AnonymBruker Skrevet 21. januar 2014 #1 Skrevet 21. januar 2014 Etter 2-3 år med spiseforstyrrelser hvor jeg har byttet mellom å sulte meg, overspise og overspise og deretter kaste opp, er forbrenningen min totalt ødelagt. For tiden prøver jeg å gå ned et par kg (er normalvektig for øyeblikket, så ingen grunn til bekymring). Det virker som forbrenningen min ikke fungerer i det hele tatt, og for å gå ned i det hele tatt må jeg enten leve på 200-400 kcal om dagen, eller spise mer, for deretter å spy. Jeg ønsker virkelig ikke å ha det sånn. Jeg vil ned i vekt på en sunn måte, men det virker jo helt umulig sånn som ting er nå. Er det noen som har noen gode råd til å gjøre forbrenningen litt bedre? Har naturlig en veldig høy forbrenning, så dette er utrolig frustrerende... Anonymous poster hash: 745f4...a2c
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2014 #2 Skrevet 21. januar 2014 Tren styrke, spis næringsrik mat. Uansett hvor "ødelagt" forbrenning din er så er den ikke så lav at du MÅ spise 200-400kcal per dag for å gå ned. Det er bare tull. Anonymous poster hash: f07fa...7b7
Supraspinatus Skrevet 21. januar 2014 #3 Skrevet 21. januar 2014 Du "ødelegger" ikke forbrenningen din, men kroppen er laget slik at dersom en spiser lite så vil den redusere energiforbruket. Dette kan motvirkes delvis ved å spise moderat (nok) med protein, og samtidig unngå mat som gir deg mye insulin på kort tid. For en med spiseforstyrrelser er ikke noen diett der en ekskluderer noe veldig lurt, men samtidig ville jeg ikke lagt meg på et kosthold basert på kornprodukter som brød osv. Et par tips på veien: - Ikke tell energi, eller mengde karbohydrater. - Velger du å spise etter lavkarboprinsipper - uten at du skal telle mengden, så har du et godt utgangspunkt. Med det mener jeg at du skal ha kjøtt eller fisk til alle måltider, mye grønnsaker, litt nøtter og frukt. Vær ikke redd for fete meieriprodukter. Spis brød hvis du har lyst, men du må ikke. Prøv å unngå boller og kaker. - Spis nok hvert måltid. Ikke vær redd for å bli mett! Du trenger ikke å spise deg så mett at du ikke klarer å bevege deg.
Kreps1 Skrevet 21. januar 2014 #4 Skrevet 21. januar 2014 Støtter de over, "ødelagt" forbrenning er noe tull. Hvis du tenker på urmenneskenes spisevaner, var de nok ofte breget av både mye sult og overspising (ikke så de ble overvektige riktignok, men altså store variasjoner i mengden på matinntak).Så at dette skal ødelegge forbrenningen er lite sannsynlig. Det jeg vil anbefale deg å gjøre er å finne ut hvor mye du spiser gjennomsnittlig hver dag, i løpet av 1-2 uker. Legg deg deretter 3-500 kalorier under dette. Skjekk vekta max. en gang i uka og husk at det kan ta litt tid (1-3 uker) før matreduksjonen gir ordentlig utslag. For stort underskudd gjør at man ubevisst bruker mindre energi i hverdagen, og man blir sliten og trøtt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå