, søte små høyttalere og en sub som kan gjemmes under noe :) De selger laaaaange minijack-ledninger til en rimelig penge på Clas Ohlson.

Anonymous poster hash: 82da5...2e1

• Liker 1
Skrevet

Tusen takk for bra tips! :)

Skrevet

Jeg har fra JVC og det er steikbra, veldig balansert lyd på det, faktisk.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har fra JVC og det er steikbra, veldig balansert lyd på det, faktisk.

Takk for tipset! Har ikke fått gjennomført noe kjøp enda, ble,plutselig syk, men nå er jeg på bedringens vei,så jeg får trå til i morgen.

......eller kanskje neste helg! ;)

Skrevet

Takk for tipset! Har ikke fått gjennomført noe kjøp enda, ble,plutselig syk, men nå er jeg på bedringens vei,så jeg får trå til i morgen.

......eller kanskje neste helg! ;)

Ok, ok, det var ikke noe kostbart anlegg heller, tror ikke jeg betalte 2000kr for det heller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...