Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjæresten min sa nå at han må ha en pause. Han er helt utrolig dårlig på og kommunisere, så jeg har blitt frustrert og sendt han mange meldinger. Jeg har det også veldig vanskelig for tiden selv, så det er vel derfor da. Jeg trenger han bare så inderlig.

Og det ble nok for mye for han.

Så jeg lurer på om det er noen som har noe positivt og komme med her. Han er jo glad i meg og han vil jo ikke slå opp, så kan en sånn pause gå bra?

Anonymous poster hash: e2a57...0ca
Videoannonse
Annonse
Skrevet

dyttt

Skrevet

Han er nok glad i deg. Nettopp derfor han vil ha pause fordi han syns det er vanskelig å slå opp skikkelig. Sjeldent at pauser har noe forcseg. Enten må man jobbe seg igjennom problemet sammen eller gå hvert til sitt.

Anonymous poster hash: bc16c...9a3

Skrevet

Han er nok glad i deg. Nettopp derfor han vil ha pause fordi han syns det er vanskelig å slå opp skikkelig. Sjeldent at pauser har noe forcseg. Enten må man jobbe seg igjennom problemet sammen eller gå hvert til sitt.

Anonymous poster hash: bc16c...9a3

Okei, men han sa han ikke ville slå opp da og at han var glad i meg.. Jeg skjønner det på en måte siden jeg har mast på han litt i det siste, men det er fordi jeg har hatt det vondt og jeg har trengt han.

-TS

Skrevet

Han har vel ikke klart å slå opp skikkelig, pga du viser at du er så avhengig da?

Men masingen din vil sikkert gjøre vondt verre, prøv å la det være

Anonymous poster hash: e59f7...a53
  • Liker 2
Skrevet

Han har vel ikke klart å slå opp skikkelig, pga du viser at du er så avhengig da?

Men masingen din vil sikkert gjøre vondt verre, prøv å la det være

Anonymous poster hash: e59f7...a53

Jeg har sagt at jeg trenger og begynne på et nytt kapittel med eller uten han, så tror ikke han føler jeg er noe avhengig akkurat. Jeg vinner på det uansett føler jeg nå, for han har ikke vært en veldig god kjæreste selv om jeg er glad i han.

Jeg tror nok han hadde slått opp om han ville gjøre det slutt, noe han tydeligvis ikke vil. Og jeg vet at det kan gå bra, så jeg vil ha noen positive historier :)

Skrevet

Jeg og sambo hadde pause for 2-3 år siden (kun en uke),uten noen kontakt. Bare for å tenke gjennom hva vi ville og om vi ville mer. Det var godt med en liten tenkepause, når alt bare jobber imot deg, så er ikke alltid det går den gale veien. :-)

Anonymous poster hash: 2455c...767
Skrevet

Jeg og sambo hadde pause for 2-3 år siden (kun en uke),uten noen kontakt. Bare for å tenke gjennom hva vi ville og om vi ville mer. Det var godt med en liten tenkepause, når alt bare jobber imot deg, så er ikke alltid det går den gale veien. :-)

Anonymous poster hash: 2455c...767

Så flott og høre! Tusen takk :)

Skrevet

Synes det er patetisk med folk som trenger "pause" fra forholdet...

Anonymous poster hash: d1a39...66a
  • Liker 3
Skrevet

Pause er fra mitt perspektiv, bare for å gjøre et brudd mindre brutalt. Jeg og eksen min hadde pause, men jeg gjorde det selv slutt etter 2 uker. Vil man være sammen så jobber man med problemene der og da. En uke for seg selv kan jo være greit for å få tin på avstand og et annet perspektiv, men det å ha pause vil vel ikke akkurat være til hjelp for å få forholdet på rett kjør igjen. Synes alt for mange gir alt for lett opp.

Synes ikke du skal håpe på for mye. Gi han avstand og fred nå, slik at han får tenkt seg om. Bare sørg for at det ikke tar så lang tid.

Anonymous poster hash: 5f533...f92

• Liker 2
Skrevet

Jeg tror at pauser kun fungerer hvis man befinner seg i et personlig tankekaos man ikke kommer seg ut av sammen.Da kan det være godt å være borte fra hverandre i noen dager uten kontakt.

Men jeg mener at hvis pausen er av typen "jeg orker ikke mer av dette forholdet, jeg trenger litt tid for meg selv" hvor man ser for seg å være fra hverandre flere uker-måneder, så er det bare å slå opp.

Jeg og min kjæreste har hatt 2 pauser i løpet av våre 6 år sammen (begge skjedde tidlig i forholdet). Det skyldtes ikke ting mellom oss, men våre personlige problemer vi ikke klarte å finne løsning på. Første pause varte bare 3 dager, men andre pause varte nesten 2 uker. Vi er fortsatt sammen og har ikke hatt pauser på noen år.

Anonymous poster hash: d43b3...48f
  • Liker 1
Gjest Awzm me
Skrevet

Jeg ville ikke vært sammen med en som ba om pause.

Hvorfor skal de ha pause liksom? For å vurdere om forholdet er verdt det? For å ha et par uker hvor de "lovlig" kan pule på noen andre?

Om han synes det har blitt litt for mye i det siste går det an å si at man vil være litt alene, og trenger litt tid, ikke be om "pause".

• Liker 3
Skrevet

Pauser kan nok fungere for rette typer personer.

Selv er jeg av den oppfatning at ingen problemer som kan fikses ved å ta en pause, ikke kan fikses ved å sette seg skikkelig ned og ta tak i problemet sammen.

• Liker 2
Skrevet

Jeg ville ikke vært sammen med en som ba om pause.

Hvorfor skal de ha pause liksom? For å vurdere om forholdet er verdt det? For å ha et par uker hvor de "lovlig" kan pule på noen andre?

Om han synes det har blitt litt for mye i det siste går det an å si at man vil være litt alene, og trenger litt tid, ikke be om "pause".

Han skal ikke ha pause fordi han skal ha sex med noen andre. Da er man jo utro selv om man har pause.

Jeg tror han mener pause som i den siste setningen din. At han trenger litt tid alene.

Skrevet

Kjæresten min sa nå at han må ha en pause. Han er helt utrolig dårlig på og kommunisere, så jeg har blitt frustrert og sendt han mange meldinger. Jeg har det også veldig vanskelig for tiden selv, så det er vel derfor da. Jeg trenger han bare så inderlig.

Og det ble nok for mye for han.

Så jeg lurer på om det er noen som har noe positivt og komme med her. Han er jo glad i meg og han vil jo ikke slå opp, så kan en sånn pause gå bra?

Føler jeg har blitt en ekspert på dette den siste tiden.

Opplevde nøyaktig det samme med min mann, han ville ha "pause" og jeg satt der og gråt og ville IKKE ha noen pause. Så ble det selvfølgelig til at han dumpet meg når jeg hadde flyttet ett annet sted for en periode, da fikk han meg liksom på avstand og syns det var lettere så han slapp høre mer av tutinga mi. Og da kontaktet jeg han ikke, jeg holdt meg så opptatt så mulig slik at jeg ville rette mindre oppmerksomhet mot mobilen og heller med det jeg gjorde. Så syns han det var veldig sjipt da, når jeg ikke gråt og skrev uendelige meldinger til han, så to dager etterpå angret han seg grønn og ville ha meg tilbake, men da hadde jo han allerede pumpet meg full tidligere mens vi hadde pause med at "vi vil aldri funke, du er slik og jeg er slik og vi er forskjellige og bla bla bla" så når han ta ville ha meg tilbake så hadde jeg allerede sett meg veldig enig med han at vi er faktiskt veldig forskjellige, og man kan ikke bare trykke på en pauseknapp og forvente at den andre bare skal sitte der som en hund som venter på en godbit.

Imens han har satt deg på vent, så ville jeg prøvd å komt meg videre, da får du tenkt over ting og reflektert litt over hvordan det egentlig har vært og hvorfor han vil ha denne pause, og aller viktigst er å ikke sende masse trygle meldinger og be han ta deg tilbake.

Skrevet

Føler jeg har blitt en ekspert på dette den siste tiden.

Opplevde nøyaktig det samme med min mann, han ville ha "pause" og jeg satt der og gråt og ville IKKE ha noen pause. Så ble det selvfølgelig til at han dumpet meg når jeg hadde flyttet ett annet sted for en periode, da fikk han meg liksom på avstand og syns det var lettere så han slapp høre mer av tutinga mi. Og da kontaktet jeg han ikke, jeg holdt meg så opptatt så mulig slik at jeg ville rette mindre oppmerksomhet mot mobilen og heller med det jeg gjorde. Så syns han det var veldig sjipt da, når jeg ikke gråt og skrev uendelige meldinger til han, så to dager etterpå angret han seg grønn og ville ha meg tilbake, men da hadde jo han allerede pumpet meg full tidligere mens vi hadde pause med at "vi vil aldri funke, du er slik og jeg er slik og vi er forskjellige og bla bla bla" så når han ta ville ha meg tilbake så hadde jeg allerede sett meg veldig enig med han at vi er faktiskt veldig forskjellige, og man kan ikke bare trykke på en pauseknapp og forvente at den andre bare skal sitte der som en hund som venter på en godbit.

Imens han har satt deg på vent, så ville jeg prøvd å komt meg videre, da får du tenkt over ting og reflektert litt over hvordan det egentlig har vært og hvorfor han vil ha denne pause, og aller viktigst er å ikke sende masse trygle meldinger og be han ta deg tilbake.

Men jeg har sagt til han sånn 100 ganger i det siste at han må bare slå opp om han vil det og at det er helt ok, og han har sagt han ikke vil slå opp.

Så jeg har ikke sendt han masse trygle-meldinger om at han må ta meg tilbake, men jeg har heller kanskje sendt han tryglemeldinger om at han må slutte og tulle og bare gjøre det slutt om det er det han vil, men tydeligvis så vil han jo ikke det.

Jeg har slitt en del i det siste, så jeg tror muligens at han har fått litt mye på grunn av det, så jeg tenker at han muligens vil ha pause fordi at han synes det har blitt litt for mye i det siste og at han kanskje bare trenger å puste litt. Han jobber jo helt ekstremt mye da, så det spiller nok inn. Jeg har vel mast litt på han mens han har jobbet.

Så jeg tror ikke han føler at det er enklere og si at vi skal ha pause enn at vi skal slå opp når jeg har sagt det så direkte til han.

Jeg tror at ting kan fikses selv om man har en pause. Det kan jo muligens også gjøre forholdet bedre. Vi har det vanligvis utrolig bra sammen også, og vi er ganske like egentlig.

-TS

Skrevet

Pauser kan nok fungere for rette typer personer.

Selv er jeg av den oppfatning at ingen problemer som kan fikses ved å ta en pause, ikke kan fikses ved å sette seg skikkelig ned og ta tak i problemet sammen.

Men egentlig så har vi ikke problem sammen.. Vi har mer problem hver for oss.. Jeg har begynt hos psykolog nå da sånn at jeg kan få det litt bedre.

-TS

Skrevet

Jeg tror at pauser kun fungerer hvis man befinner seg i et personlig tankekaos man ikke kommer seg ut av sammen.Da kan det være godt å være borte fra hverandre i noen dager uten kontakt.

Men jeg mener at hvis pausen er av typen "jeg orker ikke mer av dette forholdet, jeg trenger litt tid for meg selv" hvor man ser for seg å være fra hverandre flere uker-måneder, så er det bare å slå opp.

Jeg og min kjæreste har hatt 2 pauser i løpet av våre 6 år sammen (begge skjedde tidlig i forholdet). Det skyldtes ikke ting mellom oss, men våre personlige problemer vi ikke klarte å finne løsning på. Første pause varte bare 3 dager, men andre pause varte nesten 2 uker. Vi er fortsatt sammen og har ikke hatt pauser på noen år.

Anonymous poster hash: d43b3...48f

Tror ikke han har planer om og være uten meg i måneder akkurat. Jeg har i alle fall satt en strek på at to uker fra da han satt pause så kommer jeg til og si at det er slutt om han ikke vil "prøve igjen"

-TS

Skrevet

Men jeg har sagt til han sånn 100 ganger i det siste at han må bare slå opp om han vil det og at det er helt ok, og han har sagt han ikke vil slå opp.

Så jeg har ikke sendt han masse trygle-meldinger om at han må ta meg tilbake, men jeg har heller kanskje sendt han tryglemeldinger om at han må slutte og tulle og bare gjøre det slutt om det er det han vil, men tydeligvis så vil han jo ikke det.

Jeg har slitt en del i det siste, så jeg tror muligens at han har fått litt mye på grunn av det, så jeg tenker at han muligens vil ha pause fordi at han synes det har blitt litt for mye i det siste og at han kanskje bare trenger å puste litt. Han jobber jo helt ekstremt mye da, så det spiller nok inn. Jeg har vel mast litt på han mens han har jobbet.

Så jeg tror ikke han føler at det er enklere og si at vi skal ha pause enn at vi skal slå opp når jeg har sagt det så direkte til han.

Jeg tror at ting kan fikses selv om man har en pause. Det kan jo muligens også gjøre forholdet bedre. Vi har det vanligvis utrolig bra sammen også, og vi er ganske like egentlig.

-TS

Du må da gi han det pusterommet han trenger, og ikke sende slå opp meldinger eller noe, bare la vær å ha kontakt med han på en stund, det er det aller beste rådet. Om han sender deg melding om noe så svarer du bare enkelt og greit. Du må bare gi han de tiden han trenger hvis du vil sitte å vente på han, men jeg ville prøvd å komme meg litt videre mens jeg ventet. Du vet jo aldri hvor lenge han vil ha denne pausen sin, så la han få tid mens du tenker mer på dine ting og hva du vil gjøre selv. Og gjerne jobbe med deg selv og det du sliter med, så slipper du å ta det med deg inn i forholdet igjen hvis dere blir sammen igjen.

Men jeg gir deg en kjempe stor klem TS :hug: og håper dere finner utav dette og at du finner utav problemene dine :blomst:

Gjest Whitestripes
Skrevet

Hvis kjæresten min ville ha pause fra meg, skulle han jammen fått det, og den ville blitt permanent. For meg ville det gjort noe med tilliten til han, og det ville vært mer eller mindre umulig å komme over. I et sterkt forhold jobber man seg gjennom ting sammen, man tar ikke pause fra den andre. For meg er pause = slutt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...