Gjest alleringe Skrevet 20. mai 2004 #1 Skrevet 20. mai 2004 Jeg lurer på om noen vet hvordan vi kan gå frem for å komme i kontakt med barnepsykolog i forbindelse med vår datter. Det er mange ting som bekymrer meg angående henne. Jeg ønsker ikke å koble inn PPT, grunnet mange tidligere negative erfaringer med dem. Noen som kan tipse meg om hva jeg bør gjøre videre ?
ellapille Skrevet 20. mai 2004 #2 Skrevet 20. mai 2004 Ta kontakt med helsestasjonen og snakk der,så kan de skrive et brev som du kan ta med til din fastlege. Kanskje fastlegen din kan hjelpe videre. Går barnet i barnehage så kan du få barnehagepersonalet til å legge press på at en barnepsykolog bør komme inn i bildet. Barnevernet er også en plass å gå. Du kan bestille time,snakke og utdype din bekymring. Er det noen som kan sette press på ting,så er det i alle fall denne instansen her. Jeg har også dårlige erfaringer med ppt,så jeg forstår at du vil forsøke noe annet. Lykke til.
Gjest Danielle 73 Skrevet 20. mai 2004 #3 Skrevet 20. mai 2004 ppt er også innen for barnevernet, men det er likevel separat. Så har du kontaktet ppt, så har du også pratet med barnvernet. De kommer garantert til å anbefale deg/henvise deg videre til ppt. Jeg vil råde deg til å gå direkte til fastlegen, og be h*n henvise dere videre. Helsestasjonen samarbeider også godt med barnevernet om du forstår. Av erfaring selv vil jeg anbefale deg å ikke gå til hjelpetjenesten om du ikke er nødt til det.
ellapille Skrevet 20. mai 2004 #4 Skrevet 20. mai 2004 ppt er også innen for barnevernet, men det er likevel separat. Så har du kontaktet ppt, så har du også pratet med barnvernet. De kommer garantert til å anbefale deg/henvise deg videre til ppt. Jeg vil råde deg til å gå direkte til fastlegen, og be h*n henvise dere videre. Helsestasjonen samarbeider også godt med barnevernet om du forstår. Av erfaring selv vil jeg anbefale deg å ikke gå til hjelpetjenesten om du ikke er nødt til det. Både ja og nei,disse har et veldig godt samarbeid,men her kommer den viktige taushetsplikten inn i bildet. Ingenting om deg eller ditt barn kommer fra det ene kontoret til det andre om ikke du samtykker og skriver under på det. Barnevernet kan spørre deg om du er der om å få lov til å kontakte ppt,da kan du svare nei og ting stopper der. Det er det samme om det skulle være omvendt.
Gjest Anonymous Skrevet 20. mai 2004 #5 Skrevet 20. mai 2004 heisann...ble litt nyskjerrig på hvilken dårlige erfaringer dere har hatt med ppt....har lurt på om min sønn skulle få litt hjelp derfra,men vil ikke det hvis det ikke er sååå bra...
ehu Skrevet 20. mai 2004 #6 Skrevet 20. mai 2004 heisann...ble litt nyskjerrig på hvilken dårlige erfaringer dere har hatt med ppt....har lurt på om min sønn skulle få litt hjelp derfra' date='men vil ikke det hvis det ikke er sååå bra...[/quote'] PPT er sikkert forskjellig utifra at det er forskjellige personer som jobber der. Vi har hatt kontakt med PPT-tjenesten i forbindelse med utredningen av vår sønn (ADHD) og har bare gode erfaringer !
Gjest Pet Skrevet 21. mai 2004 #7 Skrevet 21. mai 2004 Be fastlegen henvise deg til BUP (Barne-og ungdomspsykiatrien).
Gjest care Skrevet 21. mai 2004 #8 Skrevet 21. mai 2004 ppt er også innen for barnevernet' date=' men det er likevel separat. Så har du kontaktet ppt, så har du også pratet med barnvernet. De kommer garantert til å anbefale deg/henvise deg videre til ppt..[/quote'] Dette er jo feil. PPT er ikke innen Barnevernet. Dette er to forskjellige etater. De kan samarbeide, men bare hvis foreldrene samtykker. Barnevernet kan ikke informere PPT uten at det foreligger en samtykkeerklæring visa versa. Og det er ikke noen automatikk i at de garantert henviser videre. Av erfaring vil jeg anbefale deg å søke hjelp hvis barnet ditt trenger det. Lykke til
Johanna Skrevet 6. juni 2004 #9 Skrevet 6. juni 2004 Du må nok gå via fastlegen din for å komme i kontakt med en barnepsykolog. Det måtte vi for vel 2 år siden da vi ville ha vår datter inn til utredning på BUP for "tristhet". For noen dager siden fikk hun diagnosen ADD. (En treg utgave av ADHD) Stå på ikke gi deg hvis dere trenger hjelp. Klem
Gjest Poirot Skrevet 6. juni 2004 #10 Skrevet 6. juni 2004 heisann...ble litt nyskjerrig på hvilken dårlige erfaringer dere har hatt med ppt....har lurt på om min sønn skulle få litt hjelp derfra,men vil ikke det hvis det ikke er sååå bra... Dette vil jo avhenge av hver enlet region. Min familie har fått bra hjelp av PPT. Det er mye som ikke lar seg orden om man ikke går via PPT.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå