AnonymBruker Skrevet 21. januar 2014 #1 Skrevet 21. januar 2014 Jeg har ett problem med hunden min, nemlig det at han bjeffer utrolig mye. Han er veldig "voktende" om jeg kan si det slik, så han bjeffer for alle lyder, folk, andre hunder osv.. Føler jeg har prøvd alt nå, begynner å bli meget fustrert, da dette har vart lenge. Har noen noen tips? Spesielt med tanke på bjeffing inne. Han går nesten inn i en slags "transe". Anonymous poster hash: 664c2...209
Gjest Inggolf Skrevet 21. januar 2014 #2 Skrevet 21. januar 2014 Jeg har hatt god effektivt av disse ---> http://www.ebay.com/itm/Adjustable-Safety-Nylon-Pet-Dog-Mouth-Muzzle-Stop-Chewing-Barking-Biting-/390745768812?pt=UK_Home_Garden_Kitchen_Washing_Machines_Dryers&hash=item5afa43436c Har tatt den på hunden min med en gang den har bjeffet, men tatt den av igjen etter 15-30 sekunder. Bjeffer hun igjen, så er det rett på med den igjen. Har holdt på sånn noen ganger, kanskje 4-5-6 ganger, og etter det så holder det å kun ha den i hånda mi, slik at hun husker at jeg har den... Det skal sies at hunden min lærer veldig fort. Andre må muligens ha flere repitisjoner.
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2014 #3 Skrevet 21. januar 2014 Få hjelp av en hundetrener, som kan se deg og hunden sammen. Ant blir du stressa av bjeffingen og overfører stress til din hund, som igjen svarer med å bjeffe mer. Alt blir en ond sirkel Derfor kan det være behjelpelig med proffe råd av noen som kan fysisk observere dere og evnt finne en løsning som passer dere. Jeg har ikke helt trua på bjeffehalsbånd ol. Har selv hatt bjeffehund, og ro og trygghet var det som skulle dempe bjeffingen. Anonymous poster hash: 831b6...fc9 1
Portvinpiken Skrevet 22. januar 2014 #4 Skrevet 22. januar 2014 Bjeffehalsbånd og munnkurv (som vist over), vil bare forsterke stresset til hunden. Man må rett og slett ta tak i årsaken. Innebygget stress fører til så mye atferdsproblemer at jeg ville ikke engang tenkt tanken. Dessuten er det skikkelig dårlig gjort mot hunden. 4
Leo Skrevet 22. januar 2014 #5 Skrevet 22. januar 2014 Som den lykkelige innehaver av ikke bare ett, men tre eksemplarer av en rase som ofte betegnes som notoriske bjeffere, så må jeg jo har gjort noe riktig som stort sett har ro og fred Jeg bruker ingen "remedier" og anbefaler det heller ikke. (De fleste er dessuten forbudt brukt i Norge selv om de finnes i salg). Det eneste jeg gjør er å avlede hunden hver eneste gang den begynner å bjeffe. Det vil si at jeg finner på noe hunden synes er morsomt og belønner når hunden ikke bjeffer selv om det f.eks. går noen forbi på veien. Selv om jeg absolutt ikke har noen "lydighetsrase", så er øvelsen "dekk og bli" en som er mye brukt fordi den tydeligvis krever en del konsentrasjon. Hunder bjeffer og hisser seg dessuten generelt lite opp mens de ligger. Ute i hagen kaller jeg inn, eller rett og slett henter, hunden så snart den begynner å bjeffe. Moroa er altså slutt så snart bråket starter. Jeg sier ingenting eller bruker noen form for straff. Dette må gjentas og gjentas kanskje 500 - 1.000 ganger og gjerne mange ganger pr. dag, men til slutt sitter det. Poenget er å innprente at "Hvis jeg bjeffer nå, så går jeg garantert glipp av noe!" Og så lar jeg dem få bjeffe av hjertens lyst når det er noe å bjeffe på. F.eks. en fremmed som ringer på sent på kvelden. Hunder flest er ikke så dumme, så de forstår forskjellen! 2
Nieve Skrevet 23. januar 2014 #6 Skrevet 23. januar 2014 Jeg henger meg på denne tråden. Jeg har en elghund, hann, 1,5 år. Til han var 10 mnd bjeffet han ALDRI, men plutselig begynte han å bjeffe som en gal på andre hunder. Det hørtes ut som han hadde tenkt å drepe dem. Nå er han 1,5 år, og etter mye om og men har han roet seg litt. Han bjeffer gjerne 1-3 ganger før jeg får roet ham, men han roer seg raskere enn tidligere. Kan det være noe med hormoner å gjøre? Når han står ute i løpestreng bjeffer han på enkelte hunder som går på gaten,(antar det er hannhunder), mens andre piper han bare til (tisper?). Han brukes i jakt, så har ikke lyst å "drepe" bjeffingen helt med diverse remedier, har bare lyst å få litt fredeligere passeringer av andre hunder. Han bjeffer av og til på hester også , men det er gjerne ukjente hester, gjerne med litt fart. Vi har hester selv i gjerdet ved siden av der han står fast, de bjeffer han bare på når de gjør noe "uvanlig". Skal følge med etter gode tips og råd
Mangue Skrevet 26. januar 2014 #7 Skrevet 26. januar 2014 Anbefaler denne videoen: Funket veldig bra på mi tispe! Tren positivt og hunden lærer dobbelt så fort! Har også denne som er veldig genial http://www.youtube.com/user/tab289/featured Lykke til! 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå