AnonymBruker Skrevet 21. januar 2014 #1 Skrevet 21. januar 2014 Jeg prøver å leve et litt sunnere liv og sliter med å få i meg det jeg trenger av vitaminer og næringsstoffer pga jeg aldri er sulten! Jeg er sulten om morgenen og ut på dagen i 2-3 tiden, så blir jeg litt sulten igjen på kvelden - derimot veldig seint, klokka 8-9. Og det verste er at jeg kan bare spise en skive til lunsj for eksempel så er jeg mett i flere timer. Aktivitetsnivået mitt er middels høyt og jeg drikker mye vann. Men hvorfor er det sånn!? Spiser jeg når jeg ikke er sulten blir jeg bare dårlig i magen og det vil jeg jo ikke være. Anonymous poster hash: b5ea0...2d6
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2014 #2 Skrevet 21. januar 2014 Jeg erfarer at frokost gjør at jeg blir sulten igjen. Uten så kan jeg godt gå til langt på dag uten å spise, Ellers så spiser jeg etter klokka, hver 3. Time. Et knekkebrød holder. Det viktigste er at ueg vet at jeg har fått i meg mat.Anonymous poster hash: 69a81...8a7
fresia Skrevet 21. januar 2014 #3 Skrevet 21. januar 2014 jeg har det på samme måte. spiser ikke frokost og klokka kan bli 13-14 før jeg kjenner sultfølelsen komme. da spiser jeg som regel 2-3 knekkebrød, salat eller varmmat (altså middag). om jeg er på skolen hender det jeg spiser tidligere siden det er satt av tid til lunsj kl 11, men spiser lite. og da spiser jeg rom regel middag 16-17 når jeg kommer hjem fra skolen. til kvelds er det som regel knekkebrød, nudler, kanelboller eller andre usunne ting. spiser som regel bare to ganger om dagen. har altså elendige matrutiner og får ikke i meg det jeg trenger. men jeg er ikke sulten selv om jeg våkner tidlig på morgenen og jeg orker ikke spise når jeg ikke er sulten. etterhvert har jo kroppen min blitt vandt med å spise få måltider så er vel også derfor jeg ikke blir sulten. jeg har jern- og folatmangel og legen min sier bare "spis mere grønnsaker", men det er jo ikke så lett når jeg ikke liker det. liker salat da så prøver å spise det litt ofte. jeg har også et normalt aktivitetsnivå og får i meg masse drikke. noen tips?
Pringle Skrevet 22. januar 2014 #4 Skrevet 22. januar 2014 (endret) jeg har jern- og folatmangel og legen min sier bare "spis mere grønnsaker", men det er jo ikke så lett når jeg ikke liker det. liker salat da så prøver å spise det litt ofte. jeg har også et normalt aktivitetsnivå og får i meg masse drikke. noen tips? Prøv kremete supper - kok grønnsaker og mos dem med stavmikser eller blender, og ha oppi melk eller fløte om du ønsker. Jeg synes det er en helt ufattelig enkel og behagelig måte å få i seg (store mengder) grønnsaker på. Det smaker ikke sånn som grønnsakene gjør vanligvis, det blir mildt, og aromatisk på en helt annen måte. Endret 22. januar 2014 av Pringle
fresia Skrevet 22. januar 2014 #5 Skrevet 22. januar 2014 Prøv kremete supper - kok grønnsaker og mos dem med stavmikser eller blender, og ha oppi melk eller fløte om du ønsker. Jeg synes det er en helt ufattelig enkel og behagelig måte å få i seg (store mengder) grønnsaker på. Det smaker ikke sånn som grønnsakene gjør vanligvis, det blir mildt, og aromatisk på en helt annen måte. takk for tips! ja, sliter med både smak og konsistens egentlig så skal prøve dette
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2014 #6 Skrevet 22. januar 2014 Så godt å høre at jeg ikke er alene.. Men kan noen svare på MITT innlegg? TS. Anonymous poster hash: b5ea0...2d6
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2014 #7 Skrevet 22. januar 2014 Har motsatt problem jeg :-pAnonymous poster hash: e6e2c...8aa 1
fresia Skrevet 22. januar 2014 #8 Skrevet 22. januar 2014 Så godt å høre at jeg ikke er alene.. Men kan noen svare på MITT innlegg? TS. Anonymous poster hash: b5ea0...2d6 var ikke meningen å kuppe tråden din tror det har mye å gjøre med det jeg sa om at kroppen blir vandt med rutinene dine. den er vandt med å spise sjelden, at det går lang tid mellom måltidene og da vil du heller ikke føle deg sulten. har du snakket med legen din om dette? kanskje hun/han har noen gode råd evt. en ernæringsekspert? jeg skal i hvertfall ta det opp med min lege neste gang jeg skal dit, for jeg kan jo ikke leve på tabletter resten av livet for å få i meg det jeg trenger...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå