AnonymBruker Skrevet 21. januar 2014 #1 Skrevet 21. januar 2014 Kjæresten min fortalte for noen dager siden om en kompis som skal bli far igjen. De hadde noen barn fra før av, og det viser seg at denne kommende moren har lurt han til å bli gravid. Hun har sluttet på ppillen uten å si noe, og hun har stelt i stand romantiske middager osv. for å få han "in the mood". Rett og slett lurt han trill rundt. Så får han en sms med bilde av en positiv test når han er på jobb. Jeg synst dette er helt horribelt!! At det går an å gjøre no slikt :o Har aldri hørt at noe sånt har skjedd før, men jeg regner med det er mer utbredt enn det jeg vet om.. sikkert mange mødre som har så lyst at de lurer kjæresten og sier "det var et uhell" selv om de egentlig sluttet på pillen med vilje. Vet egentlig ikke hva jeg vil med denne tråden, er bare så i sjokk at man kan få seg til å gjøre noe sånt! Hvem gjør det liksom?! :O Anonymous poster hash: ec1bc...d46 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2014 #2 Skrevet 21. januar 2014 Egoistiske drittkjerringer gjør sånn. Man slutter ikke på pilla uten å si fra og knuller på seg en unge mot mannens vilje. Og ikke vits i å komme med "han kunne jo brukt kondom!". De er tydeligvis i forhold, hun brukte piller, og det var safe, helt til kjerringa klikka mental, jaaaaa. Anonymous poster hash: 6f5df...441 15
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2014 #3 Skrevet 21. januar 2014 Vet dessverre om flere som har blitt lurt og et par der jeg iallfall mistenker om at de ikke var helt enig om å lage barn. Skjønner ikke at noen får seg til å gjøre noe sånt. Min mann brukte mange år på å bli klar for barn, hadde jeg lurt han er jeg 100% sikker på at det hadde vært slutt nå (selv om han ikke hadde fått vite det). Det å få barn er jo en utrolig tøff periode i et forhold og noe begge bør være fullt innstilt på å klare. Anonymous poster hash: 72708...651 2
Gjest Hooty McOwlface Skrevet 21. januar 2014 #4 Skrevet 21. januar 2014 Det går f*en ikke an. Jeg blir helt matt! Det der er et så enormt tilitsbrudd at jeg hadde slitt veldig med å forbli i forholdet, sannsynligvis ville jeg nok pakket snippesken og dratt selv om det var barn involvert fra før. Jeg kunne fint kommet over og bygget opp forhold igjen etter for eksempel utroskap, men det der hun gjorde er langt over alle mine grenser. 7
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2014 #5 Skrevet 21. januar 2014 Det er bare så syyykt!! Lurer på hva en sånn dame tenker med seg selv senere, og om hun forteller det til partneren! Det gjorde tydeligvis hun i dette tilfellet siden kjæresten min og kompisen visste at han var blitt lurt! TS Anonymous poster hash: ec1bc...d46
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2014 #6 Skrevet 21. januar 2014 kanskje menn bare skal leve i sølibat? for alt som har med graviditet å gjøre er jo tydeligvis kvinnen sitt ansvar. rart ingen belærer menn om at hvis man har sex så kan dama bli gravid, selv om hun faktisk går på prevensjon. det er jenter som har blitt gravide med både p-stav og spiral, hvordan forklarer dere det?? Anonymous poster hash: f28f5...96c 3
LukaFrost Skrevet 22. januar 2014 #7 Skrevet 22. januar 2014 Hvilket ansvar tok mannen selv for ikke å få barn? 11
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2014 #8 Skrevet 22. januar 2014 kanskje menn bare skal leve i sølibat? for alt som har med graviditet å gjøre er jo tydeligvis kvinnen sitt ansvar. rart ingen belærer menn om at hvis man har sex så kan dama bli gravid, selv om hun faktisk går på prevensjon. det er jenter som har blitt gravide med både p-stav og spiral, hvordan forklarer dere det?? Anonymous poster hash: f28f5...96c Hvilket ansvar tok mannen selv for ikke å få barn? Skjerp dere! Hun lurte han med vilje, ingenting rettferdiggjør det. Anonymous poster hash: 4b0d8...13d 10
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2014 #9 Skrevet 22. januar 2014 Vet om noen som har blitt gravide med prevensjon, bla. en som gikk på p-sprøyte. Det betyr ikke at de lurer partneren sin. Og det er vel uansett ikke noe en venn av en kamerat har noe med.. Men tilbake til HI: Har kvinnen selv fortalt at hun sluttet på pillene (som er mitt inntrykk) eller er det en teori kjæresten hennes har fått? Synes det er ganske skammelig å lure partneren sin på den måten. Det er jo et barn, et liv, det er snakk om.. Anonymous poster hash: 19ef8...7df 5
Gjest Mupsi Skrevet 22. januar 2014 #10 Skrevet 22. januar 2014 Vet om flere som har lurt partneren sin til å tro de gikk på p-piller og blitt gravide bare fordi de hadde lyst på barn.
Gjest Vevila Skrevet 22. januar 2014 #11 Skrevet 22. januar 2014 Jeg skjønner ikke hvordan noen kan ønske å få barn med noen som absolutt ikke vil/er klar? En ting er jo at det er moralsk forkastelig, men det må jo være tungt for henne også å vite at barnet hun bærer er uønsket, og at det er hennes feil... Ikke bare bare å være mann nei
skreppamedleppa Skrevet 22. januar 2014 #12 Skrevet 22. januar 2014 kanskje menn bare skal leve i sølibat? for alt som har med graviditet å gjøre er jo tydeligvis kvinnen sitt ansvar. rart ingen belærer menn om at hvis man har sex så kan dama bli gravid, selv om hun faktisk går på prevensjon. det er jenter som har blitt gravide med både p-stav og spiral, hvordan forklarer dere det?? Anonymous poster hash: f28f5...96c Hvilket ansvar tok mannen selv for ikke å få barn? Alle vet at det trengs to for å danse tango, men dette handler om at en egoistisk kvinne har bevist lurt mannen sin for å skaffe seg en unge. Når en er sammen så må en nesten stole på den andre part, og jeg tenker at ingen ville rettferdiggjort om mannen i dette tilfellet hadde stykket hul på kondomet fordi han selv hadde ønsket å bli far, om avtalen hadde vært kondombruk som prevensjonsmetode i istedenfor p-piller. Ingen normale folk gjør slikt. En skal være ufattelig egosentrisk for å i det hele tatt tenke tanken på å lure noen som en er sammen med på denne måten. Å bli ufrivillig mor er en tanke jeg overhode ikke klarer å sette meg inn i, men det finnes mange ufrivillige fedre. Og nå snakker jeg ikke om uhell, om tilfeller hvor ingen har hatt prevensjon og andre lignende tilfeller, for uhell skjer og man gjør det beste ut av det, men her er det ikke snakk om uhell. Det rette å gjøre er vel å si til mannen at "nå ønsker jeg meg barn, jeg slutter på pillene så får du tenke på hva du skal gjøre videre, om du ønsker å bruke kondom eller ikke ha sex med meg eller være en risikotaker og ta konsekvensen av det". Men da vet mannen om det, og kan ta valg ut i fra det. Jeg tenker at når kvinnen bevist lyger, spiller skitne triks, lurer den hun er sammen med så synes jeg synd både i mann og barn, men den som oftest blir mest skadelidende er barnet, men det bryr vel ikke den egoistiske moren seg så mye om, bare hun får bli mor.. 2
Surriball Skrevet 22. januar 2014 #13 Skrevet 22. januar 2014 Ryddet for innlegg skrevet av utestengt bruker, og svar til dette. Stjernesol, mod.
Kvothe Skrevet 26. januar 2014 #14 Skrevet 26. januar 2014 Det er skammelig å lure partneren sin på den måten. Jeg fortalte en venninne at vi måtte gå gjennom ivf fordi vi slet pga mannens manglende spermproduksjon. Hun oppfordret meg til å ha onenightstand for å bli gravid, og så si til mannen min at det var et mirakel som hadde skjedd.. Jadda, selvfølgelig skal jeg gjøre det :/ Noen mennesker bare mangler noe! 3
Ellevill Skrevet 26. januar 2014 #15 Skrevet 26. januar 2014 Hvilket ansvar tok mannen selv for ikke å få barn? Alvorlig talt!!! Mener du at de begge bør bruke prevensjon i tilfelle en lurer den andre? 6
Ellevill Skrevet 26. januar 2014 #16 Skrevet 26. januar 2014 kanskje menn bare skal leve i sølibat? for alt som har med graviditet å gjøre er jo tydeligvis kvinnen sitt ansvar. rart ingen belærer menn om at hvis man har sex så kan dama bli gravid, selv om hun faktisk går på prevensjon. det er jenter som har blitt gravide med både p-stav og spiral, hvordan forklarer dere det??Anonymous poster hash: f28f5...96c At prevensjonen svikter er noe man må ta med i beregningen. Men ikke at man blir lurt. 2
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2014 #17 Skrevet 26. januar 2014 Ikke at jeg forsvarer slikt, men ønsket om barn kan bli temmelig sterkt, så jeg forstår på en måte hvorfor noen ikke klarer å la være å gjøre slikt. Anonymous poster hash: db6d1...351 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2014 #18 Skrevet 26. januar 2014 det er moralsk forkastelig, men langt mer utbredt enn man tror mange jenter er desperate etter å få barn og gjør det på denne måten hvis kjæresten ikke er klar eller vil Anonymous poster hash: 02aae...38d
Lilla-dings Skrevet 26. januar 2014 #19 Skrevet 26. januar 2014 Dette skjer langt oftere enn en skulle tro. Og moralen - hvor er den??? Selv ble jeg uplanlagt gravid med samboeren, og han reagerte med hysteri og var ikke særlig blid. Vi valgte til slutt å beholde, men jeg hadde et ensomt svangerskap og han deltok ikke på noen kontroller og viste liten interesse. Dog ble han en fantastisk pappa fra første stund. Så tenker jeg bare... Hvordan kan enkelte jenter lure mannen på denne måten, og VELGE å kanskje måtte gjennom gå et svangerskap alene, og kanskje ende opp med å bli alenemor, fordi kjæresten ikke var klar for å bli pappa, men ble lurt og påtvunget en graviditet og et barn. Selv syntes jeg det var grusomt å gå gravid alene, og jeg gråt mine tårer i sinne og frustrasjon. Kunne aldri falt meg inn å gjennomgå noe slikt frivillig etter å la lagt en "felle" for samboeren. 1
skreppamedleppa Skrevet 26. januar 2014 #20 Skrevet 26. januar 2014 Ikke at jeg forsvarer slikt, men ønsket om barn kan bli temmelig sterkt, så jeg forstår på en måte hvorfor noen ikke klarer å la være å gjøre slikt. Anonymous poster hash: [acronym="Full hash: db6d1c423a954087b1a137ac5a107 351"] db6d1...351 Men man kan jo ikke få alt man vil ja her i livet, har du lyst har du lov liksom.. Det er en så egosentrisk handling at jeg klarer ikke å forstå det. Om livmoren skriker og maser så mye at man er villig til å slenge mannen du elsker under bussen og kjøre over han på denne måten så bør man sette munnlås på livmoren og begynne å lytte på den rasjonelle fornuften istedenfor. Ikke ha en sånn 3 åring mentalitet "vil ha, vil ha, SKAL ha, NÅÅ!" 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå